wstęp
Dzięki zasięgowi do 85 km i wymiennej baterii Rider 3000W nadaje się do większości zastosowań miejskich. Przetestowaliśmy to, oto nasz werdykt.
Jeździec 3000W 2021wstęp
Jeśli chodzi o temat skuterów elektrycznych, wiele marek jest wciąż nieznanych. Dzieje się tak zwłaszcza w przypadku Ridera, który w rzeczywistości jest marką stworzoną w 2018 roku przez zacząć robićSieć sklepów specjalizujących się w sprzedaży hulajnóg elektrycznych. W rzeczywistości ich doświadczenie i bliskość klientów jako punktu sprzedaży umożliwiły im opracowanie skutera zgodnie z ich potrzebami. Ponieważ mobilność elektryczna jest coraz ważniejszym tematem, zobaczymy, czy Rider 3000W spełnia wymagania klientów poszukujących mobilności w mieście.
Rider 3000W to stosunkowo podstawowy model, którego nazwa podaje silnik o mocy 3000 watów, co odpowiada 50 cm3. Jego głównym atutem, oprócz „starej” konstrukcji, jest zasięg około 80 kilometrów na jednym ładowaniu.
Jeździec 3000W 2021karta techniczna
Model | Jeździec 3000W 2021 |
---|---|
przemieszczenie |
50 jest odpowiednikiem |
Moc silnika |
3 kW |
Maksymalny moment obrotowy |
95 N |
Technologia baterii |
Li-Ion |
Wskazana autonomia |
85 km |
Ogłoszono czas wysyłki |
300 minut |
wymienna bateria |
tak |
Liczba gniazd baterii |
1 |
Waga baterii |
18 kg |
Bluetooth |
Anonimowy |
GPS |
Anonimowy |
ekran elektroniczny |
tak |
Wymiary |
114 x 68 x 190 cm |
Pozwolić |
Jestem |
kolor |
czarny, biały, zielony |
Cena £ | 3190€ |
produkt arkusz |
Ten test został przeprowadzony przy użyciu formularza pożyczki od Go2roues.
Jeździec 3000W 2021projekt
Wygląd Ridera 3000W nie pozostawia Cię obojętnym. Marka zdecydowała się już na inspirację stylem Vespy, tak popularnej we Francji, że umieściła ją nawet na szczycie sprzedaży w sklepach Go2roues. Paleta kolorów pozwala jeszcze bardziej podkreślić swój styl, począwszy od matowej lub błyszczącej czerni dla zwolenników trzeźwości, po turkusy i beże dla miłośników retro designu.
Niestety pomimo eleganckiej estetyki wykończenia są przeciętnie niskie. W rzeczywistości część plastiku z owiewek jest kiepskiej jakości. Na przykład szkło chroniące ekran komputera wydaje się podatne na zarysowania i mocno odbija słońce. Jeśli chodzi o uszczelkę siodełka, ma tendencję do odpadania po wyjęciu baterii.
Rozmiar hulajnogi pozostaje stosunkowo niewielki, przy wymiarach 190 x 68 x 113 cm. Z zaledwie 84kg na skali, Rider 3000W jest stosunkowo lekki, ale bądź ostrożny, musisz dodać 18kg baterii, aby uzyskać wagę toczenia, która wynosi nieco ponad 100kg. Wymiary i waga sprawiają, że hulajnoga jest wygodna, zwłaszcza jeśli nie jesteś ani za wysoki, ani za ciężki.
Siedzisko jest niskie, jak wiele miejskich skuterów i dobrze leży na płaskiej powierzchni. Sprawy się komplikują, gdy jedziesz po bruku lub progach zwalniających, nie wspominając o wybojach, których należy unikać, jeśli dbasz o plecy.
Sprawy się komplikują, gdy musisz przewozić pasażera. W rzeczywistości komfort staje się prymitywny: nie da się utrzymać wyciągniętych ramion kierowcy. Pilot i pasażer siedzą nieprawidłowo. Chociaż w standardzie są chowane podnóżki, stopy pasażera ocierają się o nogi kierowcy, co nie jest przyjemne dla kierowcy.
Mówiąc prościej, Rider 3000W może czasami nosić jeźdźca, ale wyraźnie nie został stworzony, aby systematycznie być dwoma powyższymi.
Po osadzeniu dźwignie są dobrze umieszczone, a hamulce łatwo wypadają w zasięgu ręki. Klakson i wskaźniki są dostępne, a miganie z reflektorów (tryb ruchu drogowego) jest godne uwagi. Po lewej stronie znajduje się również dedykowany przycisk cofania, ale łatwo wpada mi pod kciuk i kilka razy zacząłem cofać, chociaż w końcu się do tego przyzwyczaiłem.
Po prawej stronie znajdziemy ostrzeżenia, wyłącznik i przycisk startowy, jak skuter termiczny. Wreszcie przełącznik pozwala przełączać się między trybami Low i High, nawet jeśli nie używam go często – trochę poniżej, dlaczego.
Wyświetlacz jest bardzo uproszczony i słabo wykańcza: jest ledwo czytelny w bezpośrednim świetle słonecznym i wskazuje tylko minimum, czyli prędkość, tryb (1 niski i 2 wysoki), licznik kilometrów i pozostały poziom naładowania baterii. Jest to również źle brane pod uwagę, ponieważ szyny są rozładowywane od lewej do prawej, a nie od prawej do lewej, jak większość interfejsów.
Nie oczekuj również znalezienia czasu lub temperatury na tym ekranie, ta informacja jest po prostu niedostępna. Wreszcie, podświetlenie wyświetlacza nie jest dobrze przemyślane, ponieważ ma tendencję do podświetlania wskaźników niskiego poziomu naładowania baterii i pełnych reflektorów, wskazując, że jest włączony, gdy nie jest.
Na koniec zakończmy przechowywanie. Przestrzeń pod siodłem jest bardzo rozczarowująca, bo mój standardowy kask odrzutowy się tam nie zmieścił – mam małą głowę. Będziesz więc musiał albo trzymać go przy sobie, albo wybrać hełm lub miskę demi-jet. Rider trochę to nadrabia dzięki zamykanemu schowkowi, który jest pojemny i wyposażony w gniazdo USB-A, umożliwiające ładowanie telefonów podczas lotu.
Niestety nie ma przepustu kablowego, który umożliwia korzystanie z telefonu podczas ładowania z podstawką. A haczyk montowany standardowo rekompensuje ten brak miejsca, aby bez większego wysiłku przenosić torbę między nogami.
Jeździec 3000W 2021zachowanie
Rider 3000W oferuje bezkluczykowy rozruch, dzięki czemu można go włączać i wyłączać za pomocą pilota. Choć praktyczny, tryb ten nie pozwala na odblokowanie siodełka, co wymaga włożenia kluczyka jak w klasycznej hulajnodze. Podobnie uruchamianie bez użycia rąk nie ma miejsca i nadal będziesz musiał wyjąć pilota z kieszeni, aby obsługiwać urządzenie.
Skuter oferuje dwa tryby mocy: tryb niski ogranicza prędkość do 30 km/h i oszczędza baterię. Ale pozostaje niepraktyczne, nawet w Paryżu. Przez prawie cały test pozostawał w trybie wysokim, co pozwoliło mi wykorzystać pełną moc skutera i rozpędzić się do prędkości 45 km/h. Bez względu na to, który tryb wybierzesz, Rider 3000W pozostaje niezwykle cichy i to prawdziwa gratka na drodze.
Silnik o mocy 3000 W zapewnia przyzwoite przyspieszenie, szczególnie jak na odpowiednik 50 cm3. Czasami jednak sprawia to wrażenie niekonsekwencji: hulajnoga może przyspieszać dość niewygodnymi szarpnięciami podczas zwalniania, natomiast bardzo dobrze jest zacząć po całkowitym zatrzymaniu.
Testowaliśmy Rider 3000W w Paryżu w korkach i oczywiście łatwo się wsuwa i szybko bierze się do ręki. Konstrukcja lusterek może czasami stanowić problem na interfejsie: dlatego należy uważać, aby nie zderzyć się z sąsiednimi samochodami.
Niska pozycja sprawia, że jest stabilny i nawet jeśli nasz test w połowie lipca nie pozwolił nam przetestować go na mokrych drogach, hulajnoga nie ślizga się i pozostaje celna, nawet na bruku Paryża. Z drugiej strony trzeba będzie zachować czujność na zmianę i nie opierać się zbytnio na nich.
Hamowanie jest dokładne, wydajne i wytwarza delikatny dźwięk, który przywraca energię. Nawet podczas późnego hamowania na czerwonym świetle pozostaje stabilny i dobrze hamuje. System bezpieczeństwa zapobiega przyspieszaniu podczas hamowania, co w praktyce jest ograniczone. Na przykład, gdy pojazd przed Tobą nie porusza się wystarczająco szybko i hamuje, hulajnoga nie przyspieszy natychmiast, ponieważ nadal dotykasz dźwigni hamulca.
Rider 3000W jest łatwy do zaparkowania, a bieg wsteczny jest daleki od narzędzia, nie dlatego, że jest ciężki, ale dlatego, że paryskie miejsca są małe: mogłem jeździć i wyciągać skuter, idąc do tyłu, kiedy miałbym trudności z debiutem normalnie. Jest namacalny i oszczędza czas.
Skończmy z reflektorami: w obszarach zabudowanych sprawdzają się. Nie jest zbyt mocny i nie będzie uspokajał na słabo oświetlonej lub ciemnej drodze, nawet przy pełnych światłach. Szkoda, zwłaszcza, że kontrastuje z kierunkowskazami LED, które są wyraźnie widoczne i dodają nowoczesnego charakteru projektowi.
Jeździec 3000W 2021Autonomia i ładowanie
Autonomia to mocna strona Ridera 3000 W. Producent obiecuje do 85 km wagi piórkowej w trybie ekonomicznym. W rzeczywistości tryb High pozwala uzyskać około 50 km autonomii, co jest bardzo zbliżone do wartości deklarowanych przez producenta. Tak więc, w zależności od twoich podróży, proste ładowanie pozwoli na użytkowanie hulajnogi przez trzy dni, a nawet tydzień, co jest szczególnie praktyczne i godne szacunku w takim produkcie.
Jeśli chodzi o ładowanie akumulatora, jest on wymienny i można go naładować, podłączając go do konwencjonalnego gniazdka sieciowego za pomocą dołączonego zasilacza, co zajmie około 5 godzin. Ten ostatni jest dość głośny podczas ładowania ze względu na wbudowaną wentylację, więc nie jest zalecany, jeśli mieszkasz w studio. Innym problemem jest to, że bateria jest szczególnie ciężka przy 18 kg i musi być niesiona na wyciągnięcie ręki, co jest bardzo ograniczające, jeśli nie masz windy lub miejsca w pobliżu domu.
Ponadto, chociaż Rider 3000W jest wyposażony w alarm, nie działa on po wyjęciu akumulatora do ładowania, ponieważ nie ma akumulatora zastępczego. Wprawdzie bez baterii ryzyko kradzieży jest minimalne, ale szkoda, ponieważ można sobie wyobrazić, że kradzież lub akt wandalizmu częściej zdarzają się w nocy, gdy bateria jest wyjmowana w celu naładowania.
Skuter koncentruje się na praktyczności, w szczególności oferując godną szacunku autonomię i łatwość ładowania. Niestety ten ostatni można było usprawnić, na przykład dzieląc akumulator na dwie jednostki lub dodając koła, takie jak 125.
Jeździec 3000W 2021Ceny i dostępność
Zakończmy stronę finansową. Bez premii Rider 300W kosztuje 3190 euro, co jest poprawne ze względu na jego autonomię, ale zbliża się do ceny odpowiednika termicznego 125. Na szczęście ten skuter korzysta z wielu bonusów, równoważonych zniżką w wysokości 720 euro w całej Francji, a zatem obniżając jego cenę do 2470 euro.
Paryżanie skorzystają również z premii w wysokości 400 euro, co obniża ostateczną cenę do 2070 euro, co jest interesujące w świetle oszczędności paliwa i parking. Wreszcie, niektórzy profesjonaliści będą mogli również skorzystać z bonusu w wysokości 2620 euro pod pewnymi warunkami, co sprawia, że skuter jest drogi.
Tak więc Rider 3000W pozostaje przystępny cenowo, szczególnie biorąc pod uwagę moc i zasięg jego silnika. W tej cenie hulajnoga jest dostarczana nago, czyli bez akcesoriów, kufra centralnego itp. Jednak alarm jest standardem, podobnie jak bezkluczykowy start.
„Profesjonalne rozwiązywanie problemów. Pragnący być pionierem kulinarnym. Przyjazny miłośnik piwa.”
More Stories
Muzyka Nintendo: Le Spotify wyprodukowane na Nintendo
Cyberpunk 2077 nie umarł, CD Projekt ogłasza wielkie ogłoszenie dla całej społeczności
Nowa trójka astronautów wyrusza na chińską stację kosmiczną