Głodni Wiedzy

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Google testuje narzędzie AI, które ma pomóc dziennikarzom w pisaniu artykułów prasowych

Google testuje narzędzie AI, które ma pomóc dziennikarzom w pisaniu artykułów prasowych

W czwartek, 20 lipca, internetowy gigant potwierdził, że Google opracowuje nowe narzędzie sztucznej inteligencji, które ma pomóc dziennikarzom w pisaniu artykułów, we współpracy z kilkoma znanymi dziennikarstwem.

the The New York Times właśnie ujawnił informacje, określone jako część danych mediów, tak jak Washington Post, dziennik „Wall Street i inne firmy. „Jesteśmy w trakcie poszukiwania pomysłów na możliwość dostarczenia narzędzi sztucznej inteligencji, które pomogą dziennikarzom w wykonywaniu ich pracy”.— powiedział rzecznik Google.

Narzędzia te nie zostały zaprojektowane – i nie mogą – zastąpić kluczowej roli, jaką dziennikarze odgrywają w gromadzeniu i weryfikowaniu informacji oraz pisaniu artykułów.specjalnie.

Przeczytaj także dekodowanie: Materiał jest zarezerwowany dla naszych subskrybentów Za sztuczną inteligencją powrót technologicznej utopii

Pomysł polega na zaprojektowaniu funkcji wspomagających pisanie podobnych do tych w Gmailu lub Dokumentach Google, ale dostosowanych do potrzeb dziennikarzy, takich jak oferowanie różnych nagłówków lub stylów pisania. Według The New York Times dyrektorzy mediów nazwali dubbingowany projekt Google „pochodzenie” wewnętrznie, np „irytujący”.

Obawy

OpenAI, kalifornijski startup, który stworzył ChatGPT i kolejny pionier tzw. sztucznej inteligencji „generatywny”Niedawno zawarł również umowy z organizacjami informacyjnymi.

W ten sposób firma intensywnie korzystająca z danych, która musiała trenować swoje modele językowe, uzyskała pozwolenie na korzystanie z archiwów amerykańskiej agencji informacyjnej Associated Press (AP) od 1985 roku.

Przeczytaj także: Materiał jest zarezerwowany dla naszych subskrybentów Sztuczna inteligencja przejmuje świat wydawniczy

W zamian AP uzyska dostęp „Za technologię i wiedzę OpenAI”Obie firmy wyszczególniły to w oświadczeniu z zeszłego tygodnia.

OpenAI przekaże również 5 milionów dolarów American Journalism Project, organizacji wspierającej wiele lokalnych mediów, oraz do 5 milionów dolarów kredytów na korzystanie z interfejsu programistycznego (API), aby pomóc dziennikarzom w integracji narzędzi AI z ich produkcjami.

READ  Identyfikator twarzy zostanie wyłączony, jeśli ekran został zmieniony przez osobę trzecią zajmującą się naprawą
Przeczytaj także: Materiał jest zarezerwowany dla naszych subskrybentów ChatGPT: Dlaczego Internet wciąż jest tak daleki od inwazji generatywnych treści generowanych przez sztuczną inteligencję

Ogromny sukces sztucznej inteligencji, zdolnej do generowania wszelkiego rodzaju tekstów czy obrazów na proste żądanie w języku potocznym, budzi niepokój wśród twórców treści (artystów, autorów, dziennikarzy).

świat

Specjalna oferta dla uczniów i nauczycieli

Uzyskaj dostęp do wszystkich naszych nieograniczonych treści już od 8,99 € miesięcznie zamiast 10,99 €

Brać udział

Złożono kilka skarg przeciwko zaangażowanym firmom (w tym OpenAI). Profesjonaliści oskarżają ich o wykorzystywanie ich treści bez zgody lub wynagrodzenia do napędzania ich oprogramowania komputerowego. Obawiają się też, że ten program w końcu będzie w stanie ich zastąpić.

Świat z Agence France-Presse