Głodni Wiedzy

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

„Branża nie potrzebuje już wyspecjalizowanych dziennikarzy”

Okładki i nośne strony Garisha nigdy nie są pozbawione samych superlatyw… porywająca powódź obrazów i słów w prasie poświęconej grom wideo, która przeżywała swój złoty wiek od lat 80. do początku XXI wieku, często wywołuje nostalgię u dawnych czytelników.

W ostatnich latach przyciąga również uwagę ekspertów i badaczy, czego dowodem jest grudniowa publikacja Czytaj magazyny o grach wideo. Relacja (relacja) specjalistycznej prasy francuskiejpod redakcją Salima Amouche, Alexis Blanchett, Bjorn Olaf Douzot i Mathieu Triclo (Presses universitaire de Liège, 2022) lub Naciśnij przycisk startu. 40 lat magazynów gier wideo we Francji (Omake Books, 2020), autorstwa Eve Brem i Borisa Krewickiego.

Dla tego ostatniego, doktora mediów i komunikacji w Game Lab Uniwersytetu w Liège (Belgia), analiza archiwów prasy gier wideo jest sposobem na zrozumienie obecnych trudności. wyspecjalizowana witryna przez Gameculta Widział odejście prawie całej redakcji po przejęciu przez Reworld Mediaże sądowa likwidacja jej konkurenta Blog o grach Wydany w styczniu 2022 roku lub w tym miesiącu Canard p.n.e W ciągu ostatnich sześciu miesięcy stracił pół tuzina piór.

Branża gier wideo może generować ogromne przychody – szacowane na 190 miliardów dolarów (174 miliardów euro) w 2022 roku – ale media niszowe walczą o przetrwanie. Dlaczego ?

Borys Krewicki: Obecnie branża ta nie potrzebuje już obecności prasy i wyspecjalizowanych dziennikarzy. W latach 90. istniała swego rodzaju synergia: im lepsza gra wideo, tym bardziej prasa na tym skorzystała. W ogóle już tak nie jest, ponieważ branża prowadzi teraz własną komunikację bezpośrednio przez Internet. Zawodowi dziennikarze znajdują się zatem w takiej samej sytuacji, jak przypadkowy widz, komentujący konferencje na żywo lub filmy promocyjne. Większość wydawców robi to teraz, z Sony State of Play, Nintendo Direct i tak dalej.

READ  12 CRAZY ofert na niedzielę 🔥

Czy rozpowszechnienie kanałów zmieniło popyt?

Obserwujemy powstawanie super wyspecjalizowanych stron internetowych. Ci, którzy je odwiedzają, to gracze, którzy są w większości fanami jednego tytułu, serii lub systemu e-sportowego. Aby śledzić ich wiadomości, nie będą sprawdzać witryny przez Gameculta lub miesięczniki, np Canard p.n.e lub JV. W ten sposób prasa i strony napotykają pewien paradoks: nawet w niszy „gier wideo” wydają się niemal uniwersalne.

Pozostało Ci do przeczytania 56,43% tego artykułu. Poniższe informacje są przeznaczone wyłącznie dla subskrybentów.