Spółka poinformowała, że w czwartym kwartale wolumen przesyłek dostarczonych do wiodących w Polsce Paczkomatów (APM) wzrósł o 25% w stosunku do roku poprzedniego.
Jest to liczba niższa niż oczekiwano na poziomie 29%-35%, napisali analitycy JP Morgan w Obligacjach dla klientów.
Akcje InPost spadły o 7,6% o 1018 GMT na giełdzie w Amsterdamie, po otwarciu prawie 5%.
Analitycy JP Morgan przypisali braki problemowi z logistyką firm trzecich jednej z głównych platform e-commerce.
Do swoich klientów InPost zalicza Amazon i polską platformę e-commerce Allegro.
Prezes Rafał Przoska powiedział: „W grudniu mieliśmy rekordowe dzienne wolumeny… Ponad 2,5 miliona paczek zamówionych 22 i 23 grudnia zostało dostarczonych do godziny 15:00 w Wigilię i mamy możliwość wysłania większej ilości. To ważne.” . zezwolenie.
W grudniu InPost, który niedawno podpisał umowę z należącą do Prosusa platformą ogłoszeniową OLX, oferował doręczenie przesyłek tego samego dnia do 20 miast w Polsce z gwarantowaną dostawą do APM przed Wigilią.
Krzysztof Kawa, analityk Erste Securities, powiedział, że nie rozumie „takich negatywnych reakcji rynku”, ponieważ dane operacyjne są „neutralne” i zasadniczo spójne.
Firma obniżyła swoją prognozę w listopadzie ubiegłego roku ze względu na wolniejszy niż oczekiwano wzrost na rynku e-commerce.
Dodał, że przy 107 mln przesyłek dostarczonych w IV kwartale i 83 mln w III kwartale nie ma się czego obawiać.
Firma przekroczyła swój cel na 2021 r. pod względem liczby wdrożonych APM, który już uwzględnia lipcową akwizycję francuskiej firmy Mondial Relay, wzrost o 66% w stosunku do roku poprzedniego, do 20 367 maszyn, w tym 16 445 w Polsce.
Firma postawiła sobie za cel osiągnięcie 19 350 19 900 APM na całym świecie, a pod koniec grudnia poinformowała, że jest na dobrej drodze do osiągnięcia celu 16 000 16 300 APM w Polsce.
Wolumen paczek pozostających w punktach odbioru i dostawy (PUDO) firmy we Francji wzrósł między październikiem a grudniem, a wykorzystanie przez klientów nowo wdrożonych urządzeń przeciwpiechotnych było wyższe niż oczekiwano.
„Miłośnik muzyki. Miłośnik mediów społecznościowych. Specjalista sieciowy. Analityk. Organizator. Pionier w podróżach.”
More Stories
Ta polska firma produkuje w 100% biodegradowalne talerze i sztućce z wykorzystaniem pszenicy
Toupret kupuje konkurenta w Polsce
Drobiarski gigant LDC jest w trakcie przejęcia fabryki Konspolu w Polsce