„W pierwszej połowie 2021 r. przychody z normalnej działalności Auchan Retail wyniosły 14,847 mld euro, co oznacza spadek o 3,2% (-493 mln euro). Działalność spadła o 2,0%” – skomentowała Grupa Auchan podczas publikacji jego wyniki w piątek.
Obroty we Francji: 7,824 mld euro, spadek o 4,2%.
Widoczny jest również wyraźniejszy spadek działalności na terenie kraju, ze sprzedażą we Francji sięgającą 7,824 mld euro, co stanowi spadek o 2,5%. Dla porównania jest to spadek o 4,2%. W pierwszej połowie 2020 r. wzrósł o 0,8%. Grupa tłumaczy ten spadek zamykaniem centrów handlowych, ze względu na ograniczenia zdrowotne, w pierwszej połowie tego roku. W rzeczywistości supermarkety tej marki znajdują się głównie w centrach handlowych o powierzchni ponad 20 000 metrów kwadratowych i podlegają środkom zamkniętym od 31 stycznia do marca.
Za 40% tego spadku odpowiada 10 hipermarketów
„W sumie 40% tego spadku dochodów jest napędzanych przez 10 mega-sklepów zlokalizowanych w pobliżu granicy, na obszarach usługowych lub turystycznych, które są obszarami, które zostały poważnie dotknięte konsekwencjami decyzji rządu” – podała grupa.
Strata netto 24 mln euro
W ciągu półrocza spółka holdingowa dystrybutorów, będąca własnością Molise Family Association (AFM), odnotowała stratę netto (udział grupy) w wysokości 24 mln euro w porównaniu do -77 mln w pierwszych sześciu miesiącach 2020 r.
Negatywny wpływ waluty, „związany głównie z dewaluacją rosyjskiego rubla i ukraińskiej hrywny”, wpłynął na 350 mln euro dochodów z normalnej działalności — równowartość ich obrotów — częściowo skompensowanych przez wznowienie sprzedaży benzyny, według Ochana. , który precyzuje, że spadek aktywności jest również wynikiem „mniej lub bardziej znaczących ograniczeń zdrowotnych”.
Byłem również dotknięty zewnętrzem
Ograniczenia i ich wpływ na sprzedaż były również zauważalne w Hiszpanii, Portugalii, Rosji, Polsce i na Węgrzech, ale były „bardziej umiarkowane” w Rumunii, Ukrainie, Tajwanie i Senegalu. W Rosji Auchan uważa jednak, że „pierwsze namacalne rezultaty transformacji” uzyskało przy wzroście przychodów na poziomie 3% przy porównywalnym poziomie.
oszczędności strukturalne
Jednak grupa potwierdza wzrost swojej rentowności całkowitą nadwyżką operacyjną (EBITDA), która wzrosła o 3,7% w ciągu jednego roku, do 594 mln euro w działalności dystrybucyjnej. Auchan zauważa, że „w pierwszym półroczu uzyskano 113 mln euro oszczędności strukturalnych, co daje łączne oszczędności do 777 mln euro od 2019 r., z celem 1400 mln euro na koniec 2022 r.”.
„Piesi w Auchan”
W obliczu tych słabych wyników, grupa stara się obecnie rozwijać lokalne sklepy – Auchan piesze – oraz zakupy online. W ciągu dwóch lat wzrosły one o 31%. Kliknij i odbierz w sklepie i z dostawą do domu teraz dostępne w 80% punktów sprzedaży.
„Miłośnik muzyki. Miłośnik mediów społecznościowych. Specjalista sieciowy. Analityk. Organizator. Pionier w podróżach.”
More Stories
Ta polska firma produkuje w 100% biodegradowalne talerze i sztućce z wykorzystaniem pszenicy
Toupret kupuje konkurenta w Polsce
Drobiarski gigant LDC jest w trakcie przejęcia fabryki Konspolu w Polsce