Głodni Wiedzy

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Hopium Machina: Jednym z najpiękniejszych sedanów przyszłości jest francuski i napędzany wodorem

6

Francuska firma Hopium zaprezentowała Machina Alpha 0 i otwiera swoje pierwsze 1000 zamówień przedpremierowych. Pojazd będący efektem tego toczącego się prototypu, który działa na wodorowym ogniwie paliwowym, powinien zostać skomercjalizowany w 2025 roku.

W tej chwili zaplanowany harmonogram jest przestrzegany. Niewielka wielkość, ale duża ambicja, francuska fabryka Hypium Zaryzykuj z toczącą się ofertą Machiny podczas Vivatech 2021 o nazwie Alpha 0. Ten pojazd, zaprojektowany i wyprodukowany w całości w laboratorium producenta, u podnóża toru Montlhéry, wyróżnia się działaniem na zasadzie spalania wodór (H2) i tlen (O2) w ogniwie paliwowym . Tym samym ten ostatni wytwarza prąd, który zasila silnik elektryczny, którego moc wzrasta tutaj do 500 KM. Przede wszystkim ogniwo paliwowe tylko odrzuca wodę, co pozwala całkowicie wyeliminować lokalne emisje z pojazdu.

Zasada nie jest nowa i działa z powodzeniem, ponieważ znajduje się na dokładnie tym samym schematycznym schemacie łańcucha trakcyjnego, z którego korzysta Toyota Mirai na przykład. Ale ambicja twórcy hobium Oliviera Lombarda jest zupełnie inna. Chociaż istnieje prawdziwe pragnienie produkcji, rozwój maszyny wcale nie znajduje się w tym samym sektorze. Olivier Lombard ma w genach wyścigi samochodowe. Nie tylko wygrał 24H Le Mans od swojego pierwszego startu w wieku 20 lat w klasie LMP2, ale przede wszystkim został kierowcą testowym prototypu Green GT LMPH2G z misji H24, aby przygotować się do zawody samochodowe przyszłości.

samochód wyścigowy na wodór

Przed rozpoczęciem tworzenia Hopium Machina Olivier Lombard był pilotem testowym szwajcarskiego producenta Green GT i samochodu wyścigowego LMPH2G napędzanego wodorem. © 24h-Lemans.

świat „zaczarowany”

W tym momencie mojej kariery odkryłem wspaniały świat woltów, silników elektrycznych i zarządzania energią. Testowałem tę technologię w trudnych warunkach i nikt jej nie skrzywdził’, deklaruje Cyfrowy. „Moją ambicją jest stworzenie lokalnie czystego samochodu, pozycjonowanego w klasie luksusowej, wydajnego i którego tożsamość natychmiast rozpoznamy.Aby to zrobić, współpracował z Felixem Godardem, francuskim projektantem, który pracował w Porsche, Tesli i Lucid.Ważna była nie tylko sylwetka, ale także sygnatura światła. Zainspirowaliśmy się H pierwiastka wodoru, ale także falami na powierzchni wody, aby zaprojektować reflektory.. „

Maszyna Hypium alfa 0, samochód wodorowy, ogniwo paliwowe

Jeśli podczas etapów testowych Machina Alpha 0 nie przekroczyła 200 km/h od obiecanego 230, to przeszkodą w tym aucie jest przede wszystkim autonomia. „Naszą ambicją jest posiadanie zasięgu co najmniej 1000 km. Realistyczny projekt odkąd pojawiła się Toyota. Przede wszystkim nie ma mowy o spędzaniu godzin na ładowaniu go. Z Machina zatankuj w zaledwie 3 minuty– obiecuje były pilot.

Konstrukcja i układ nadwozia są wyjątkowe. Olivier Lombard, jeden z jego mocnych stron, wiedząc, jak się otaczać, zaczyna nawiązywać partnerstwa z inwestorami i dostawcami, aby wejść na etap produkcji. Na przykład zbiorniki na wodór są wykonane z węgla i pochodzą od francuskiego producenta tworzyw sztucznych Omnium; Układ napędowy, którego pochodzenie jest utrzymywane w tajemnicy, również pochodzi od dostawców, którzy są bardzo zainteresowani projektem. Ambicję tę wspierają również inwestorzy, którzy umożliwili wejście Hopium na giełdę. Dostęp do Euronextu. „Ten nowy krok jest kamieniem milowym w naszej strategii rozwoju. Musi zapewnić Hypium środki do realizacji swoich ambicji i umożliwić mu uzyskanie międzynarodowego rezonansu.„Ale najważniejsze jest dopiero przed nami, ponieważ aby zrobić kolejny krok, musimy opracować narzędzia produkcyjne, które pozwolą na industrializację”.Wszystkie te sprawy traktuję jak w wyścigu, każdy powinien skupić się na pracy do wykonania„.

Maszyna Hypium alfa 0, samochód wodorowy, ogniwo paliwowe

Ciekawa pozycja, która dodaje otuchy. Dla Oliviera maszyna do hobium przychodzi w samą porę. Rząd stawia również na wodór, z planem 7 miliardów euro dla sektora do 2030 r. i planowaną siecią 1000 stacji ładowania. „Energia elektryczna pozostaje nieodpowiednia dla osób często dojeżdżających do pracy, a podróże na duże odległości to dojazdy„.

1000 zamówień w przedsprzedaży w 10 dni

Oprócz sieci dystrybucyjnej, która ma zostać zbudowana, nadal istnieją poważne problemy z umożliwieniem cyrkulacji wodoru i zmniejszeniem zależności od ropy naftowej. Obecnie 95% produkcji wodoru pochodzi z parowego reformingu metanu, procesu chemicznego, który polega na produkcji wodoru z metanu znajdującego się w gazie ziemnym lub biometanie. Pozostałe 5% powstaje tylko w wyniku elektrolizy wody, która pozwala cząsteczce wody (H2O) na rozkład na te dwa składniki: wodór i tlen.

Jeśli proces ten jeszcze w ostatnim czasie cierpi na niekorzystną wydajność energetyczną, nowe technologie umożliwiają wytwarzanie wodoru z energii słonecznej, wiatrowej lub odnawialnej. Dla rządu celem jest osiągnięcie 52% wolnego od węgla wodoru we Francji do 2030 roku. Pamiętajmy też, że magazynowanie wodoru (jego cząsteczka szczególnie przecieka przez złącza i materiały), jego właściwości wybuchowe i skłonność do zapalania się w przypadku nadmiernego sprężenia, co powoduje Trudno to poruszyć. Te wyzwania są jednak badane i الدراسة Dziesiątki projektów są w fazie rozwoju, a nawet są już zakończone sukcesem.

W ciągu mniej więcej dziesięciu dni zrealizowano większość z 1000 zamówień przedpremierowych na Hopium Machina w cenie 410 euro. Planowany na 2025 rok, start marketingu, będzie kosztował jeszcze 120 tys. euro. W tej cenie Hopium Machina obiecuje, według producenta, wyjątkowe wrażenia z jazdy, oparte nie tylko na samodzielnym i czystym pojeździe o wysokich osiągach, ale także całkowicie skoncentrowanym na kierowcy. Co więcej, Olivier Lombard stworzył w tym samym czasie firmę blockchain, która umożliwia potajemne pieczętowanie wszystkich danych wymienianych między kierowcą, samochodem i producentem. Jeśli Hopium Machina chce być pokazem technologii, może również stać się przełomem we francuskiej wiedzy o samochodach.

READ  Ta nowa funkcja może sprawić, że Twój smartfon będzie autonomiczny