Głodni Wiedzy

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Kolegiata Saint-Pierre Le Boullier: eksplozja kolorów

Do 29 sierpnia ratusz w Orleanie prezentuje nową wystawę stworzoną przez Galerie Danes „Divertimento”. Eksplozja kolorów i radości w otoczeniu kolegiaty Saint-Pierre-le-Poelier.

cywilizacja

Kolegiata Saint-Pierre Le Boullier: eksplozja kolorów

Kolegiata St-Pierre-le-Puellier czyli sztuka ciągłego odkrywania siebie. Od prawie dziesięciu lat Galeria Danysz (Paris Londres Shangaï), miejsce spotkań i dialogu między artystami, współpracuje z Urzędem Miasta Orleanu, prezentując kościelne tysiącletnie wystawy sztuki współczesnej, które zawsze są inne, zawsze urzekający. , co daje nowe spojrzenie na miejsce przesiąknięte historią. Następnie dziedzictwo i nowoczesność łączą się w symfonię kształtów i kolorów, która przenosi zwiedzającego do innego świata. Spotkania pełne radości i zabawy.

Divertmento, wystawa prezentowana do 29 sierpnia, nie jest wyjątkiem od reguły. W czystej i żywej przestrzeni w neonowych kolorach trójka artystów, Philippe Banton, Jean Caleb i 1010 rozmawiają ze sobą po raz pierwszy. „Wystawa jest chyba najważniejsza w architekturze i świetle kolegiaty., potwierdza Clemence Demolling, zastępca dyrektora Galerie Danysz. Zdecydowaliśmy się zorganizować wystawę kierując się lekkością i pogodą ducha”. Stąd tytuł przywołujący rozrywkę, „Coś zabawnego, eksplozja kolorów”.

Pieśń radości

1010 to urodzony w Polsce, mieszkający w Hamburgu współczesny artysta znany z mistycznych iluzji street artu na graffiti na całym świecie. Argentyńsko-hiszpański Philip Banton bada przecięcie sztuki i cyfryzacji, geometrycznych kompozycji i wizualnych gier. Czech Jan Kalapp znany jest z eksperymentów wizualnych, w których swoje abstrakcyjne rysunki mieszał z jasnymi kolorami, neonowymi kolorami i organicznymi kształtami w różnych formatach. Ich wspólny punkt: Zaczynali karierę w przestrzeni miejskiej, założycielka i trenerka, do dziś rozwijają się jako współcześni artyści, kierujący obrazami. Szok serc i przyjemności duszy! „Wystawa jest budowana jako dialog między trójką, która się zna i już spędziła czas przebywając razem., stwierdza Klemens. W każdym świecie są rzeczy zbliżone do plastiku, pracy w sprayu, w gamie kolorów, odbicia w kolorze”.

Umiejscowiony w tysiącletnim kościele, szlak zaczyna się od 1010 (wymawiane dziesięć dziesięć), który natychmiast przyciąga nas do animowanych kolorowych robali, rodzaju oszałamiających króliczych nor, w które możemy wpaść jak narkotyk jak Alicja w Krainie Czarów. Te geometryczne panele wydają się przecinać ścianę i im bliżej jesteś, tym bardziej jesteś zafascynowany delikatną gradacją kolorów. Mistrz iluzji, 1010 odważa się na wszystko pod względem koloru, aby przyciągnąć wzrok. Przechodzimy z jednego koloru na drugi, a całość nabiera znaczenia w potężnej i ekscytującej harmonii.

READ  Zesłanie Ducha Świętego w sobotę 13 maja 2023 r. w Caen: przepowiednie

Prace Jeana Kalpa, które ewoluowały w kierunku abstrakcyjnego minimalizmu, odpowiadają mu hałasem i lekkością. W bardzo otwartej przestrzeni, z tymi wspaniałymi perspektywami, które sprawiają, że czytanie w kościele wspólnotowym jest bardziej płynne, opowiadana jest historia, a między światami artystów wplatają się wątki. Jego duże plamy koloru, idealnie gładkie, wypływają z jej ramy, jakby płótno zostało przekształcone w trójwymiarowy obiekt. Szczególnie zainspirowany obrazami kościoła zbiorowego, czeski artysta wyobrażał sobie głębokie kolory i odcienie turkusu i zieleni, niemal medytacyjne, z ideą miękkiego oświetlenia i subtelnej przejrzystości związanej z pracami. Animowany gradient nadający płótnam objętość i przepływ W miękkości i rygorze Jean Clapp bawi się naszym wyglądem, zakłócając nasze zmysły.

Złudzenie optyczne, wystawna gra światłem, to temat przewodni Wymiary asymetrii subtraktywnej Philippe’a Bantona, centralny element pływającej galerii w nawie. Zaawansowana magiczna kula flirtująca ze światłem miejsca i bawiąca się transparentnymi kolorami, by jeszcze lepiej odbudować kolorową harmonię. W tej abstrakcyjnej pracy przypominającej Mire, wyświetlanej na starych telewizorach bez programu, artysta stara się zapewnić odwiedzającemu doświadczenie. Dialogi jego twórczości organicznie kontrastują z dialogami dwóch pozostałych, takich jak utwór na drugim końcu kolegiaty, „Deep Sea Field” Caleba, wspaniały efekt wizualny, który stopniowo nas pochłania.

Galeria, w której można poczuć i oddychać sztuką, która jest wygodna i wygląda prosto.

13 Opactwo Saint-Pierre-le-Bullier

Do niedzieli 29 sierpnia

Od wtorku do niedzieli od 14:00 do 18:00 – Zamknięte w poniedziałki i święta – Wstęp wolny – Telefon. 02 38 79 24 85