To jeszcze nie oficjalne, ale prawie. Jak poinformowało we wtorek (11 kwietnia) źródło zbliżone do procesu, Danone kupił Promedicę, polską firmę specjalizującą się w żywieniu medycznym w domu, w związku z dalszą ekspansją francuskiej grupy spożywczej w lukratywnym sektorze. To ukierunkowane przejęcie, którego warunki nie zostały ujawnione, zostało sfinalizowane 31 marca, podało źródło. Dodała, że przejęcie Promedica pozwoli grupie na dalszy rozwój w Polsce, ważnym rynku dla Danone. Danone jest pierwszą firmą w dziedzinie żywienia medycznego w Europie i czwartą na świecie z takimi markami jak Aptamil, Fortimel i Blédina. „Pracownicy służby zdrowia” z ProMedica, firmy odnotowującej dwucyfrowy wzrost sprzedaży, będą podawać produkty Danone pacjentom wymagającym żywienia dojelitowego, podało źródło.
Przejęcie następuje w czasie, gdy Danone rozpoczął realizację planu naprawczego, który obejmuje inwestycje w obiecujące marki i sprzedaż aktywów o słabszych wynikach. Opieka domowa to coraz popularniejsza kategoria, ponieważ coraz więcej osób z chorobami przewlekłymi można leczyć w domu. Jest to również opłacalna alternatywa dla kosztownych pobytów w szpitalu.
dla Ciebie wskazówki
źródło
Inwestycje skupione na Chinach
W 2020 roku firma Danone ogłosiła inwestycję 100 milionów euro w swoją działalność żywieniową w Chinach, gdzie generuje większość swojej sprzedaży. Chciał założyć w Szanghaju centrum badawcze, które miałoby oferować produkty dostosowane do potrzeb zdrowotnych, zwyczajów i gustów Chin, ze szczególnym uwzględnieniem mleka matki i zdrowia jelit. Jednocześnie przejął Murray Goulburn – spółkę zależną australijskiej firmy Saputo Dairy – i jej fabrykę produkującą preparaty dla niemowląt w Qingdao, na południe od Pekinu, i oświadczył, że chce zwiększyć możliwości produkcyjne swojej fabryki żywienia medycznego Wuxi. W maju 2022 r. przejęła chińskiego producenta odżywek dla niemowląt Dumex Baby Food, którego właścicielem jest Yashili. Ze sprzedażą na poziomie 8,319 miliardów euro dział Specialty Nutrition reprezentuje 30% całkowitej sprzedaży Danone w 2022 roku. Jego marża operacyjna wynosząca 21,6% przewyższa marżę grupy wynoszącą 12,2%.
Z Reuters (raport: Dominique Vidalon; wersja francuska: Kate Entringer; redakcja: Blandine Hinault)
Określony dla Ciebie
„Miłośnik muzyki. Miłośnik mediów społecznościowych. Specjalista sieciowy. Analityk. Organizator. Pionier w podróżach.”
More Stories
Ta polska firma produkuje w 100% biodegradowalne talerze i sztućce z wykorzystaniem pszenicy
Toupret kupuje konkurenta w Polsce
Drobiarski gigant LDC jest w trakcie przejęcia fabryki Konspolu w Polsce