W kwietniu 2019 roku orkiestra dęta Phil Blech Wien po raz pierwszy współpracowała z Olivierem Latry, tworząc nową i niepowtarzalną bryłę wokalną pod dyrekcją Antona Mittermayra. Koncepcja tego niezwykłego doświadczenia odsłuchowego wymagała ponad roku pracy: wyznaczonym celem nie było zwykłe zestawienie, ale raczej fuzja dwóch akustycznych światów, osiągnięta dzięki aranżacjom puzonisty Marka Galla. Po niezwykle udanym pierwszym występie z nowym Organ Eule w całkowicie sprzedanym Kulturpalast Dresden z nowym Organ Eule, koncert został ponownie nagrany i nagrany tydzień później w Wielkiej Sali Musikverein w Wiedniu. Olivier Latry na organach Rieger, z 6138 lampami i 17 muzykami Phila Blecha Wien, tworzą atmosferę, piękno i moc akustyczną zwykle kojarzoną z dużymi orkiestrami.
Phil Blech Wien to zespół złożony z muzyków z szeregów Vienna Philharmonic Orchestra, Staatskapelle Dresden, NDR Radiophilharmonie, Volksoper Vienna, Tonku¨nstler Orchestra, Hannover State Opera i Mozarteum Orchestra Salzburg. Zadebiutowali znakomitym występem w filmie Intermission dla Vienna Philharmonic Orchestra z 2013 r. Muzycy grają na trąbce z zaworem obrotowym, wiedeńskim rogu, puzonie, tubie i wiedeńskich kotłach, zapewniając w ten sposób niezrównane, harmonijne i zaokrąglone wiedeńskie brzmienie. . Ich debiutancki album został wydany przez Deutsche Grammophon i skoncentrowany wokół Wagnera i Verdiego – 2013 był rokiem jubileuszowym obu kompozytorów. Phil Blech Wien szybko ugruntował swoją pozycję i występował już za granicą w Chinach, Rosji, Francji, Niemczech i na Węgrzech. Dążąc do zachowania wiedeńskiej tradycji instrumentów dętych blaszanych i perkusyjnych, szerokie perspektywy grupy zaowocowały niezwykłą współpracą z polskim wokalistą Piotrem Beczalą – oraz chórami: The Vienna Boys Choir i Chorus Viennensis na uznany przez krytyków drugi album zespołu Christmas, również wydany przez Deutsche Gramofon.
Olivier Latry, Honorowa Orkiestra Notre Dame w Paryżu, Honorowa Orkiestra Orchestre Nationale de Montreal, występując w najwspanialszych salach świata, gość największych orkiestr pod dyrekcją słynnych dyrygentów orkiestrowych, nagrywał dla wielkich wytwórni i był pierwszy zaprezentował zadziwiającą ilość kompozycji. Były uczeń Gaston Litaize, obecnie wykłada w Conservatoire National Supérieur de Paris i otrzymał wiele międzynarodowych nagród i wyróżnień, w tym przyznany przez Fondation Del Duca (Institut de France – Académie des Beaux-Arts) w 2000 roku. 2010 otrzymał tytuł doktora honoris causa Uniwersytetu McGill w Montrealu w Kanadzie. Jako pierwszy globalny ambasador swojego instrumentu pełnił funkcję organisty-rezydenta w nowych organach Eule w Kulturpalast Dresden w sezonie koncertowym 2017/18, a od 2019 do 2022 r. na William T. University of Kansas w Lawrence.
„Dumny fanatyk sieci. Subtelnie czarujący twitter geek. Czytelnik. Internetowy pionier. Miłośnik muzyki.”
More Stories
Indochine, Taylor Swift czy Aya Nakamura na Pilate Dunes? „Nie sądziliśmy, że zostanie to potraktowane poważnie”.
Spór między Ines Rigg i Natashą St. Pierre w „Dancing with the Stars”: Gdzie są dziś ich relacje? Komik opowiada o atmosferze za kulisami
Przy okazji, słownictwo związane ze sportem i rozrywką w języku polskim