Głodni Wiedzy

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

15 startupów Metaverse do obejrzenia według inwestorów i założycieli

Mark Zuckerberg Wydaj miliardy dolarów Przekształcanie Facebooka w metawersum, kupowanie gier i studiów VR w szybkim tempie. Tymczasem Disney stał się najnowszą globalną firmą, która ogłosiła swoje plany dotyczące metaverse, w tym projekt wirtualnego parku rozrywki. Metaverse to oczywiście ogromna szansa biznesowa.

Pomimo kilku ostatnich dużych transakcji, w tym zbiórki 1 miliarda dolarów przez producenta Fortnite Epic na początku tego roku i 93 miliony dolarów przez The Sandbox, twórcę metaverse, większość inwestorów wciąż decyduje, które firmy są warte wsparcia w tej dziedzinie. wschodzącym sektorze.

Kilka rund finansowania Metaverse do tej pory było wstępnych i serii A, ale oczekuje się, że duże kontrole rozpoczną się w ciągu najbliższych 12 miesięcy.

Poprosiliśmy inwestorów i założycieli Metaverse o krótkie podsumowanie europejskich spółek z Metaverse, które ich zdaniem są warte obejrzenia.

Helga Walfels, współzałożycielka, Crowberry Capital

Crowberry Capital, który działa z Reykjaviku i Kopenhagi, inwestuje w start-upy i start-upy w krajach skandynawskich. Crowberry zebrał we wrześniu drugi fundusz o wartości 90 milionów dolarów, od inwestorów, w tym Davida Helgasona, założyciela firmy Unity Technologies zajmującej się silnikami gier.

Aldin – Islandia

Pochodzący z Islandii Aldin buduje niesamowitą serię w wirtualnej rzeczywistości w oparciu o swoją bestsellerową grę Waltz of the Wizards. Ambicją firmy Aldin jest oferowanie rozrywki, która urzeczywistnia wyobraźnię. Waltz of the Wizards jest znany ze swoich unikalnych właściwości, które pokazują potencjał VR/AR jako medium.

Aldin to coś więcej niż studio gier. Zespół zbudował i opatentował szereg narzędzi, które pomogą im stworzyć idealny metaverse. Aldin twierdzi, że opatentowany zestaw narzędzi do analizy obecności i interakcji może pomóc programistom zrozumieć złożoną relację między zachowaniem użytkownika, ogólnym projektem, ustawieniami sprzętu VR i poruszaniem się po świecie.

Waltz of the Wizards nadal zyskuje na popularności w Oculus Quest, a także w innych zestawach VR, a Aldin pracuje nad kilkoma nadchodzącymi wydaniami z funkcjami nowej generacji.

gry z szybką podróżą – Szwecja

Firma Fast Travel Games, założona przez Oscara Bormanna, Christophera Begaminsona i Erica Odeldahla, wydała niedawno wyjątkowo wciągającą zawartość. Zespół Fast Track wyraźnie wykorzystuje możliwości współdzielenia Metaverse i ciekawie będzie widzieć szybszą podróż FTG w przyszłości. FTG uruchomiło niedawno fundusz wydawniczy dla młodych twórców VR, który niewątpliwie przyczyni się do rozwoju niezależnej sceny VR.

Zrób to – Zjednoczone Królestwo

To brytyjskie studio tworzy i publikuje wciągające lekcje oraz posiada symulacyjną platformę szkoleniową. Badania Makereal pokazują, że edukacja imersyjna jest znacznie skuteczniejsza niż tradycyjne metody. Tworzyła treści dla takich klientów jak Vodafone, Lloyds Banking Group, Porsche, McDonald’s, EDF Energy.

READ  Otwarcie odnowionego i bezpłatnego Muzeum Bourdelle, jego nowości i kawiarni-restauracji

Emma Riederstad, CEO i współzałożycielka Warpin

Warpin Media to szwedzkie studio rozszerzonej i wirtualnej rzeczywistości, które współpracuje z klientami korporacyjnymi, aby tworzyć dla nich wciągające doświadczenia edukacyjne i rozrywkowe.

4 doświadczenie – Polska

Polskie studio wirtualnej rzeczywistości i rozszerzonej rzeczywistości opracowało dotychczas 150 projektów, od wspomaganej rehabilitacji po udarze w wirtualnej rzeczywistości po szkolenia z zakresu bezpieczeństwa w wirtualnej rzeczywistości i badania lekarskie w rzeczywistości rozszerzonej. Firma zatrudnia ponad 40 pracowników i działa do tej pory.

Smoła Wadi – Szwecja

Założone w 2015 roku i zlokalizowane w Skellefteå w północnej Szwecji, to studio tworzenia 3D koncentruje się na rzeczywistości wirtualnej, rzeczywistości rozszerzonej i grach mobilnych.

Cień Finlandia

Fińska firma, założona w 2016 roku, produkuje gogle VR zdolne do podążania za wzrokiem użytkownika, tak zwaną „precyzję ludzkiego oka”, ułatwiając pracę w wirtualnej rzeczywistości i wizualizację najmłodszych. szczegóły. Projektanci i inżynierowie takich producentów samochodów jak Volvo, Audi i Kia używają słuchawek do projektowania prototypów samochodów, a Boeing używa słuchawek do szkolenia pilotów.

Fargo zebrało 54 miliony dolarów rundy finansowania serii C w 2020 roku od inwestorów takich jak Atomico, EQT Ventures i Volvo Cars Tech Fund.

nasionko – Szwecja

Startup z siedzibą w Sztokholmie, który wystartował w 2014 roku, opracował technologię o nazwie VirtualGrasp, która umożliwia bardziej naturalną interakcję dłonią w wirtualnej rzeczywistości. Użytkownicy mogą na przykład manipulować złożonymi obiektami, takimi jak narzędzia.

Gleechi współpracuje z takimi firmami, jak Siemens Energy, Scania i Saab Aeronautics, aby rozwijać wirtualne programy szkoleniowe. W kwietniu Europejska Rada ds. Innowacji zebrała rundę finansowania w wysokości 2,5 miliona euro.

Olivier Martrett, dyrektor Serena

Serena to firma z siedzibą w Paryżu, która inwestuje w wielu branżach, ale jest szczególnie związana z technologiami deeptech, oprogramowaniem dla przedsiębiorstw, rynkami i rozrywką. Zainwestujesz w rundy serii B, z kwotami czeków od 200 000 do 15 milionów euro za pierwszy banknot. Serena zainwestowała w proszek na początku tego roku.

Olivier Martrett, dyrektor Serena

Inwestując w Metaverse, zwracam szczególną uwagę na trzy rzeczy:

1/ Opowiadanie historii — z definicji metawers to miejsce wszystkich możliwości. Zawsze rzucam wyzwanie założycielom, jak przyciągnąć graczy i postawić ich na pierwszym miejscu. Muszą pokazać kilka potężnych historii/powodów/mechanizmów, które przyciągają graczy i sprawiają, że zostają i przyprowadzają przyjaciół.

READ  Analiza branży systemu zarządzania danymi w Europie i Ameryce Północnej (DBMS) i ocena możliwości do 2030 r

2/ Jak budują społeczność i jak użytkownicy mogą tworzyć własne treści.

3 / Aspekt infrastrukturalny – Czy szkielet technologiczny jest wystarczająco silny, aby wspierać potencjalny rozwój firmy? Po uruchomieniu trudno będzie nadrobić zadłużenie techniczne.

Firmy, które widzę, dzielą się na dwie kategorie, z których pierwsza to produkty z mechanizmami społecznymi w centrum.

proszek – Francja

Francuski proszek startowy chce być „kamerą metaverse”. Wykorzystuje nagrywanie wideo i sztuczną inteligencję do automatycznego wykrywania i podświetlania odtwarzacza oraz udostępniania go innym graczom w sieci. W lutym, pod wodzą Sereny, zebrał 14 milionów dolarów w pierwszej rundzie.

Druga kategoria to te, które pracują nad techniczną warstwą gry, poprawiając wrażenia z gry lub rozwijając platformy bezkodowe, aby umożliwić graczom tworzenie własnych gier.

teczka – Szwecja

Ta platforma gier społecznościowych w Göteborgu w Szwecji umożliwia każdemu tworzenie wciągających światów, doświadczeń i gier na telefonie komórkowym bez konieczności posiadania umiejętności programowania. Jest konkurentem platform takich jak Minecraft i Roblox, a jego USP jest łatwe w użyciu bez kodu. Hiber również wcześnie zdał sobie sprawę, że użytkownicy nie chcą tylko grać w gry — mogą tworzyć i udostępniać wszystko, od wirtualnej biblioteki po pomnik ulubionego zwierzaka.

Firma pozyskała 15 milionów dolarów z pierwszej rundy w czerwcu, kierowanej przez EQT Ventures.

Foxwall – Francja

Francuski startup zajmujący się grami wideo opracowuje grę o nazwie Particubes, w której użytkownicy mogą tworzyć, udostępniać i grać w gry dla wielu użytkowników, wszystkie składające się z kostek (podobnie jak Roblox i Minecraft). Gry Particuces są obecnie w fazie testów.

skabina – Szwecja

Startup z siedzibą w Sztokholmie opracowuje mobilną platformę komunikacji społecznościowej, która pozwala każdemu tworzyć spersonalizowane wirtualne przestrzenie, aby łączyć się ze znajomymi lub oferować doświadczenia publiczności. Firmą kierują szwedzcy założyciele Joachim Hedenius (współzałożyciel i były dyrektor ds. technologii w healthtech Kry/Livi) oraz Leo Nilsson (menedżer produktu w iZettle i Creandum). Okrągły Stół zebrał 2,9 miliona euro pod przewodnictwem Creendum w lipcu.

Ted Pearson, partner w EQT Ventures

EQT Ventures to szwedzki wielofazowy, definiujący branżę fundusz, który inwestuje od 1 do 75 milionów euro kapitału w start-upy i ekspansje w Europie i Stanach Zjednoczonych. Zainwestował w wiele firm metaverse, w tym Varjo i Moralis.

Ted Pearson, EQT Ventures

morał – Szwecja

Platforma deweloperska blockchain, która obsługuje zdecentralizowane aplikacje (dApps), Moralis buduje niezbędną infrastrukturę dla twórców gier, aby zintegrować mechanizmy NFT i blockchain z ich wirtualnymi światami i grami. Niedawno miała miejsce współpraca z Polymon World.

READ  Wojna na Ukrainie: Polska nie dostarcza już broni do Kijowa

Gry przez długi czas torowały drogę do własności cyfrowej (wystarczy spojrzeć na Steam), a informacje z metaverse zazwyczaj opierają się na środowiskach wirtualnych podobnych do zdecentralizowanych gier z cyfrowymi prawami własności.

Jedną z głównych przeszkód w powszechnym przyjmowaniu zdecentralizowanych aplikacji jest brak narzędzi programistycznych. Programiści tracą dużo czasu i pieniędzy na wdrażanie kluczowych funkcji dApp, co prowadzi do długich cykli rozwoju. Jesteśmy tak wcześnie w Metaverse, że nie ma wielu podstawowych narzędzi infrastrukturalnych.

Moralis pozwala każdemu, kto ma podstawową wiedzę na temat JavaScript, tworzyć i hostować dApps na kanale. Wielu twórców stron internetowych, którzy nigdy nie programowali dApps przed odkryciem Moralis. Pozwalając większej liczbie ludzi budować własną infrastrukturę, Moralis pomaga urzeczywistnić metawersum.

Zespół Moralis wkrótce wyda natywny pakiet SDK C#, który pozwoli programistom na natywne tworzenie i obsługę największych platform – web, iOS i Android.

odtwarzacz gotowy dla mnie – Estonia

Ta estońska firma tworzy pełnowartościowe postacie dla metaverse, pozwalając ludziom przenosić swoje awatary na różne platformy i gry. Zespół buduje sieć w wielu wirtualnych światach, w których tożsamość cyfrowa danej osoby jest oddzielona od jej rzekomej tożsamości rzeczywistej. Ta podstawowa zasada decentralizacji jest zbliżona do tradycyjnych ekosystemów gier i pseudo-blockchain.

Zintensyfikuj rzeczywistość – Zjednoczone Królestwo

Ten brytyjski startup zapewnia programistom i planistom wydarzeń bary do tworzenia wirtualnych wydarzeń na żywo na dużą skalę w wirtualnych światach za pośrednictwem Unity i Unreal. Oznacza to, że gracze wkrótce będą mogli oglądać materiały na żywo osadzone w Fortnite, Roblox lub przyszłych zwycięzcach globalnej rozrywki.

sobole Argentyna, ale z francuskim związkiem

Ten startup, założony przez Francuza Sebastiena Bourgeta i od tego czasu przejęty przez Animoca Brands, przewodzi jednej z podstawowych podstawowych zasad łączności społecznej i zaangażowania w gospodarkę. Sandbox tworzy cyfrowy świat, w którym gracze z różnych gier i ekosystemów mogą zbiegać się i dzielić wspólną przestrzeń cyfrową. Ekscytujące jest myślenie o tym, co różne gry, marki i systemy dla fanów mogą zrobić pod jednym dachem.