Głodni Wiedzy

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Krajowa debata o grach wideo

Szwajcarski rząd prowadzi obecnie dyskusje na temat: projekt prawniczy O ochronie młodzieży w sektorach filmowym i gier wideo.

Członkowie Zgromadzenia Narodowego wydali własne rekomendacje 9 czerwca 2021 r., przenosząc tym samym debatę do komisji Rady Państw.

Jak dotąd w Szwajcarii istnieje niewiele przepisów dotyczących sektora gier wideo, chociaż niektóre kantony podjęły już inicjatywę wprowadzenia przepisów chroniących młodych ludzi w zakresie sprzedaży i wypożyczania gier wideo.

Celem tego nowego ustawodawstwa jest dostosowanie Szwajcarii do jej europejskich odpowiedników.

W istocie propozycja przedstawia pozytywne wartości naszego społeczeństwa. Identyfikuje kluczowe elementy, takie jak mechanizmy kontroli wieku i powiadomienia o treści, i proponuje utworzenie organizacji ochrony młodzieży składającej się z kluczowych graczy w branży, którzy będą odpowiedzialni za przygotowanie projektu rozporządzenia, zanim uwzględni ono te kluczowe elementy.

Przepisy te zostaną następnie przedłożone Radzie Federalnej do zatwierdzenia i wdrożenia.

Prawo będzie wymagało od wszystkich platform gier wideo podjęcia środków w celu ochrony nieletnich przed nieautoryzowanymi treściami i wprowadzenia mechanizmów kontroli wieku. Prawo przewiduje karę grzywny w wysokości 40 000 franków szwajcarskich każdemu, kto umyślnie wykorzystuje dane dotyczące nieletnich w celach innych niż kontrola wieku, a także każdemu, kto umyślnie łamie prawo i udostępnia film lub film nieletnim. Gra wideo dla dorosłych.

Chociaż projekt dotyczy sektora filmowego i gier wideo, debata krajowa koncentruje się przede wszystkim na sektorze gier wideo.

Wiele ignorancji otacza ten sektor gier wideo.

wiek graczy

Ponad trzydzieści lat temu gracze mogli być nieletni, ale dziś ci gracze dorośli i wielu z nich nadal gra.

Według badania Newzoo, w którym podzielono 2,9 miliarda graczy, średni wiek graczy na świecie wynosi obecnie 37,4 roku, a średnia długość życia wzrośnie, odzwierciedlając zmiany w naszej demografii.

W Szwajcarii, według badań opublikowanych przez Uniwersytet ZHAW, średni wiek wynosi 34 lata, a ponad 33% populacji gra w hazard.

Wydaje się, że projekt ustawy nie wprowadza rozróżnienia między festiwalami filmowymi a festiwalami gier wideo, stanowiąc, że osoba niepełnoletnia może uzyskać dostęp do filmu lub gry wideo tylko podczas pokazu po pokazie, z trzema przewidzianymi wyjątkami. Zasada jest dobra, ponieważ nieletni nie powinni być narażeni na treści dla dorosłych, ale implementacja w proponowanym języku jest nierealna.

Jeśli kiedykolwiek byłeś na festiwalu gier wideo, wiesz, że bardzo różni się on od festiwali filmowych. Przede wszystkim znaczna część publiczności podszywa się pod jego ulubioną postać. to jest zabawne.

Po drugie, w przeciwieństwie do festiwalu filmowego, na którym można kupić jeden bilet na każdy film, który chcesz obejrzeć, na festiwalu gier wideo kupujesz jeden bilet dziennie. Nie ma możliwości zakupu biletu na obejrzenie pojedynczej gry wideo. Wejście to daje dostęp do głównej sali festiwalu, gdzie prezentowane są różne gry. Na niektórych festiwalach można również zarezerwować miejsca na konkretne konferencje, ale jest to dodatek do ceny głównego wejścia, która daje dostęp do oferowanych gier.

Chodzisz od stoiska do stoiska, każda pokazuje inne gry i rzadko spędzasz 200 minut koncentrując się na jednej grze, chyba że jest celebryta lub jest konkurs, jak można się spodziewać.

Gry nie są rozdzielane w taki sam sposób, w jaki pokazywane są filmy na festiwalu, dlatego proponowany język w obecnej ustawie powinien zostać zmieniony, aby odzwierciedlić tę rzeczywistość.

Gry wideo, oprócz tego, że są prostą rozrywką, okazały się siłą rzeczy.

Gry wideo jako siła społecznego dobra

Łączenie się z innymi i uczenie się jest istotną częścią bycia człowiekiem, a gry wideo to zapewniają.

To uniwersalny język, kultura bez granic i organizacje takie jak Światowa Organizacja Zdrowia (” Kim jest oraz Międzynarodowy Komitet Olimpijski („ Międzynarodowy Komitet Olimpijski »), która ma siedzibę w Szwajcarii, zrozumiała ją i przyjęła.

wieś #PlayApartTogetherUruchomiony przez Światową Organizację Zdrowia, podróżował po świecie i pomagał edukować graczy, jak dbać o swoje zdrowie w obliczu tej pandemii.

Rządy dostrzegają również pozytywną wartość, jaką gry wnoszą do naszych społeczeństw.

Na początku roku Departament Stanu USA i Gry na zmianę, amerykańska organizacja non-profit, ogłosiła współpracę w ramach inicjatywy dyplomatycznej z wykorzystaniem gier wideo.

Opracowali program wirtualnej wymiany, który zgromadzi studentów ze Stanów Zjednoczonych, Izraela, Zjednoczonych Emiratów Arabskich i Bahrajnu i skupi się na nauczaniu opartym na współpracy oraz opracowywaniu i tworzeniu gier wideo o oddziaływaniu społecznym.

W Europie w 2020 r. polski rząd ogłosił, że Ta wojna min, gra survivalowa opracowana i wydana przez 11-bit studios, została dodana do listy lektur polecanych w polskich liceach w roku szkolnym 2020-2021. Ta gra koncentruje się na cywilnym doświadczeniu wojny, a nie na walce na froncie, w której gracze muszą podejmować trudne decyzje, aby przetrwać.

W Belgii flamandzki Departament Edukacji i Szkoleń docenił wartość integracji gier wideo w klasie i zamówił zestaw narzędzi, który posłuży jako praktyczny przewodnik dla nauczycieli szkół podstawowych i średnich w celu włączenia nauki gier do swoich klas.

W Szwajcarii powstał Uniwersytet w Lozannie (UNIL) programNauczenie nauczycieli szkół średnich korzystania z gier wideo jako zasobów edukacyjnych.

Prywatne inicjatywy rozprzestrzeniają się również wokół wielu przyczyn społecznych, takich jak:

  • Badania naukowe poprzez gry wideo:

W zeszłym roku uruchomiono Gearbox Software Nauki graniczne w jego grze Kresy 3We współpracy ze szwajcarskim studiem gier MMOS badacze naukowi i uniwersytety. Nauki graniczne Jest to gra w grze, która zachęca graczy do mapowania ludzkiego mikrobiomu jelitowego, aby rozwijać badania medyczne, jednocześnie zdobywając nagrody w grze. Playtime tworzy dane, które naukowcy i badacze mogą wykorzystać w swoich badaniach dotyczących mikrobiomu, cukrzycy, autyzmu, choroby Parkinsona, choroby Alzheimera i raka.

misja bohatera morza Jest to kolejna gra wydana w 2016 roku, która została stworzona, aby pomóc naukowcom wcześnie zdiagnozować demencję i ostatecznie znaleźć lekarstwo. Ta gra mobilna podąża za możliwościami nawigacji przestrzennej graczy, którzy prowadzą wirtualny statek. Do tej pory stworzył największe w historii studium możliwości astronautyki, w które grało 4,3 miliona graczy.

The Earth Games Company zrzesza społeczność badaczy, twórców gier i studentów, którzy wykorzystują gry do podnoszenia świadomości na różne tematy związane ze zmianą klimatu. Ich nowa gra Umowa: zielone nowe wybory Pomaga zrozumieć, co należy zrobić, aby uchwalić nowe przepisy dotyczące zmian klimatu.

W Szwajcarii uniwersytety we Fryburgu i Zurychu połączyły siły w grze wykorzystującej rzeczywistość rozszerzoną, aby pokazać, jak szybko Tło lodowca Aletsch.

cywilizacja
Pozwala graczom zbudować własne imperium i poznać strategię, starożytne i nowoczesne kultury oraz podstawy ludzkiego społeczeństwa.

Czytelnik królików Pomaga dzieciom nauczyć się czytać poprzez zabawne minigry.

Wyzwanie National Geographic Pomaga dzieciom poszerzyć wiedzę z zakresu geografii i poznawać świat.

Istnieje wiele innych gier wideo, które są siłą dobra i skojarzeń takich jak: RozcieranyA zdolni gracze którzy korzystają z gier wideo w ramach inicjatyw społecznych, w tym pomagają graczom niepełnosprawnym budować zaufanie do swoich umiejętności poprzez gry wideo.

Przeprowadzono badania nad negatywnymi skutkami gier, w tym uzależnieniami, i nie sugeruję, abyśmy je ignorowali, ale aby zrozumieć wpływ gier wideo na rozwój dzieci i przeprowadzić konstruktywną dyskusję narodową, potrzebna jest bardziej wyważona perspektywa. Badania wykazały również, że granie w gry wideo, w tym strzelanki, może poprawić naukę i umiejętności społeczne dzieci.


Chcesz dowiedzieć się więcej o grach wideo?