Głodni Wiedzy

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Celem tego szybkiego pociągu jest osiągnięcie prędkości 500 kilometrów na godzinę podczas wznoszenia się na tradycyjnych torach

Celem tego szybkiego pociągu jest osiągnięcie prędkości 500 kilometrów na godzinę podczas wznoszenia się na tradycyjnych torach

To pierwszy tego typu projekt dla Nevomo, polskiej firmy, która zamierza rozwijać pociąg przyszłości. MagRail, pociąg elektromagnetyczny, mógł poruszać się po konwencjonalnym torze z prędkością 135 km/h, ale na dużej wysokości. Lewitacja elektromagnetyczna to metoda lewitowania obiektu poprzez umieszczenie go w polu magnetycznym. Wikipedia podaje, że siły przyłożone do tego obiektu przeciwdziałają działaniu jego ciężaru, zapobiegając jego upadkowi. W przypadku braku tarcia możliwe jest osiągnięcie prędkości powyżej 400, a nawet 500 km/h. Mamy na myśli w szczególności pociąg maglev łączący Szanghaj z lotniskiem, czyli hiperloop.

Dużą zaletą Nevomo jest zastosowanie tej technologii w stosunku do metod tradycyjnych. Poprzednie przykłady w rzeczywistości wymagają bardzo dużej dedykowanej infrastruktury. Po raz pierwszy na świecie pomyślnie przeprowadzono na dużą skalę test 6-metrowego prototypu MagRail na konwencjonalnym torze. Prototyp przyspieszał o 20 mm od 70 km/h i osiągał prędkość maksymalną 135 km/h, przyspieszając od 0 do 100 km/h w 11 sekund. BFMTV.

Technologia ta cieszy się dużym zainteresowaniem firmy SNCF, która w marcu ubiegłego roku podpisała umowę partnerską z firmą Nevomo. „„Musimy wejść w trzecią rewolucję kolejową po elektryfikacji w latach 20. XX w. i kolei dużych prędkości w latach 80. SNCF angażuje się w pojawienie się pociągów autonomicznych”.ogłoszone w marcu ubiegłego roku przez Fabiena Letourneau, odpowiedzialnego za działania Hyperloop w SNCF, podczas prezentacji Współpraca z Nivomo. Technologię tę można wykorzystać do transportu towarów i przewozu pasażerów.

„Dziś nastąpił punkt zwrotny w rozwoju Nevomo. Po raz pierwszy w historii kolei tabor nie poruszał się po istniejących torach, ale nad nimi, bez tarcia. To pokazuje, że nasza technologia MagRail to nie tylko wizja przyszłości, ale konkretne rozwiązanie na dziś Rozwiązanie Dla bardziej ekologicznej i lepiej połączonej Europy Wykorzystując istniejącą infrastrukturę, oferujemy opłacalne i przyjazne dla środowiska podejście do modernizacji transportu kolejowego, zgodnie z celami Europejskiego Zielonego Ładu .Przemek Ben Baczek, dyrektor generalny i współzałożyciel Nevomo, powiedział w A Zgłosiłem.

READ  Niemcy – Wspólna deklaracja ministrów odpowiedzialnych za sprawy europejskie Trójkąta Weimar-Eberbach, 16.09.22

Do chwili obecnej firma Nevomo zebrała 11 mln euro (w tym 5,5 mln euro kapitału własnego i 5,5 mln euro dotacji UE) na rozwój i testowanie technologii MagRail. Ponadto w 2022 roku firma otrzymała od Komisji Europejskiej 17,5 mln euro.

Reklama Twoja treść jest kontynuowana poniżej