Oto historia polskiego studia, które w ciągu zaledwie kilku lat stało się jedną z największych sił w branży gier wideo. Dziesięć lat temu CD Projekt był prawie nieznany ogółowi społeczeństwa. 10 grudnia firma wyda wydanie Cyberpunka 2077najbardziej oczekiwana gra wideo 2020 roku od czasu Red Dead Redemption 2 (gwiazda rocka). Mój świat się wydarzył Niektórzy wydawcy zobowiązali się Odpowiedzieć Ich wydania na koniec roku Żeby nie zostało wymazane przez tytuł CD Projekt.
Same liczby są niesamowite. Od chwili powstania w 2002 roku studio deweloperskie CD Projekt Red wydawcy wydało zaledwie siedem gier (trylogia MagikDwie gry na smartfony i dwa tytuły dla Wspólny – Zestaw kart wziętych z Magik). Jednak dzisiejsze społeczeństwo takie jest Jedna z największych spółek notowanych na Polskiej Giełdzie Papierów Wartościowych. Wzrost ten jest najbardziej szalony, ponieważ eksplodował w ciągu zaledwie pięciu lat. W 2014 roku CD Projekt wygenerowany dochód netto O wartości 23 milionów euro. W 2019 r. 121 milionów euro.
Dwóch pasjonatów gier wideo
Dwadzieścia lat temu, w latach 90., popularne konsole do gier opracowane w Japonii, takie jak NES/SNES firmy Nintendo czy Mega Drive firmy Sega, nadal rzadko przekraczały granice byłego bloku sowieckiego. W Polsce gry wideo Rozprzestrzenia się poprzez nieautoryzowane kopie konsol i gier. biznesmeni „Zwrócono się do fabryk w Chinach i na Tajwanie, aby wyprodukowały tanie kopie Nintendo Entertainment System. Kopie te szybko opanowały pchle targi (a także sklepy), a całe pokolenie odkryło gry wideo”. W ten sposób, Dziennikarz Nikola Durdevic mówi w artykule Europejski serwis informacyjny Wschodząca Europa.
„Dla poprzedniego pokolenia rock and roll był biletem do świata, o którym wszyscy marzyliśmy, potem pojawiły się gry wideo, w które wszyscy graliśmy, aby doświadczyć tego, co dzieje się w danej chwili.” „Zachód”, Grzegorz Michoski wspominał Reutersszef polskiego 11 Bit Studios, które wydało wiele hitów, takich jak m.in Mroźna Łaba I To moja wojna.
W tym samym czasie Marcin Iwiński i Michał Kiciński, dwaj przyjaciele z warszawskiej szkoły średniej, znaleźli się wśród młodych ludzi, którzy piracili gry na CD-ROM-ach, aby je sprzedać na rynku. W 1994 roku ich współpraca przybrała formę spółki: CD Projekt. Na rynku zdominowanym wówczas przez piractwo, firma odważyła się modyfikować gry i legalnie sprzedawać je w międzynarodowych studiach w Polsce.
Pozostało Ci 75,27% tego artykułu do przeczytania. Reszta jest zarezerwowana dla abonentów.
„Miłośnik muzyki. Miłośnik mediów społecznościowych. Specjalista sieciowy. Analityk. Organizator. Pionier w podróżach.”
More Stories
Ta polska firma produkuje w 100% biodegradowalne talerze i sztućce z wykorzystaniem pszenicy
Toupret kupuje konkurenta w Polsce
Drobiarski gigant LDC jest w trakcie przejęcia fabryki Konspolu w Polsce