Głodni Wiedzy

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Czy jutro sztuczna inteligencja może zakłócić randkowanie w aplikacjach?

Czy jutro sztuczna inteligencja może zakłócić randkowanie w aplikacjach?

Według ostatniego badania 71% użytkowników aplikacji randkowych wspiera sztuczną inteligencję inicjującą pierwsze wiadomości.

„Na Tinderze około trzydziestu kobiet weszło w interakcję z sztuczną inteligencją, myśląc, że ze mną rozmawiają”.. Anis Ayari jest inżynierem AI i YouTuberem. W swoim kanale Defense Intelligence dekoduje trendy związane z nowymi technologiami. Najnowszy test kamerzystów: dowiedz się, czy „Tak lub nie”sztuczna inteligencja Takie jak ChatGPT — Obecnie popularny chatbot OpenAI — może wiarygodnie flirtować w aplikacji randkowej takiej jak Tinder. Jest to funkcja, która wciąż nie istnieje w większości tych witryn.

Aby wdrożyć ten eksperyment, inżynier zaprogramował wiadomości w swoim profilu Tindera tak, aby były połączone z ChatGPT i to on mógł rozmawiać z kobietami w aplikacji. „Nie pozwoliłem mu rozmawiać z zainteresowanymi użytkownikami dłużej niż 24 godziny. Po tym czasie ostrzegłem ich, że rozmawiali z sztuczną inteligencją.Wyjaśnia Anis Ayari. „Następnie zapytałem, czy to zauważyli. Spośród dziesięciu, którzy zgodzili się mi odpowiedzieć, nikt tego nie zauważył”.”, potwierdza kamerzysta. W sumie jest około trzydziestu dziewcząt, z którymi ChatGPT rozmawiał za pośrednictwem konta Anis Ayari. „Z tego, co zauważyłem, chatbot rozpoczynał rozmowę na podstawie elementów, które umieściłem w CV”.Inżynier ustala.

Ten film, który może wydawać się nietypowy, wzbudza zainteresowanie wielu internautów. Jak wynika z badania ujawnionego w kwietniu ubiegłego roku Przez markę cyberbezpieczeństwa Norton Zostało przeprowadzone w internecie, gdyż 64% entuzjastów randek online jest gotowych korzystać ze sztucznej inteligencji. Większość uczestników korzysta z tych aplikacji średnio sześć godzin tygodniowo i może wydać na nie około 300 dolarów miesięcznie. Biorąc pod uwagę tę inwestycję, 71% z nich wspiera sztuczną inteligencję w pisaniu do nich zalotnych wiadomości lub rozpoczynaniu rozmowy, a 70% z nich wspiera ulepszanie swoich profili i 64% swoich zdjęć.

READ  Defekt danych między SI-Dep a połączoną dokumentacją medyczną

Sztuczna inteligencja jest postrzegana przez użytkowników jako „podpórka”.

Dla inżyniera ten typ sztucznej inteligencji może mieć ograniczone zastosowanie „Po prostu pomoc udzielona użytkownikowi.”. „W rzeczywistości rozpoczęcie rozmowy w aplikacji randkowej jest w ostatecznym rozrachunku zadaniem powtarzalnym, ponieważ przy każdym nowym „dopasowaniu” użytkownik musi się ponownie przedstawić.”

Analiza przeprowadzona przez Anne Cordier, profesor i badaczkę nauk o informacji i komunikacji. „Sztuczna inteligencja jest postrzegana przez tych użytkowników, którym może być trudno wirtualnie łączyć się z innymi”. Jest to technika, która może spodobać się osobom w wieku od 20 do 30 lat, którym przeszkadzają powtarzalne zadania, takie jak konieczność przedstawiania się dziesiątki razy, niekoniecznie uzyskując odpowiedź. Nazywamy to „zmęczeniem randkowaniem” – zauważa socjolog Christine DeTrez, autorka książki fanem.

„Łączące romantyczne spotkania”

Częsta obserwacja samych aplikacji randkowych. Podobnie jak założyciel i były prezes aplikacji randkowej Bumble, stado Whitney Wolfe, Kto wyobraża sobie przyszłość, w której będzie wykorzystywana sztuczna inteligencja „randka z konsjerżem” Dla użytkowników tych stron.

Ludzie nie będą już musieli męczyć się, aby dowiedzieć się o aplikacjach i być potencjalnie rozczarowani, a awatary AI się tym zajmą. Zaczną się ze sobą spotykać za pośrednictwem aplikacji, zanim powiadomią użytkowników, czy spotkanie w rzeczywistości może być dla nich interesujące. „Nie będziesz musiał rozmawiać z 600 osobami. Ten konsjerż może przeskanować dla Ciebie całe miasto San Francisco i powiedzieć: «To są trzy osoby, które naprawdę powinieneś poznać». Bizneswoman szczegółowo. Celem jest szybsze przejście użytkowników z trybu wirtualnego do trybu rzeczywistego.

Jednak taka perspektywa rodzi wiele pytań etycznych. „Chociaż chcemy walczyć z ujednoliceniem spotkań w aplikacjach, dzięki takim urządzeniom zmierzamy w stronę całkowitego zjednoczenia miłości”.„, zauważa Anne Cordier. „Naprawdę nie ma już miejsca na osobowość ani odkrycia, a tak naprawdę stale odkładamy wielki skok w nieznane jeszcze trochę”.„ – podsumowuje badacz.

READ  Na Amazon, The Disturbining Business of Books autorstwa ChatGPT