Głodni Wiedzy

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Jak polski wydawca stał się najwyżej notowaną europejską firmą z branży gier wideo

Jak polski wydawca stał się najwyżej notowaną europejską firmą z branży gier wideo

„Wiedźmin”. Prawie cały sukces CD Projekt można podsumować jednym słowem, terminem odnoszącym się do głównej bohaterki serii gier wideo, która przyniosła jej fortunę: po angielsku „Wiedźmin”. Postać wymyślana przez lata przez polskiego pisarza Andrzeja Sapkowskiego w serii powieści i opowiadań pod tym samym tytułem.

Od czasu wydania w 2007 roku pierwszej serii gier wideo, pierwszej gry z wewnętrznego studia firmy (CD Prokekt Red), ten ostatni poświęcił się wyłącznie serii. Od tego tygodnia wyraźnie dobrze się bawił. Firma osiągnęła pewien etap Kapitalizacja rynkowa wynosząca 8,01 miliarda euroCo czyni ją najwyżej ocenianą firmą produkującą gry wideo w EuropieWyprzedzenie Ubisoftu o 7,82 miliarda euro (po dość trudnym ekonomicznie roku). Pierwsza firma na papierze wygląda jednak znacznie skromniej niż francuski międzynarodowy koncern, który powstał 21 lat przed pierwszym meczem swojego polskiego konkurenta.

Dedykowany serii, która poradziła sobie świetnie

CD Projekt Red do tej pory tworzył wyłącznie gry osadzone w świecie „Wiedźmina”. : Trzy główne odcinki i kilka gier pobocznych. Ich następna produkcja, „Cyberpunk 2077”, oparta na papierowej grze RPG o tym samym tytule, pojawi się w 2020 roku, ale gracze już oczekują, że będzie mesjaszem (i Keanu Reevesem, który gra tam postać: niewyobrażalne ). Dla małej polskiej firmy, jaką była CD Projekt pod koniec XXI wieku).

Wiń gry wideo

4 minuty

Wiedźmin 3: Dziki Gon (który w tym tygodniu obchodzi swoje piąte urodziny) odniósł naprawdę zdumiewający sukces: na koniec 2019 roku sprzedano 28 milionów egzemplarzy, głównie w Europie.

READ  Władimir Putin powiedział, że czeka na wizytę Xi Jinpinga w Rosji

Po pierwsze dlatego, że o to chodziDoskonała gra, jednomyślnie chwalona przez krytyków i graczy tak jak Jedno z najbardziej ambitnych i zrealizowanych dzieł w swojej dziedzinie. Ale także dlatego, że CD Projekt o tym wiedział Umiejętnie wykorzystując sukces swojej flagowej gry. Po raz pierwszy zyskał wsparcie, kupując w 2007 roku wyłączne prawa do wszelkich adaptacji gier wideo (ale także produktów pochodnych) od autora powieści (który nigdy nie wyobrażał sobie takiego sukcesu i w 2019 roku zażądał remake’u). , korzystniejsza umowa).

W dłuższej perspektywie pod koniec 2019 roku pokazała nową wersję gry na Nintendo Switch (techniczne osiągnięcie, biorąc pod uwagę, że gra była pierwotnie przeznaczona na mocniejsze maszyny), co ponownie zwiększyło jej sprzedaż. W tym samym czasie, Premiera serialu Netflix opartego na twórczości Andrzeja Sapkowskiego zwiększyła sprzedaż w lutym o +550%.nawet nie licząc sprzedaży w wersji niefizycznej (według CD Projekt sama sprzedaż na platformie Steam osiągnęłaby skumulowany dochód w wysokości 50 mln dolarów, czyli 46,7 mln euro, w okresie od października 2018 r. do lutego 2020 r.: liczba bezprecedensowa jak na grę wydaną przez pięć lat wcześniej).

Aby wyświetlić zawartość Twittera, musisz zaakceptować pliki cookie portale społecznościowe.

Te pliki cookie umożliwiają udostępnianie lub bezpośrednią interakcję w sieciach społecznościowych, z którymi jesteś połączony, lub integrowanie treści pierwotnie opublikowanych w tych sieciach społecznościowych. Umożliwiają także sieciom społecznościowym wykorzystywanie Twoich wizyt na naszych stronach internetowych i w aplikacjach do celów personalizacji i kierowania reklam.

Zdywersyfikuj swoje zasoby, aby nie polegać wyłącznie na własnych grach

Sukces CD Projektu w ostatnich latach ma jeszcze inne wytłumaczenie Pewne etyki dotyczące relacji między twórcami gier wideo a ich konsumentami. Wiąże się to oczywiście z dbaniem o same gry, które firma poświęca czas na maksymalne udoskonalenie (Cyberpunk 2077 został po raz pierwszy zapowiedziany w 2012 roku i do dziś jest w fazie rozwoju).

READ  Tunezyjsko-polskie fora biznesowe w Tunezji i Sousse

Ale dotyczy to również sposobu sprzedaży gier. W 2008, Stąd CD Projekt wpadł na dobry pomysł, aby uruchomić własną platformę do sprzedaży gier w Internecie, GOG.com, aby konkurować z gigantami w tej dziedzinie, takimi jak Steam (największy), UPlay (platforma Ubisoft), Origin, Epic Game Store, czy Battlenet. Jej główną oryginalnością na początku było oferowanie dużego wyboru gier wideo w stylu retro, a także produktów własnych, których do tej pory prawie nie można było legalnie znaleźć; krótki Konkretnie pracować nad zachowaniem dziedzictwa gier wideo Drodzy pasjonaci…podczas podsłuchiwania w opuszczoną żyłę.

W przeciwieństwie do swoich konkurentów, CD Projekt oferuje także graczom, po zakupie gry, Możesz więc pobrać i zachować go bez żadnego systemu ochrony przed piractwem (Na przykład DRM lub „DRM”, który jest technologią restrykcyjną i wysoce krytykowaną). Sposób na ustanowienie formy wzajemnego zaufania pomiędzy firmą a jej klientami.

Wszystko to przyczyniło się do poprawy reputacji tej firmy: wprawdzie giganta gospodarczego, ale jeszcze nie tak dawno temu udało się utrzymać walory najmniejszego studia.