Głodni Wiedzy

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Bridal Fashion Week w Barcelonie kończy edycję pod hasłem internacjonalizacji

Bridal Fashion Week w Barcelonie kończy edycję pod hasłem internacjonalizacji

Przetłumaczone przez

Klementyna Marcin

Opublikowany w



30 kwietnia 2023 r

Pod nowym kierownictwem Albasari Caro, najnowsza edycja Barcelona Bridal Fashion Week miała wielkie wyzwanie: odnowić się i przyspieszyć swój rozwój po powrocie do normalnego życia po pandemii. Wydarzenie odbyło się w dniach 19-23 kwietnia w Fira de Barcelona, ​​​​Montjuic i zakończyło się pozytywnym akcentem: liczby są nawet lepsze niż w 2019 r., a ogólny trend jest optymistyczny. W rzeczywistości kupujący z Azji w końcu wrócili, a wielu profesjonalnych przedstawicieli odbyło podróż, aby wziąć udział w targach i pokazach mody.

Pokaz Ines Di Santo – BBFW

Ta wersja potwierdza globalne ożywienie branży ślubnej po epidemii i jej dobre perspektywy rozwoju. Tydzień Mody Ślubnej w Barcelonie okazał się uprzywilejowanym terminem odkrywania nowych trendów i zawierania umów handlowych, biorąc pod uwagę jego jakość i międzynarodowy charakter uczestniczących w nim marek” – analizuje Albasari Caro, nowy dyrektor wydarzenia, który niedawno udzielił wywiadu FashionNetwork.com.

Wydaje się, że sektor odzyskał silny potencjał biznesowy po ciężkim ciosie spowodowanym pandemią COVID-19, która zmusiła wiele przyszłych par do przełożenia ślubów i ceremonii. Według Global Industry Analyst oczekuje się, że globalny rynek ślubny będzie rósł w stałym tempie 4% do 2030 roku.

Jest 350 wystawców i wielu azjatyckich kupców

Wydarzenie, zorganizowane przez Fira de Barcelona przy wsparciu Ministerstwa Biznesu i Zatrudnienia Regionu Katalonii, ma już swoje numery. Zajmując dwa pawilony, przyciągnął ponad 350 marek, z których 76% to obcokrajowcy, oraz 21 500 odwiedzających, co stanowi wzrost o 15% w porównaniu z 2022 r. Wydaje się, że internacjonalizacja publiczności trwa, z kupującymi z 90 różnych krajów i 70% obcokrajowców w frekwencja.

W targach ślubnych BBFW wzięło udział 350 marek

1529 strategicznych nabywców, hiszpańskich lub międzynarodowych, zostało zaproszonych bezpośrednio przez BBFW. „Wybór jakości” sklepów wielomarkowych i wiodących w branży dystrybutorów, skoncentrowanych głównie na „rynkach rozwijających się”, takich jak Chiny, Japonia, Korea Południowa, Azja Południowo-Wschodnia i Stany Zjednoczone. W Europie najbardziej reprezentowanymi krajami (z wyłączeniem Hiszpanii) były Włochy, Wielka Brytania, Niemcy, Francja, Holandia i Portugalia.

READ  Maroko: wiatry nowoczesności i otwartości

Hiszpania jest drugim co do wielkości eksporterem sukien ślubnych na świecie i reprezentowała największy odsetek wystawców na targach, z takimi firmami jak Esther Noriega, Formoso i Matilde Cano. Stany Zjednoczone były drugim najbardziej reprezentowanym rynkiem, w którym uczestniczyły między innymi marki Justin Alexander i Alana Rose. Francja zajęła trzecie miejsce z Cymbeline, Tony Ward-Bridal i Stéphane Rolland, a następnie Włochy, Polska i Holandia.

30% wystawców uczestniczyło w pokazie po raz pierwszy, co zapewniło również przestrzeń wystawową dla domów mody oferujących linie ślubne, takich jak Zuhair Murad, Jenny Packham i Ines Di Santo.

Pokaz mody Pronovias w BBFW – BBFW

Prawie 34 pokazy mody zostały wyprzedane, które zaprezentowali projektanci z 15 różnych krajów. Libański luksusowy dom Elie Saab uczestniczył w nocy poślubnej w Barcelonie z pierwszym pokazem mody w całości poświęconym ślubom w swojej historii.

Elie Saab i Atelier (Jimmy Choo) to jedne z najbardziej wpływowych marek, które wzięły udział w pokazach

„Tydzień Mody Ślubnej w Barcelonie wykonał świetną robotę, stając się wydarzeniem, którego nie można przegapić dla wszystkich marek działających w branży” — przyznał Elie Saab Jr., syn założyciela domu i jednocześnie dyrektor generalny, w wywiadzie dla FashionNetwork. pl kilka dni temu.

W BBFW uczestniczyło również inne wielkie nazwisko ze świata mody: projektant Jimmy Choo pochwalił „ewolucję wydarzenia, które stało się platformą biznesową mającą na celu rozwój biznesu na poziomie międzynarodowym”. Słynny urodzony w Malezji projektant, znany ze swojego rodzimego obuwia, wziął udział w pokazie, prezentując linie ślubne swojej marki, The Atelier.

BBFW – Parada Rosy Clary podczas BBFW

Z niecierpliwością wyczekiwano parad hiszpańskich marek sukien ślubnych Rosa Clará i Pronovias. Projektant z Barcelony skupił się na koronkach i tiulach, oferując wyrafinowane i eleganckie kreacje noszone przez takie gwiazdy, jak peruwiańska prezenterka telewizyjna Natalie Vertes i modelka Andrea Martinez. Pronovias, marka prowadzona przez Amandine Ohayon, zaoferowała paradę klasycznych i swobodnych sylwetek, prezentując na wybiegu światowej sławy supermodelki, takie jak Blanca Padilla i Sara Sampaio.

READ  Wietnam - błyszcząca gwiazda na niebie handlu międzynarodowego | Gospodarka

Inne hiszpańskie marki prezentowały pokazy na wybiegu, w tym Jesús Peiró, Yolancris, Sophie et Voilà, Isabel Sanchís, Lorena Formoso, Marco & Maria, Ramon Sanjurio, Ogadenia Couture, Pedro Palmas i Lucas Balboa.

Wśród międzynarodowych marek Włosi Nicole Milano, Demetrius i Carlo Beniatelli, Ukraińcy Wona Concept, Eva Lindell, Wietnamka Julie Poli, Polka Agnieszka Swiatelli, Belgowie Marlies, Rambo Styling i Carta Branca, francuska Sembelin i bułgarska Giulia W wydarzeniu wzięli udział Contogroni, Holenderka Modica, Amerykanka Madeleine, Turczynka Madame Porko oraz Kanadyjka Ines Di Santo. Ten ostatni został pokazany w Mies van der Rohe Pavilion.

Uhonorowana kariera zawodowa Jimmy’ego Choo OBE, dyrektora artystycznego Atelier Couture – BBFW

Wydarzenie obfitowało w wiele nowości. Po raz pierwszy Bridal Fashion Awards odbyły się w Barcelonie w celu „podkreślenia zrównoważonego rozwoju, innowacji, sztuki i jakości”. Kilka marek zostało nagrodzonych: Vivienne Westwood za najlepszą suknię ślubną, Viktor & Rolf Mariage za najlepszą kolekcję, Carlo Pignatelli za jej męski wygląd, Cortana za sukienki koktajlowe, Isabel Sanchis za ekologiczne suknie ślubne, Movieve za kampanię reklamową, Nicole i Felicia Chang za ich twórczy debiut oraz profesor Jamie Chu OBE, dyrektor artystyczny Atelier Couture, przez całą swoją karierę. Osobiście wręczył nagrodę Strategic Brand Ambassador przedsiębiorcy Yew Loh, dyrektorowi generalnemu malezyjskiej marki.

Nagrody zostały przyznane przez komisję selekcyjną złożoną z fotografa Manuela Otomoro, Fashion Institute of Technology New York Professor Paula Varsalona, ​​dziennikarzy modowych Leticia García (Smuda), María José Gonçalves (Vogue Mexico) i Triana Alonso (FashionNetwork.com) oraz profesjonalnemu jury pod przewodnictwem Dyrektora wydarzenia, El Pasari Caro, towarzyszy redaktor naczelny Elle Sposa Giovanni Sparacio, Wedding Planner Ana Francisco, japońska redaktorka Haruhi Abe, belgijska kuratorka Elisa i założycielka Green Wedding Shoes, Jane Campbell.

Ogłoszono już daty kolejnej edycji wydarzenia: 17-21 kwietnia 2024 r.

READ  Były zawodowy kolarz Patrice Esno na targu rowerowym Puiseaux w niedzielę

Wszelkie prawa do kopiowania i reprezentacji są zastrzeżone.
© 2023 FashionNetwork.com