STH będzie nie tylko największym lotniskiem w tej części Europy, ale także niesamowitym projektem infrastrukturalnym, który szybko i sprawnie zintegruje transport lotniczy, kolejowy i drogowy.
Inwestycje strategiczne oparte na czterech filarach
Pierwszym i najbardziej rozpoznawalnym jest multimodalny węzeł transportowy – lotnisko zlokalizowane w centralnej Polsce, zintegrowane z głównym kolejowym portem przesiadkowym kraju i połączone z siecią autostrad, Portem Lotniczym Solidarność.
Drugi filar to rozbudowa i modernizacja systemu transportu kolejowego w kraju. Projekt Kolejowy CPK umożliwi budowę sieci około 2000 km nowych linii kolejowych. Dzięki temu można podróżować między stolicą Warszawą a wszystkimi większymi miastami w Polsce w maksymalnie 2,5 godziny.
Trzeci filar to budowa około 400 km nowych dróg oraz pełna integracja Platformy Transportowej Unity z istniejącym systemem autostrad i dróg ekspresowych.
Wreszcie ostatni filar, ale nie mniej ważny, to Aerotropolis – przyszły rozwój terenów wokół portu Solidarność – dzięki portowi i nowemu systemowi transportu publicznego w kraju, który stanie się lepszym miejscem. Z Europy.
Serce systemu transportowego łączącego Europę
Nowe centralne lotnisko dla Polski to strategiczna inwestycja, o której mówi się od lat 70. XX wieku. Jednak obecny polski rząd postanowił w 2017 roku podjąć zdecydowane kroki w tym kierunku, dzięki czemu pomysł utworzenia lotniska centralnego stał się ogromny. Oczekuje się, że strategiczna inwestycja o dużej skali zmieni oblicze transportu publicznego w kraju i skutecznie połączy Polskę i region Europy Środkowo-Wschodniej z resztą Europy. W ramach projektu CPK powstanie prawie 2000 km nowych linii kolejowych, głównie linii dużych prędkości, których w Polsce nie ma.
„Wartość dodana tego ambitnego projektu polega na zintegrowaniu poszczególnych projektów infrastrukturalnych związanych z transportem lotniczym, drogowym i kolejowym w jeden zintegrowany projekt infrastrukturalny, który przyniesie jak największe korzyści dla systemu transportowego i rozwoju gospodarczego” – mówi Mikołaj Wild. , Prezes Zarządu Solidarności Transport Hub.
Nowy węzeł komunikacyjny w sercu Polski, centrum Europy Środkowo-Wschodniej, jest swoistą „bramą” na świat dla reszty Europy i całego regionu. Obecnie ludzie w Polsce i nie tylko, Czechach, Słowacji i krajach bałtyckich są uzależnieni głównie od centrów wymiany zlokalizowanych w Europie Zachodniej, na przykład we Frankfurcie, Monachium, Paryżu czy Amsterdamie. Budowa Portu Lotniczego Solidarność umożliwi uruchomienie bezpośrednich lotów długodystansowych z regionu CEEC. Nowa platforma wymiany to także szansa na rozwój gospodarczy Polski i jej sąsiadów. Polska, ze względu na centralne i strategiczne położenie geograficzne na przecięciu szlaków komunikacyjnych Wschód-Zachód i Północ-Południe, była naturalnym wyborem. Taka lokalizacja wpłynie również na podniesienie atrakcyjności całego regionu.
„Guru mediów społecznościowych. Bardzo upada. Wolny fanatyk kawy. Entuzjasta telewizji. Gracz. Miłośnik internetu. Nieskrępowany wichrzyciel.”
More Stories
Euro 2024: Holandia od tyłu pokonała Polskę w finale grupy C przeciwko Francji
W Polsce protest przeciwko wykorzystaniu sztucznej inteligencji w radiu
Polska zabiega o czasowe zawieszenie praw azylowych z UE