W poniedziałek 30 sierpnia Apple ogłosił przejęcie Primephonic Classical Music. Gigant komputerowy planuje w przyszłym roku uruchomić aplikację dedykowaną temu gatunkowi, pierwszą dla firmy, której oferta muzyczna do tej pory koncentrowała się w Apple Music. Zapytany przez Agence France-Presse (AFP) o cenę zakupu Primephonic, Apple odmówił komentarza.
Holendersko-amerykański Primephonic został uruchomiony w 2018 roku, jako alternatywa dla głównych internetowych serwisów strumieniujących muzykę, która oferuje lepszą jakość dźwięku oraz bogatszy i lepszy katalog muzyki klasycznej. Thomas Stevens, dyrektor generalny i współzałożyciel Primephonic, nigdy nie ukrywał swoich ambicji, by jego platforma została kupiona przez giganta branżowego.
Od poniedziałku usługa nie przyjmuje już nowych abonentów i według informacji pójdzie spać 7 września Oświadczenie wydane w poniedziałek. ten Abonenci Primephonic W oczekiwaniu na uruchomienie klasycznej platformy muzycznej Apple w 2022 roku oferowana będzie bezpłatna sześciomiesięczna subskrypcja Apple Music.
Apple powiedział AFP, że nowa usługa będzie dostępna za 9,99 USD miesięcznie, w porównaniu do 14,99 USD miesięcznie w przypadku Primephonic. „Dostarczymy spersonalizowaną usługę dla muzyki klasycznej, która będzie naprawdę najlepsza na świecie”, obiecał Oliver Chaucer, wiceprezes Apple Music and Beats, powołując się na komunikat prasowy.
Liczba subskrybentów Apple Music jest utrzymywana w tajemnicy
„Primephonic został stworzony, aby zapewnić, że muzyka klasyczna pozostanie aktualna dla przyszłych pokoleń”, w tym samym komunikacie prasowym, Gordon Getty, główny udziałowiec grupy przed jej przejęciem. Jest synem potentata naftowego i filantropa Paula Getty’ego. Dla niego Primephonic i Apple „Może spełnić tę misję i przybliżyć klasykę globalnej publiczności”.
Primephonic nie jest jedynym w dziedzinie nadawania niszowej muzyki klasycznej. Poprzedziła go w 2015 roku niemiecka firma Idagio, której aplikację pobrano już 1,8 miliona razy, jak podaje specjalistyczny serwis Crunchbase. Idagio oferuje bezpłatny plan z reklamami i bez możliwości wyszukiwania, a ich płatny plan zaczyna się od 9,99 USD miesięcznie.
Apple nie podało liczby subskrybentów Apple Music od czerwca 2019 r., kiedy to ogłosiło, że przekroczyło próg 60 mln użytkowników.
„Profesjonalne rozwiązywanie problemów. Pragnący być pionierem kulinarnym. Przyjazny miłośnik piwa.”
More Stories
Muzyka Nintendo: Le Spotify wyprodukowane na Nintendo
Cyberpunk 2077 nie umarł, CD Projekt ogłasza wielkie ogłoszenie dla całej społeczności
Nowa trójka astronautów wyrusza na chińską stację kosmiczną