Wiatr wiał przed drugą sesją treningową Grand Prix Portugalii w Portimao, ale przede wszystkim był problem w punkcie wymiany na skraju toru, co opóźniło start o dziesięć minut.
Od pierwszych minut piloci wjeżdżali na tor na średnich oponach, aby połączyć turnieje z harmonogramem, który będzie jutrzejszym terminem kwalifikacji i wyścigu w niedzielę, aby przygotować się do dwóch sesji.
Mając jedną godzinę na każdą piątkową sesję, piloci nieuchronnie mają mniej czasu na oddzielenie pracy na krótkich i długich zmianach i muszą z powodzeniem wykonywać programy jednocześnie.
W pierwszej połowie godziny Lewis Hamilton i Mercedes Valtre Bottas awansowali na szczyt tabeli. Brytyjczyk jako pierwszy zjechał poniżej 20 sekund, ale dopiero w połowie sesji zobaczył, jak Max Verstappen założył miękkie opony.
Holender jest umieszczany między dwoma samochodami marki Mercedes. Wielu pilotów było obleganych przez wiatr, w tym Nicolas Latifi, który zgubił samochód i przejechał po bruku. W międzyczasie Nikita Mazpin zablokował Sergio Pereza na szybkim okrążeniu.
Ferrari znów wyglądały tak samo wygodnie, jak rano, podczas gdy Alpy Fernando Alonso i Esteban Ocon również były wygodniejsze niż na pierwszym cyklu.
La fin de séance a étécentrée sur les longs relais, et on a pu voir un travail porté sur les pneus médiums chez Red Bull avec Verstappen, tandis que Hamilton a fait durer au maximum ses pneusres avant de chausser tend médiums en toute fin de session .
Jak można się było spodziewać, luki są dość wąskie, ponieważ pierwsze 17 dołków zostało zawieszonych w 1,5 sekundy. Drugi nawet oddzielił trzecią od szesnastej, co wskazuje, że luki między wyższymi bandami a peletonem zmniejszyły się, podczas gdy w peletonie nie było.
Hamilton zakończył sesję dziesięć i pół za Verstappenem. Bottas jest trzeci, przed Sainzem i Alonso, a za nim Okun i Leclerc. Daniel Ricciardo jest ósmy, wyprzedzając Lance Stroll i Sergio Perez, na dziesiątym miejscu z czasem 679 tysięcznych sekundy.
Pierre Gasly prowadzi 11. nad Lando Norrisem, następnie George Russell i Yuki Tsunoda oraz dwoma mistrzami świata, Sebastianem Vettelem i Kimim Raikkonenem. Finn wyprzedza o 13 000 Antonio Giovinazziego, który nie jechał tego ranka. Mick Schumacher prowadzi 18. miejsce nad Nicolasem Latifi, podczas gdy Mazbin jest ponad sekundę za swoim kolegą z zespołu.
POS. | Pilot | Samochody | czas | Rundy |
---|---|---|---|---|
01 | Lewis hamilton | Mercedes W12 | 1: 19,837 | 33 |
02 | Max Verstappen | Red Bull Honda RB16B | 1: 19,980 | 26 |
03 | Valtteri Bottas | Mercedes W12 | 1: 20,181 | 28 |
04 | Carlos Sainz | Ferrari SF21 | 1: 20,197 | 33 |
05 | Fernando Alonso | Alpin Renault A521 | 1: 20,220 | 32 |
06 | Esteban Ocon | Alpin Renault A521 | 1: 20,235 | 31 |
07 | Charles Leclerc | Ferrari SF21 | 1: 20,360 | 33 |
08 | Daniel Ricciardo | McLaren Mercedes MCL35M | 1: 20,418 | 31 |
09 | Spacer lancą | Aston Martin Mercedes AMR21 | 1: 20,427 | 28 |
10 | Sergio Perez | Red Bull Honda RB16B | 1: 20,516 | 34 |
11 | Pierre Gasly | AlphaTauri Honda AT02 | 1: 20,558 | 28 |
12 | Lando Norris | McLaren Mercedes MCL35M | 1: 20,757 | 32 |
13 | George Russell | Williams-Mercedes FW43B | 1: 20,976 | 33 |
14 | Yuki Tsunoda | AlphaTauri Honda AT02 | 1: 21,053 | 33 |
15 | Sebastian Vettel | Aston Martin Mercedes AMR21 | 1: 21,074 | 32 |
16 | Kimi Raikkonen | Alfa Romeo Ferrari C41 | 1: 21,225 | 22 |
17 | Antonio Giovinazzi | Alfa Romeo Ferrari C41 | 1: 21,238 | 32 |
18 | Mick Schumacher | Haas Ferrari VF-21 | 1: 21,537 | 29 |
19 | Nicholas Latife | Williams-Mercedes FW43B | 1: 21,855 | 31 |
20 | Nikita Mazepin | Haas Ferrari VF-21 | 1: 22,638 | 28 |
„Muzyczny ninja. Analityk. Typowy miłośnik kawy. Ewangelista podróży. Dumny odkrywca.”
More Stories
Karl-Anthony Towns (44 punkty) jest nie do obrony na parkiecie! • Koszykówka USA
Ruud van Nistelrooy strzela swój pierwszy mecz dla Manchesteru United w Pucharze Ligi, zabezpieczając Liverpool i pokonując Chelsea
XV z Francji – Anthony Guillonche, Charles Ollivon, Maxime Loco.. Lista zawodników zwolnionych przez sztab Bluesa