Głodni Wiedzy

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Podczas swojej podróży w kosmos miliarder Richard Branson był już bliski katastrofy – West-France Evening Edition

piątek 3 września 2021

przestrzeń

Wydanie wieczorne z Agence France-Presse

Brytyjczyk Richard Branson został pierwszym miliarderem, który poleciał w kosmos. Był 11 lipca 2021 r. W tym czasie jego firma Virgin Galactic potwierdziła, że ​​lot odbył się zgodnie z planem. Jednak według amerykańskiego magazynu The New Yorker napad był już bliski katastrofy. Dochodzenie zostało wszczęte.

„To jedyne w swoim rodzaju doświadczenie”. Richard Branson powiedział: W niedzielę 11 lipca 2021 r. W tym dniu Brytyjczycy stali się Pierwszy miliarder, który poleciał w kosmos Na statku prywatnej firmy stworzył Virgin Galactic. przed Jeff Bezos, założyciel Amazon, po kilku dniach.

Ale ta podróż może być również śmiertelna. według Ankieta opublikowana przez amerykański magazyn ten Nowojorczyk W środę 1 września lot był bliski katastrofy.

W tym czasie Virgin Galactic potwierdziła, że ​​wszystko poszło zgodnie z planem, ale statek kosmiczny miał na krótko wylecieć poza przestrzeń powietrzną misji. Alarmy bezpieczeństwa mogły nadejść podczas lotu.

Dzień po opublikowaniu artykułu FAA ogłosiła, że ​​wszczęła dochodzenie. o skręcaniu podczas tego szeroko nagłośnionego lotu, który zwiastował wejście firmy w erę turystyki kosmicznej.

„Virgin Galactic nie będzie w stanie ożywić swojego SpaceShipTwo, dopóki FAA nie zatwierdzi końcowego raportu z dochodzenia lub nie zdecyduje, że problemy związane z wypadkiem nie wpływają na bezpieczeństwo publiczne”.Amerykańska agencja powiedziała.

Pomarańczowe światło, potem czerwone

Virgin Galactic zareagowała z gwarancją „Współpraca z Federalną Administracją Lotnictwa (FAA) w celu dokonania przeglądu krótkiego okresu, w którym statek spadł poniżej dozwolonej wysokości”.. Firma powiedziała, że ​​zajęła się problemem „poważnie” i dążyć do ustalenia „Jak temu zapobiec w przyszłych misjach”.

Według brytyjskiej gazety The Guardian, problem z trajektorią zagrażał fazie powrotu na Ziemię, kiedy statek kosmiczny leciał, aż wylądował na pasie startowym. Nowojorczyk. Aby pomyślnie wylądować, statek musi zacząć lądować na wyimaginowanym „stożku”. Nie lecąc wystarczająco ostro podczas wznoszenia, może nie być w stanie zgromadzić wystarczającej ilości energii, aby dotrzeć do celu.

11 lipca 2021: Statek kosmiczny przewożący Richarda Bransona rusza w kosmos. (Zdjęcie: Patrick T. Fallon/AFP)

Powołując się na anonimowe źródła w firmie, magazyn stwierdził, że najbezpieczniejszym sposobem reagowania na te ostrzeżenia jest zatrzymanie misji. Ale dwaj piloci, którzy byli na pokładzie, postanowili kontynuować lot pomimo tych świateł, najpierw pomarańczowego, potem czerwonego. Lądowanie w końcu odbyło się bez zarzutu. Oprócz Richarda Bransona i dwóch pilotów statek przewoził trzech innych pasażerów pracujących dla firmy.

Na wydarzenie, które transmitowane było na żywo w Internecie, zostali zaproszeni znamienici goście (m.in. założyciel SpaceX Elon Musk) oraz cała prasa.

W oświadczeniu przed ogłoszeniem FAA Virgin Galactic zdecydowanie sprzeciwiła się ustaleniom artykułu Nowojorczyk. « Lorsque le véhicule été été à des vents en haute height , które modyfikują trajektorię, les pilotów i systemy monitorujące trajektorię dla zapewnienia bezpieczeństwa dans dans le cadre des paramètres”. Nasi piloci odpowiednio zareagowali na te zmieniające się warunki lotu. „

Zagroziłeś następnej misji?

Virgin Galactic twierdziła, że ​​ani społeczeństwo, ani załoga nie są zagrożone. „Chociaż ostateczna ścieżka odbiegała od naszego pierwotnego planu, była to przemyślana, kontrolowana ścieżka lotu”.

Virgin Galactic nie jest „standardową” rakietą wystrzeliwaną pionowo. Firma korzysta z ogromnego samolotu transportowego, który startuje z konwencjonalnego pasa startowego, a następnie zrzuca wysoko statek kosmiczny (SpaceShipTwo), przypominający duży prywatny odrzutowiec.

Następnie odpala silnik, aż jego wysokość przekroczy 80 km (ograniczenie przestrzeni według wojska USA), a następnie opada w locie. Pasażerowie mogą się odwrócić i przeżyć kilka minut w stanie nieważkości.

Ten zakaz lotów do odwołania jest policzkiem dla Virgin Galactic, która w czwartek właśnie potwierdziła nowy lot testowy. Koniec września lub początek października. Ten lot, którego teraz nie wiemy, czy będzie w stanie odbyć zgodnie z zapowiedzianym rozkładem, powinien być poświęcony badaniom naukowym, we współpracy z włoskimi siłami powietrznymi.

Akcje grupy, które gwałtownie spadły po ogłoszeniu przez FAA, straciły na zamknięciu sesji o około 3%.