Głodni Wiedzy

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Dlaczego koszulki francuskiej drużyny piłkarskiej zostały wyprzedane?

Dlaczego koszulki francuskiej drużyny piłkarskiej zostały wyprzedane?

Podczas gdy w 2018 roku francuskie koszulki były niemożliwe do znalezienia i sprzedawane po wysokich cenach, w tym roku większość witryn sprzedaży oferuje niebieskie kurtki z rabatem -30%.

nienamierzalne koszulki, Sklep FFF został okradziony, a niektóre rzadkie oficjalne egzemplarze zostały sprzedane po wygórowanych cenach na Le Bon Coin… To właśnie w 2018 roku drużyna Didiera Deschampsa zdobyła swoją drugą gwiazdkę.

Bo w tym roku słynna niebieska kurtka jest znacznie łatwiejsza do zdobycia i przede wszystkim znacznie tańsza. Od kilku dni większość portali wyprzedażowych i sklepów sportowych oferuje przecenione koszulki Nike. Wszystkie wydają się być zgodne z tą samą zniżką: -30%.

Od Intersport po GoSport przez Sport 2000 lub specjalistę od sprzętu sportowego Foot.fr, niebieskie koszulki są oferowane w bezprecedensowych cenach na okres Mistrzostw Świata, kiedy popyt jest największy. Rzeczywiście trzeba zapłacić mniej niż 98 euro, aby kupić oficjalną koszulkę, którą obecnie drużyna Mbappe nosi na Qatar Meadows, zamiast 140 euro.

To samo dotyczy tzw. koszulek „imitowanych”, które są inspirowane oficjalnymi koszulkami, ale są wykonane z tańszych materiałów. Oficjalna cena 90 euro została ponownie przekreślona, ​​aby pokazać się poniżej 63 euro. A jeśli chcesz wersję kombinowaną z numerem 10 i nazwiskiem Mbappé, Giroud lub Griezmann, zamiast 105 euro będziesz musiał zapłacić „tylko” 73,50 euro. Jak na ironię, koszulki noszone przez The Blues podczas Euro 2020 są droższe niż w obecnych rozgrywkach. Na przykład Intersport oferuje „repliki” za 70 euro, czyli o 7 euro więcej niż te w Katarze.

„Nie jak lato”

Podczas gdy francuska drużyna przygotowuje się do gry o miejsce w finale i transmituje mecze bijąc rekordy oglądalności, sprzedaż koszulek wydaje się nie na miejscu. Czy sprzedaż rozczaruje sportowe marki?

„Sprzedają się, ale nie będziemy się okłamywać, to nie to samo, co na mundialu latem” – przyznaje Guillaume Payen, dyrektor marketingu w Intersport.

„Latem zwykle kupujemy więcej koszulek i pojawia się efekt strefy kibica, w którym spotykamy niebieską koszulkę na ramionach” – kontynuuje.

READ  Nieuczciwe warunki i kwoty pożyczek - Biznes

Mniejsze dopasowanie sezonowe, ale także ograniczone możliwości sprzedaży w czasie. Podczas letnich zawodów koszulki są wyprzedane od maja do grudnia, a popyt wzrasta w okresie Bożego Narodzenia (kiedy francuska drużyna błyszczy w rywalizacji). W tym roku banery zostały dostarczone pod koniec września, a wraz z rozpoczęciem Mistrzostw Świata 20 listopada, będą mieli tylko półtora miesiąca na sprzedaż większości swoich udziałów w 2022 roku.

Stąd tak atrakcyjne promocje, aby przyciągnąć klientów, szczególnie w okresie dotkliwej inflacji siły nabywczej.

Porażki 2018, których należy unikać

Jednak po bardzo nieśmiałym starcie sprzedaż wydaje się rosnąć w meczach pucharowych.

„Od początku grudnia we Francji i w Polsce panuje prawdziwy szał, co odpowiada również rozpoczęciu kupowania prezentów świątecznych” – zauważa Guillaume Payne, który szacuje, że cel 100 000 sprzedaży jak w 2018 r. musi zostać osiągnięty.

Wraz z nadejściem meczów o wysoką stawkę sklepy odwiedzają coraz więcej klientów.

„W fazie grupowej sprzedawaliśmy od dwudziestu do trzydziestu dziennie, a teraz sprzedajemy od pięćdziesięciu do stu dziennie”, szczegóły dla RMC William Fontaine, kierownik sklepu Foot.fr w Plan-de-Campagne (13).

Detaliści również chcą uniknąć Porażka 2018 roku z koszulką „dwie gwiazdki”. Został ogłoszony latem po zwycięstwie i który faktycznie był dostępny dopiero w 2019 roku. Ogromny brak w sektorze, który oskarżył Nike o zaniedbywanie francuskiej opinii publicznej poprzez faworyzowanie innych sportów, takich jak amerykańska koszykówka.

Czy w przypadku wirtualnej wygranej 18 grudnia niebieskie koszulki „trójgwiazdkowe” mogą znaleźć się pod choinką?

„Występujemy z prośbami do Nike, która nam nie odpowiada, ufamy menedżerowi marki sportowej. Ale nie możemy mieć zbyt wielu złudzeń, jeśli przypadkiem są jakieś złudzenia, to będzie ich trochę”.

Do tego czasu Błękitni mają jeszcze dwa mecze do wygrania.