Głodni Wiedzy

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

SNCF: Wkrótce TGV powyżej 500 km/h na rynku?

SNCF: Wkrótce TGV powyżej 500 km/h na rynku?

Czy w najbliższej przyszłości SNCF będzie korzystać z TGV poruszającego się z prędkością 500 km/h? Poważnie zadane pytanie, myślałem, że wiem Telewizja BFM Od czasu podpisania umowy przez spółkę kolejową z polską firmą Nivomo, która specjalizuje się w kolejkach magnetycznych opartych na technologii Hyperloop. Elon Musk zapoczątkował koncepcję Hyperloop w 2013 roku i od tego czasu koncepcja Hyperloop jest rozwijana przez inne firmy lub startupy, takie jak Virgin, Hyperloop Transportation Technologies (HyperloopTT lub HTT) czy TransPod. Ale Nifumu pracował nad projektem MagRail z jedną wielką zaletą: brak prywatnej infrastruktury wdrożeniowej.

10 marca Nivomo i SNCF podpisały w Paryżu umowę o współpracy w celu „zbadania możliwości omówienia kompetencji i przepustowości francuskich kolei z MagRail”. Nevomo wykorzystuje lewitację elektromagnetyczną lub Maglev, której główną cechą jest brak kół na łopatkach. Pozwala to uniknąć tarcia szyn, a tym samym utraty energii. Resztą zajmie się użycie sił magnetycznych. Według naszych kolegów Nivomo wykorzystuje magnesy nadprzewodzące w swoich pociągach i elektromagnesy na szynach. Powoduje to podniesienie pociągu o 100 mm. A ponieważ nie ma tarcia, prędkość może osiągnąć 400 do 500 km/h.

pobierać…

Przeczytaj także

Hyperloop, wodór TGV… Pociąg przyszłości powstaje już dziś

zaplanowane testy

W komunikacie prasowym dyrektor ds. innowacji SNCF, Luc Laroche, wyraził zadowolenie z tej współpracy: „Z przyjemnością podpisujemy to porozumienie, które obejmie trzy obszary: zwiększenie wydajności pociągów towarowych w celu zwiększenia limitów ładowności. Większa przepustowość na naszych linii towarowych i zwiększonej przepustowości na naszych liniach towarowych, zapracowanych osób dojeżdżających do pracy w miastach i ocenić MagRail jako alternatywny napęd dla linii wiejskich w połączeniu z lekkimi pojazdami”.

Ponieważ zaletą Nevomo jest możliwość korzystania z istniejącej infrastruktury, nawet jeśli pociągi muszą się przesiadać. Planowane są już testy na liniach bezłańcuchowych. Tym samym pociągi mogą osiągać prędkość ponad 500 km/h bez maszynisty. We Francji Alstom pracuje nad tym tematem od kilku lat. Z kolei dwa lata temu Chiny zaprezentowały prototyp pociągu magnetycznego, który może podróżować z prędkością do 620 km/h. Linia powinna zostać otwarta również w Japonii w 2027 roku z pociągami maglev jadącymi z prędkością do 505 km/h.

Przeczytaj także

Najszybszy pociąg na świecie pojawił się w Chinach