Głodni Wiedzy

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Cztery pytania dotyczące blokady wymierzonej w ukraińskich kierowców ciężarówek na polskiej granicy

Cztery pytania dotyczące blokady wymierzonej w ukraińskich kierowców ciężarówek na polskiej granicy

Sytuacja się poprawia, ale na granicy ukraińsko-polskiej utrzymuje się napięcie. Po tygodniach blokady polscy rolnicy w niedzielę 24 grudnia przerwali oblężenie przejścia granicznego Medica na południu kraju. „Wznowiono ruch ciężarówek”Ogłoszono dnia Facebook Ukraińscy strażnicy graniczni.

Na znak protestu zamknięto jednak dwa inne przejścia graniczne po polskiej stronie „Niesprawiedliwa Rywalizacja” Ukraińscy truckerzy w kontekście konfliktów handlowych pomiędzy Warszawą, Kijowem a UE.

W poniedziałek ruch na kierunku Ukraina-Polska powoli został wznowiony, ponieważ nowo mianowany polski rząd ciężko pracował, aby uspokoić kierowców ciężarówek po prawie dwóch miesiącach blokad. Francinfo powraca do kryzysu granicznego o wymiarze europejskim.

1 Od kiedy były blokady drogowe wymierzone w ukraińskie ciężarówki?

Przypomniała polska agencja prasowa PAPKA6 listopada pracownicy transportu drogowego w kraju rozpoczęli strajk. Medica, Dorohusk i punkty kontrolne Korzowa, trzy główne punkty transportowe między Ukrainą a Polską, została sparaliżowana, zwłaszcza przez polskich kierowców ciężarówek i rolników.

Demonstranci nie tylko zablokowali wjazd ukraińskich ciężarówek do Polski, ale także zablokowali truckerom dojazd na Ukrainę. W połowie listopada po polskiej stronie na około dziesięć dni zatrzymano blisko 3 tysiące ukraińskich kierowców, tworząc czasami 30-kilometrowe linie. BBC.

Ukraińscy truckerzy utknęli w Polsce na miesiąc 5 grudnia 2023 r.  (WOJTEK RADWANSKI/AFP)

„Tysiące [chauffeurs] Są zmuszeni przetrwać przy niewielkiej ilości żywności, wody i paliwa”., Opowiadał szczegółowo o Minister infrastruktury Ukrainy Oleksandr Kubrakow wezwał do wprowadzenia zakazu ruchu. Jednak w następnych tygodniach blokady zmusiły władze ukraińskie do wysłania ekip w celu uzupełnienia zaopatrzenia dla osieroconych kierowców ciężarówek.

2 Czego żądają polscy handlarze drogowi?

Blokowanie od niedzieli głównego przejścia granicznego stanowi promyk nadziei w sporze, który od tygodni toczy Warszawę i Kijów. w Medyce, Rejestracja i wyznaczanie trasy ciężarówek wjeżdżających na Ukrainę odbywa się bez zmian.”Uspokój ukraińską straż graniczną. Jednak polscy kierowcy ciężarówek nadal czekają na odszkodowanie w walce między nimi a sąsiadami z południowego wschodu.

Zdarzenie potępiło Międzynarodowe Zrzeszenie Przewoźników Drogowych (ZMPD) w Polsce Jego strona internetowa A Poważna nierównowaga konkurencyjna polskich firm transportowych” Przeciwko ukraińskim firmom. Członkowie ZMPD szczególnie żądają przywrócenia europejskiego systemu zezwoleń dla ukraińskich firm transportowych.

Przypomniał, że organizacja została zawieszona przez UE w związku z rosyjską inwazją na Ukrainę w lutym 2022 r. dzięki „ścieżkom solidarności” mającym na celu wsparcie ukraińskiego wysiłku wojennego. Wiadomości Euro. Jednak polscy przewoźnicy uważają, że stworzyło to wiele możliwości dla ukraińskich kierowców ciężarówek po znacznie niższych stawkach niż ich sąsiedzi. Po przedłużeniu zwolnienie z przepustki obowiązuje do czerwca 2024 roku.

3 Jak negocjują Warszawa i Kijów?

Polska, sojusznik Ukrainy w wojnie z rosyjskim agresorem, chce nowego podejścia do kryzysu. Nowo wybrany premier Donald Tusk obiecał położyć temu kres „Długotrwała bezczynność” poprzedniego rządu w tej sprawie.

Przed ponownym otwarciem stanowiska Medica nowy szef polskiej dyplomacji Radosław Sikorski spotkał się w piątek 22 grudnia w Kijowie z ministrem Oleksandrem Kaubrakowem i jego ministrem spraw zagranicznych Dmytrem Kulebą, ale także z prezydentem Ukrainy Wołodymyrem Zełenskim.

Dla Kijowa ta sytuacja jest rozwiązana „Gorszący”, Potrzebne są pilne rozwiązania. „Wspólne stanowisko” dowiedzieć się „W nadchodzących dniach”, uważa szef ukraińskiej dyplomacji. W atmosferze gorących stosunków między obydwoma krajami głos zabrał także prezydent Zełenski X Zakup nowej polskiej broni w Warszawie. Ze swojej strony Donald Tusk obiecał znaleźć rozwiązanie z niezadowolonymi polskimi przewoźnikami.

4 Czy te sankcje będą miały wpływ na wojnę na Ukrainie?

Chociaż część zachodniej pomocy wojskowej, taka jak amunicja i pojazdy opancerzone, zwykle podróżuje sieciami kolejowymi, droga ta była ratunkiem dla Ukrainy podczas wojny. Wśród przechwyconych w ostatnich tygodniach ciężarówek wiele z nich przewoziło żywność, paliwo lub sprzęt medyczny – argumentował ukraiński minister infrastruktury.

Ruch naziemny na Ukrainę, który osłabł w ciągu ostatnich dwóch miesięcy, od czasu pojawienia się gróźb uległ dalszemu ograniczeniu Obudowa szeregowa Organizowane przez słowackich kierowców ciężarówek na granicy z Ukrainą na początku grudnia. W szczytowym momencie kryzysu węgierscy przewoźnicy również zagrozili przyłączeniem się do ruchu.

Nawet gdy rosyjskie bombardowania i ataki dronów spadają na Ukrainę, Polska chce nadal wspierać swoich agresywnych sąsiadów. W odróżnieniu od poprzedniego rządu, który we wrześniu odciął pomoc wojskową dla Kijowa, nowa polska administracja obiecuje długofalową pomoc sąsiadom. „W tej tytanicznej walce Polska jest po Twojej stronie”Szef polskiej dyplomacji zapewnił w piątek. Radosław Sikorski cytowany przez Channel DW.

READ  Polska ma "poważne problemy" z pozyskaniem części zamiennych do czołgów Panther 2