Głodni Wiedzy

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Nie był w stanie wykorzystać swojego sukcesu

André Citroën urodził się w Paryżu 5 lutego 1878 roku. W wieku dziewięciu lat odkrył twórczość wizualną Juliusza Verne’a, która była dla niego inspiracją. Budowa Wieży Eiffla zachęciła go do zostania inżynierem do udziału w wielkich wyzwaniach przemysłowych, które pojawiły się na horyzoncie.

W październiku 1898 wstąpił do Politechniki na 62. miejscu na 201 przyjętych.

Podczas rodzinnej podróży w 1900 r. Andriej odkrył w Polsce operację przekładni z zębami w kształcie litery V i zakupił licencję na operację posiadaną przez Rosjan. Poprawia to podwójne ząbkowanie kości rybnej, wykonując ją ze stali, aby osiągnąć wymaganą precyzję obróbki.

W 1898 roku Andre Citroën wstąpił do słynnej Szkoły Politechnicznej. Nie będzie najlepszym uczniem, ale zdecydowanie najbardziej znanym i utalentowanym. obrazek
Początek legendy zaczyna się od tego rodzaju przekładni z podwójną jodełką.  To stanie się logo marki i pierwszym źródłem osobistego majątku André Citroëna.  obrazek
Początek legendy zaczyna się od tego rodzaju przekładni z podwójną jodełką. To stanie się logo marki i pierwszym źródłem osobistego majątku André Citroëna. obrazek

chevron przylot

W 1901 roku, kiedy miał 23 lata, zainwestował dużą część spadku po rodzicach w firmę sprzętową, którą założył wraz z dwoma przyjaciółmi, Andre Bois i Jackiem Heinsteinem.

Działalność rozpoczęła się w Faubourg Saint-Denis z dziesiątkami pracowników, a wkrótce przeniosła się na Quai de Grenelle i stała się Société anonyme des engrenages Citroën.

jej motto? Odwrócone Podwójne V… Ta działalność jest podstawą jej bogactwa i reputacji. André Citroën złożył kilka patentów na zastosowanie swoich przekładni w różnych dziedzinach, takich jak przekładnie przemysłowe lub tylne osie samochodów.

1906, dostęp do samochodu

Firma motoryzacyjna Mors, znana z bicia rekordów prędkości na początku XX wieku, wezwała Andre Citroëna do odbudowy, która zajmowała ją od 1906 do 1914 roku. Zreorganizował badanie potrzeb klientów, zarządzał nimi i modernizował je, tworzył nowe modele i podwoiła produkcję marki w ciągu 10 lat.

W 1908 roku firma wyprodukowała 300 samochodów, a w 1913 osiągnęła 800 sztuk. W 1912 r., w obliczu strajku robotniczego, który domagał się pięciu dni w tygodniu, poprawił ich warunki bytowe i… ich wydajność.

wysiłek wojenny

Zaciągnął się w 1914 roku jako porucznik do pułku artylerii, szybko zauważył brak amunicji.

READ  Fakty-Kto kupuje rosyjską ropę, a kto się zatrzymał?

W styczniu 1915 r. zaproponował generałowi Louisowi Paquetowi, dyrektorowi artylerii w Ministerstwie Wojny, zastosowanie nowej metody organizacji w fabryce zbudowanej w trzy miesiące, która byłaby w stanie wyprodukować od 5 000 do 10 000 pocisków dziennie.

Na 15 hektarach ziemi przy Quai de Javel zbudował bardzo nowoczesną fabrykę, zatrudniającą 13 000 pracowników, która miała wyprodukować 23 miliony muszli. Fabryki, która szybko zyskała sławę i stała się wzorem organizacji, efektywności i odpowiedzialności społecznej.

Przednia trakcja będzie produkowana przez fabrykę Quai de Javel, zanim stanie się fabryką 2CV. obrazek

André Citroen, producent samochodów

Pod koniec wojny, w 1918 roku, zamówienia na amunicję ustały, ale w przypadku Citroena przemysł samochodowy musiał wymienić amunicję.

W ciągu czterech miesięcy wchłonął samochody Mors i przeniósł swój biznes do firmy samochodowej Citroën. André Citroën uświadomił sobie potrzebę zbudowania samochodu na dużą skalę poprzez jego dystrybucję na dużą skalę.

W styczniu 1919 ogłosił prasie produkcję samochodu za 7250 franków, czyli o połowę taniej niż najtańszy samochód.

Była to również pierwsza masowa kampania prasowa… Typ A był wypuszczany w 1920 roku w nakładzie 30 egzemplarzy dziennie.

W 1919 roku Andre Citroen wypuścił swój pierwszy samochód. Inspirowany produkcją Morsa był przede wszystkim usprawnieniem produkcji. To będzie początek sukcesu. I pierwsza operacja reklamowa, przed oświetleniem wieży Eiffla 250 tysiącami żarówek. obrazek

Produkcja przyspiesza, dług również

Samochody Citroëna mocno przyspieszają.

W 1926 roku B14 był pierwszym samochodem w Europie wyprodukowanym w całości ze stali.

Od 1928 do 1932 C4 i C6 były pierwszymi samochodami z silnikiem pływakowym.

W 1929 roku, z 400 samochodami dziennie, Citroen był drugim co do wielkości producentem na świecie. Ale równowaga budżetowa twórcy jest zagrożona.

W 1933 r. zwiększył swoje zadłużenie, budując nową fabrykę na wyremontowanym terenie Quai de Javel. Wciąż przesuwa terminy swoich roszczeń, ale banki odmawiają ustępstw.

21 grudnia 1934 roku Michelin, pierwszy wierzyciel, przejął firmę, aby ratować miejsca pracy.

Na raka żołądka André Citroen zmarł 3 lipca 1935 roku, zanim doświadczył sukcesu swojej ostatniej pracy, awangardowej trakcji.