Głodni Wiedzy

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Liczni liderzy biznesu przekażą do Polski datki na pomoc ukraińskim uchodźcom

Liczni liderzy biznesu przekażą do Polski datki na pomoc ukraińskim uchodźcom

Kluczowy
Już dwie ciężarówki i dwa vany są gotowe do wynajęcia. Zgodnie z apelem Związku Handlu i Przemysłu i Rolnictwa, konwój, który do końca miesiąca dotrze do Polski, będzie się dalej rozszerzał, w oparciu o ogólną mobilizację przedsiębiorstw lotowych. Jean Hoogan, prezes CCI, opisuje to niesamowite podobieństwo.

Jedna, potem dwie, a może trzy i pół przyczepy pojadą w kierunku Polski pod koniec miesiąca, załadowane niepsującą się żywnością, artykułami higienicznymi i różnymi rzeczami. To podobieństwo wyłoniło się z przedsiębiorstw w zintegrowanym dziale wokół Lot CCI, który został natychmiast włączony przez Izbę Rolniczą. Wywiad z Jeanem Hugo, dyrektorem ds. handlu i przemysłu

Jak powstał ten projekt humanitarny z firmami Lot?

Thomas Chartard, były szef Lotin CCI, poprosił mnie, abym polegał na naszych firmach rolno-spożywczych w realizacji wsparcia dla ukraińskich uchodźców. Poprosiliśmy Stowarzyszenie Rolnicze o przyłączenie się do tej inicjatywy. W ciągu kilku dni wszystko przyspieszyło.

W ubiegłą środę, podczas lunchu liderów biznesu, wyszedł pomysł, całkowita liczba członków. Następnego ranka zostaliśmy zaatakowani przez wieści o szefach parkingu. Rzadko proszeni, Andros w Biars sur Cère i supermarket Leclerc w Cahors natychmiast zapewniają nas o swoim wsparciu. W poniedziałek w prowincji zdeponowano ustawy stowarzyszenia „Dużo dla Ukrainy”.

Co ten konwój humanitarny dostarczy uchodźcom?

Posiadamy artykuły spożywcze, koce, artykuły higieniczne (żel pod prysznic, podpaski, pieluchy itp.), których termin ważności przekracza 3 miesiące.
Cantaveylot dostarczył trzy tacki na mleko… a inne organizacje niezwiązane z tymi podstawowymi potrzebami przekazały darowizny finansowe, aby pomóc uchodźcom kupić to, czego najbardziej potrzebowali i sfinansować koszty transportu. Nie możemy wymienić każdego z nich, ale w szczególności są firmy Pivotron i Chermati.

Później skontaktowaliśmy się również z CCi France w Polsce, która poinformowała nas o potrzebie kamizelek kuloodpornych. Teraz trudno było nam go znaleźć i nim zarządzać, ale pojawiły się również zapotrzebowanie na kaski budowlane, które byliśmy w stanie przebić przez FBTP i lokalnych wykonawców.

READ  Poland Tour - wszystko, co musisz wiedzieć o trasie koncertowej po Polsce w 2021 roku

Gdzie są dotychczasowe kolekcje?

Od piątku równowartość połowy ciężarówki wypełnionej tacami i pudłami produktów oferowanych przez nasze firmy rolno-spożywcze. Naszym celem jest posiadanie co najmniej dwóch naczep, każda z ponad 30 tacami i dwóch furgonetek dla logistyki, gdy wyruszamy na przygodę, biorąc pod uwagę środowisko i odległość.

Jak zapewnić logistykę i dostawę tej pomocy?

Konwój wyruszy z parkingu w czwartek 31 marca. Pragniemy być zaangażowanym od początku do końca tego projektu, sami wnosić te darowizny na stronę i zapewnić odpowiednią dystrybucję. W tym celu dwóch dealerów zaproponowało nam oddanie swoich pojazdów. Ośmiu liderów biznesu zgłosiło się na ochotnika do wyjścia na ulice. Aby szanować czas jazdy, ciężarówka z co najmniej dwoma kierowcami potrzebowałaby co najmniej trzech dni transportu, aby dotrzeć na wschód Polski. Chcemy tam dotrzeć w niedzielę, aby rozładować w poniedziałek rano. Przed powrotem na parcelę nic więcej nie możemy zrobić.

Dociera do Lublina, 50 km od granicy z Ukrainą

A kto na miejscu zarządza dystrybucją?

Dzięki dyrektorowi strony Andros w Lublinie, 50 km od granicy z Ukrainą, będziemy mieli stronę. Zapewnij dostawę i dystrybucję towarów w polskich urzędach miejskich witających ukraińskich uchodźców.

Czy jako szef Izby Przemysłowo-Handlowej są już oznaki skutków tej wojny dla gospodarki Lode?

Tak, niektóre z naszych firm mają rynki z Rosją lub Ukrainą, które stanowią dużą część ich przychodów. Sektory kosmetyczny, lotniczy i zbrojeniowy już mocno ucierpiały. Ale wszyscy ekonomiści są zaniepokojeni i oczywiście wszędzie będą reperkusje.

Problem energii i paliw już teraz komplikuje kontrakt, przede wszystkim przewoźnikom i fachowcom budowlanym. Dostawy stali i tytanu zaczynają spadać. Ponieważ Ukraina jest głównym dostawcą rudy żelaza, oczekuje się dużych niedoborów. Do sklejki z Tito, Rosji i Finlandii. Te ostatnie nie są już w stanie zaopatrywać rynku europejskiego, który jest przytłoczony popytem. Nie mamy już widoczności zapasów, terminów realizacji i cen. Spośród czterech dostawców trzech dostawców nie będzie już podejmować żadnych zobowiązań w zakresie dostaw.

READ  Sulzer planuje odpisać ciężkie aktywa dla swoich fabryk w Polsce i Rosji

W następstwie kryzysu rządowego, z trudnościami w rekrutacji nowych pracowników, niestety optymistycznie patrzę w przyszłość.