Głodni Wiedzy

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Koniec obfitości: Twitch powraca do podziału przychodów 70/30 – Aktualności

Platforma pływ Najpopularniejszy obecnie Twitch od samego początku jest darmowy. Oznacza to, że ci, którzy wyruszają na przygodę, nie mają nic do płacenia, w tym za korzystanie z dostępnej infrastruktury. Zamiast tego partnerzy Twitcha, ci, którzy regularnie streamują, muszą zaakceptować system dzielenia się przychodami z subskrypcji i oczywiście z reklam.

Umowa jest prosta: połowa dochodów z abonamentów trafia do Twitcha, a druga połowa trafia do operatora. Tylko nieliczni, na początku istnienia platformy, byli w stanie wynegocjować dla siebie 70% udziałów i 30% dla Twitcha. Wiemy, że te umowy już nie istnieją i nie będą oferowane ponownie „Od ponad roku”Jednocześnie platforma Amazon nie wycofała się z podpisanych wówczas umów. Wkrótce zostanie ukończony, jak ogłosił Dan Clancy w A raport :

„Dla użytkowników przesyłania strumieniowego, którzy skorzystają z tego postu premium, dostosujemy warunki tak, aby zachowali stosunek 70/30 dla pierwszych 100 000 USD przychodów w roku z subskrypcji. Po 100 000 USD podział powróci do standardowego 50/ Poziom 50. Ogłaszamy teraz, ale nie będzie on obowiązywał do 1 czerwca 2023 r.

Ogromna strata dla najwybitniejszych streamerów, którzy są też najbogatsi. Ale Twitch obiecuje, że rekompensatę można zrobić bez obaw dzięki… reklamom.

„Niedawny wzrost udziału w przychodach z reklam do 55% w ramach Programu Motywacyjnego to idealne rozwiązanie dla większych twórców programów, które zrekompensuje większość, jeśli nie całość tej utraty przychodów”.

Problem: nadawcy na żywo będą musieli coraz częściej uciekać się do reklam. O tym zjawisku mówiliśmy dwa lata temu w artykule poświęconym reklamie i lokowaniu produktu na Twitchu oraz o tym, jak streamerzy byli zachęcani do odkrywania wszystkich możliwych źródeł dochodu.

W każdym razie powód podany przez platformę jest prosty: równość starych i nowych urządzeń streamingowych, ale także ogromny koszt infrastruktury wynikający z popularności streamingu.

READ  Sony odwraca się od Free Mobile i nie chce się ruszyć

„Zapewnienie wysokiej rozdzielczości przy wyjątkowo niskim opóźnieniu dla stabilnych transmisji wideo do wszystkich zakątków planety jest drogie. Korzystając z interaktywnych kosztów ogólnych wideo Amazon Web Services, które są w dużej mierze kosztami Twitcha, możemy oszacować, że transmisja trwa 200 godzin miesięcznie dla 100 A jednoczesny aktywny użytkownik kosztuje nas 1000 USD miesięcznie. Nie rozmawiamy o tym regularnie, ponieważ nasi operatorzy nie powinni się tym martwić. Ale aby w pełni odpowiedzieć na pytanie „dlaczego nie uogólniamy 70/30”, nie możemy ignorować koszt infrastruktury.

Od czasu ogłoszenia kilka minut temu, już duże profile wchodziły w interakcję w sieciach społecznościowych. Tak jest w przypadku MisterMV, który zaobserwował tę zmianę i przewidział wzrost wykorzystania reklam.

Tak też jest w przypadku Zeratora, który nie omieszka powiedzieć, że zniknie duża część jego dochodów, ponieważ to on wynagradza firmę, a nie osobę bezpośrednio na Twitchu.

w tym czasie, Reklama w YouTube Że nie będzie potrzeby bycia partnerem, aby zarabiać na transmisjach na swojej platformie.