Głodni Wiedzy

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

„Nasze sklepy zawsze będą w centrum naszego systemu”

W czasie kryzysu zdrowotnego firma Castorama stworzyła bezdotykowy system jazdy, który zrewolucjonizował sposób konsumpcji produktów DIY. (ESTELLE RUIZ / NURPHOTO)

Opowiadamy historię Castoramy, sieci sklepów specjalizujących się w majsterkowaniu, ogrodnictwie i majsterkowaniu. Firma zatrudniająca 12 000 pracowników we Francji, której właścicielem jest Kingfisher, europejski lider w branży.

Pod koniec lat sześćdziesiątych urodził się Kasturama. W tym czasie domy towarowe zaczęły mnożyć się przy wjeździe do dużych miast, a Christian Dubois wpadł na pomysł, aby dostosować tę koncepcję, aby „stworzyć swój własny”. W ten sposób pierwszy sklep o powierzchni 5000 metrów kwadratowych połączy pod jednym szyldem wszystkie obszary działalności, sprzęt AGD i hydraulikę. Jego ideą jest również umożliwienie jednostkom bezpośredniego dostępu do produktów, które do tej pory były dostępne tylko w hurtowniach zaopatrujących rzemieślników. Pierwszy sklep nazywa się „Castor Central”. Christian Dubois musi znaleźć nową nazwę ze względu na wyjaśnienie konkurenta: „Central Castor” staje się „Casturamą” na cześć tego niestrudzonego budowniczego tam i chat dla zwierząt…

Koncept natychmiast trafia do odbiorców. Opierając się na tym sukcesie, w 1972 r. otwarto drugi sklep, a w 1973 r. trzeci. W 1975 r. sklep Castorama powstał w regionie paryskim, poza regionem pochodzenia. To był dobry czas dla marki, która w 1977 roku wprowadziła na rynek słynne logo „Chez Casto ma wszystko, czego potrzebujesz!”, formuła wprowadzona przez Lucky Blondo, którą dwa lata później przyjął Pierre Perret.

Castorama rozwija się szybko we Francji, a następnie za granicą. W 1989 roku otworzyła sklepy we Włoszech, potem w Niemczech, Belgii, w Polsce, a nawet w Brazylii. Firma bardzo szybko się rozwija i popełnia błędy zarządcze. Zawodnicy są bardziej agresywni. Firma, która znalazła się pod kontrolą brytyjskiej firmy Kingfisher, z bólu restrukturyzuje się. Sklepy sprzedawane są za granicą, inne we Francji są zamknięte. Firma usuwa tłuszcz. Okres, w którym Alain Rabic niewiele mówi.

Pandemia koronawirusa otwiera nowy rozdział w historii Kasturby. „W ciągu kilku dni musieliśmy odkryć siebie na nowo” Alan Rebek mówi: Zamknięci w swoich domach Francuzi chętnie ulepszali swoje domy, które często stawały się ich miejscem pracy i życia. Zajęli się majsterkowaniem. Sklepy z tego segmentu, które bardzo szybko uzyskają prawo do otwarcia części swojej działalności i będą musiały zmierzyć się z niespotykanym dotąd popytem. Castorama stworzy bezdotykowy system napędowy, który zrewolucjonizuje sposób, w jaki ludzie konsumują produkty DIY.

READ  Ranking zarządzania kryzysowego Covid: Hiszpania zajmuje 10 miejsc