Głodni Wiedzy

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

1899, Baran Bo Udar i Jantje Friese: Znalezienie tego, co zaginęło

1899, Baran Bo Udar i Jantje Friese: Znalezienie tego, co zaginęło

z 1899a Baran bo Odar i Jantje Friese zanurzają nas w przytłaczającej i mglistej kamerze na łodzi na środku Atlantyku. W programie: Statek widmo, tajemnicze pojawianie się i znikanie oraz pytania o rzeczywistość.

Nowa seria od moich twórców ciemny Niech to zdanie działa jak reklama 1899a jednocześnie wzbudzić oczekiwania, a nawet zachęcić niektórych widzów do przyjęcia od pierwszych minut uważnego przyjrzenia się najdrobniejszym szczegółom, z których wszystkie są ważne.
nawet w 1899Co można znaleźć, co daje do myślenia ciemny ?
Przede wszystkim z przyjemnością odnajdujemy jednego z głównych aktorów, Andreasa Pietschmanna, który w ciemnyktóry zastępuje Jonasa, czterdziestokilkuletniego brodatego, którego odkrywamy tutaj jako kapitana Kerberosa, chwalebnego statku transatlantyckiego przemierzającego ocean w kierunku Nowego Jorku.
Na poziomie narracji produkcja wykorzystuje procesy, które widzieliśmy już w poprzedniej serii, takie jak ta edycja z czasami brutalnymi przejściami, które ostro ucinają sceny, pozostawiając widzów (i postacie) czekających. Prawdę mówiąc, procesy narracji (montaż, efekty dźwiękowe, muzyka) są całkowicie identyczne jak w przypadku ciemny że czasem robi się trochę niezręcznie, przez co można odnieść wrażenie lekkiej powtórki.

Obie serie przedstawiane są jako społeczność, która musi stawić czoła niezwykłym wydarzeniom. tam gdzie ciemny Społeczność ta ograniczała się do granic małego, odizolowanego od świata niemieckiego miasta. 1899 Gra się w całości za zamkniętymi drzwiami w łodzi. Seria przedstawia nam całe mnóstwo postaci z bardzo różnych środowisk i kultur (Niemców, Francuzów, Anglików, Duńczyków, Polaków itd.)…
… a każda z tych postaci będzie nosić maskę, która przyczynia się do mistycznej atmosfery serialu. Ponieważ głównym punktem wspólnym między ciemny i 1899To tajemnica, która otacza tę historię. A tożsamość bohaterów jest jej integralną częścią.

Akcja serialu rozgrywa się w październiku 1899 roku na pokładzie statku Kerberos w drodze do Nowego Jorku. Pierwszy odcinek poświęcony jest odkryciu różnych głównych bohaterów: młodej Brytyjki, która prawdopodobnie została aresztowana siłą, francuskiego małżeństwa bez miłości, gejszy i jej służącej, hiszpańskiego księdza podróżującego z bratem, duńskiej wspólnoty religijnej, Polski mechanik i niemiecki kapitan.
To, co uderza przede wszystkim, to heterogeniczność postaci, które reprezentują wiele różnych środowisk społecznych i geograficznych. Tak naprawdę, zwłaszcza oglądając serial w oryginalnej wersji, Kerberos zamienia się w prawdziwą Wieżę Babel, w której spotyka się wiele języków obcych i gdzie bohaterowie muszą znaleźć sposób na wzajemne zrozumienie.
Następnie, krok po kroku, seria ujawni wady każdej postaci. W rzeczywistości nikt nie jest tym, za kogo się podaje, a każdy odcinek pozwoli nam odkryć prawdę o konkretnej postaci. Tak więc, aby zrozumieć, że żadna postać nie ma wyboru: każdy musi wyjechać do Stanów Zjednoczonych; Powrót do Europy byłby dla nich wszystkich katastrofalny (co miałoby znaczenie w toku działań).

READ  Ciało z jego ciała (2023) w serwisie Netflix. Ekscytujący polski film szpiegowski w wersji „łobuzerskiej”.

Jedną z mądrych rzeczy w serialu jest unikanie polaryzacji postaci na dobrych i złych. Jeśli niektórzy wydają się nam niesympatyczni (pani Wilson, mechanik Franz czy duńska matka Eben), ta tendencja zanika wraz z rozwojem serii, aby każda postać była ofiarą ograniczeń społecznych.
Co więcej, ten proces ukrywania każdej postaci w pełni uczestniczy w akcji filmu, polegający na kwestionowaniu wszystkiego, co bierzemy za rzeczywistość (wrócimy do tego później).

Bardzo szybko rozumiemy, że zadanie Kerberos jest dwojakie. Z jednej strony chodzi o dołączenie do Nowego Jorku. Z drugiej strony musisz znaleźć łódź tej samej firmy, Prometheus, która zaginęła cztery miesiące temu na tej samej linii.
Bardzo szybko rozumiemy, że młoda Brytyjka, Maura Franklin, płynie nad rzekę Kerberos specjalnie po to, by dowiedzieć się, co stało się z jej bratem, który zniknął w tym samym czasie co Prometeusz.
Tajemnica szybko narasta wokół statku widmo znalezionego pod koniec pierwszego odcinka: dokąd udali się ludzie na pokładzie? Kto wysłał sygnał ostrzegawczy? Co robi dziecko samo na pokładzie zamknięte w szafie?

Widz będzie wtedy świadkiem różnych tajemniczych wydarzeń. Wydaje się, że zatarły się granice między przeszłością a teraźniejszością, fizyczne i geograficzne. Ze swoimi przejściami, identycznymi kabinami i tajnymi przejściami, Kerberos coraz bardziej przypomina labirynt, w którym być może będziesz musiał się zgubić, aby przejść przez akcję.
Zagubieni w tym mistycznym świecie czepiamy się najdrobniejszych szczegółów, które mogą mieć sens, takich jak trójkąt, który pojawia się wszędzie, na drzwiach szafy, na sukience pani Wilson lub kimonie Ling Yi, na uszach kolczyków lub znak wodny na kopertach itp. .

Stopniowo wszystko, co było brane za pewnik, upada. Sama idea rzeczywistości zostaje tu poddana w wątpliwość, ponieważ świat stopniowo nabiera wyglądu i logiki snów. W tym miejscu do gry wchodzą kłamstwa i tuszowanie bohaterów, aby jeszcze bardziej podważyć wiarę w „rzeczywistość”; Kiedy więc nieznana dotąd postać w końcu ujawnia swoją tożsamość, pojawia się podejrzenie. I właśnie ta wątpliwość towarzyszy widzowi i jest z pewnością największym sukcesem serii: wątpliwość we wszystko, w to, co widzimy, słyszymy, w to, co wydaje się pewne, itp.

READ  Europejskie praworządność: Komisja Europejska podejmuje działania przeciwko Polsce

czy 1899 mniej udany niż ciemnySeria ma świetne cechy. Postacie są ciekawe, a akcja bardzo dobra. Jednak niektóre elementy są łatwe do odgadnięcia, łamigłówka czasami wydaje się nieco bardziej wymyślna, a finał sezonu wydaje się nieco niechlujny. Niemniej jednak serial zapewnia ciekawą rozrywkę.

1899: Przyczepa

1899: Dziennik techniczny

Scenariusz: Baran Bo Udar, Jantji Friese
Reżyseria: Baran Bo Udar
Scenariusz: Janji Friese
Obsada: Emily Beecham (Maura Franklin), Andreas Bretchmann (Ike Larsen, Kapitan Kerberos), Aneurin Barnard (Daniel Solas), Miguel Bernardo (Angel), Jose Pimentao (Ramiro), Isabella Wei (Ling Yi), Jonas Bloquet (Lucian) ), Mathilde Olivier (Clemence), Jan Gael (Jerome), Maciej Musial (Olik), Maria Ehrwalter (syn))
Montaż: Dennis Butcher, Anja Siemens
Fotografia: Nicholas Summer
Muzyka: Ben Frost
Producent: Pat Tukey Dixon
Liczba odcinków: 8
Czas trwania odcinka: od 50 do 62 minut
Gatunek: Fantazja
Data emisji: 17 listopada 2022 r

USA, Niemcy – 2022