Głodni Wiedzy

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

NASA twierdzi, że asteroida Bennu ma bardzo małe szanse na dotarcie do Ziemi o 2300

ustawićOdkryta w 1999 roku, o średnicy 500 metrów, jest jedną z dwóch znanych asteroid w naszym Układzie Słonecznym, które stanowią największe zagrożenie dla Ziemi.

Artykuł autorstwa

opublikowany

czas czytania : 1 minuta.

NASA poinformowała w środę (11 sierpnia), że asteroida Bennu przeleci bardzo blisko Ziemi w roku 2135, tylko w połowie odległości od naszej planety do Księżyca. Amerykańska agencja kosmiczna skorzystała z okazji, aby ujawnić nowe dane, że szanse na dalszy wpływ, do roku 2300, pozostają niewielkie.

Odkryta w 1999 roku i o średnicy 500 metrów, Bennu jest jedną z dwóch znanych asteroid w naszym Układzie Słonecznym, które według NASA stanowią największe zagrożenie dla Ziemi. Sonda Osiris-Rex spędziła dwa lata na orbicie wokół Bennu. Opuściłem ją w maju zeszłego roku, aby przywieźć próbki zebrane podczas kilkusekundowego kontaktu z Ziemią, które dotrą na Ziemię w 2023 roku. Misja umożliwiła dokładniejsze zbadanie asteroidy i znacznie poprawiło przewidywania dotyczące jej przyszłości. Ścieżka. Naukowcy doszli do wniosku, że do roku 2300 szansa na uderzenie w Ziemię wynosiła zaledwie 0,057%.

Dlaczego nie jesteśmy w 100% pewni? We wrześniu 2135 Bennu przejdzie blisko Ziemi. To da mu możliwość przeglądania tzw „grawitacyjna dziurka od klucza” : region, który nieznacznie zmieniłby tor asteroidy, ze względu na efekt grawitacyjny naszej planety, a tym samym wprowadziłby ją na przyszły kurs kolizyjny.

READ  AliExpress obniża cenę nowego telefonu Xiaomi 12