Poniedziałek 25.03.2024 — Bezprecedensowe i upokarzające?
To pierwsza działająca forma umowy podpisanej 6 miesięcy temu pomiędzy Stellandisem a Leapmotor. Z raportu Reuters wynika, że Stellandis może produkować chiński mały samochód Leapmotor T03 w swojej fabryce w Tychach. Fabryka znana jest dziś z produkcji Fiata 500 i 600, Jeepa Avengera, a wkrótce Alfa Romeo Milano. Projekt będzie już bardzo zaawansowany. Stellandis chce działać szybko, więc nie jest to kwestia tradycyjnej produkcji samochodów, ale CKD (Totalny powalenie) oznacza, że skrzynie nadchodzą. Pudła z podwoziem, inne z silnikami, jeszcze inne z drzwiami itp. Wszystko to będzie pochodzić z Chin i jedyne, co musimy zrobić, to je zmontować.
Generalnie to europejscy producenci projektują zestawy CKD i wysyłają je do krajów słabo rozwiniętych, które chcą wejść do branży. Unikając ceł, samochody te stały się produktami lokalnymi. Samochody CKD musiały być produkowane w Europie od kilkudziesięciu lat. Po raz kolejny należy uwolnić fabryki, które były w fazie restrukturyzacji. Prawdą jest, że każda europejska fabryka samochodów ma najwięcej części importowanych z Chin. Ale kompletne zestawy CKD, jeśli związkom zawodowym zależy na ochronie wiedzy w Tychach, to powinny odmówić ich montażu.
Laurenta J. Mason
Sekcje i słowa kluczowe: Stellantis; Przemysł-Produkcja
„Guru mediów społecznościowych. Bardzo upada. Wolny fanatyk kawy. Entuzjasta telewizji. Gracz. Miłośnik internetu. Nieskrępowany wichrzyciel.”
More Stories
Euro 2024: Holandia od tyłu pokonała Polskę w finale grupy C przeciwko Francji
W Polsce protest przeciwko wykorzystaniu sztucznej inteligencji w radiu
Polska zabiega o czasowe zawieszenie praw azylowych z UE