Głodni Wiedzy

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

1000 km autonomii, aby od razu przejechać Francję samochodem elektrycznym

1000 km autonomii, aby od razu przejechać Francję samochodem elektrycznym

Gotion High-Tech (Guoxuan), chiński producent akumulatorów litowo-jonowych i partner Volkswagen, ogłosił dostępność półsztywnego akumulatora o pojemności 160 kWh. Wystarczająco, aby pojazdy elektryczne oferowały zasięg bliski 1000 kilometrów.

O bateriach półprzewodnikowych mówimy już od kilku lat. Ta technologia nie jest jeszcze gotowa – Według Nissana nie powinno to nastąpić przed 2028 r. – Ale w górę samochody elektryczne Zachęca się producentów do znalezienia rozwiązań zapewniających większą autonomię pojazdów. Tutaj wkraczają baterie półstałe.

Baterie półstałe to jeden pomiędzy Konwencjonalna bateria litowo-jonowa I przyszła solidna bateria. Producenci baterii półstałych dobrze trzymają swoje tajemnice produkcyjne, ale amerykańska firma 24M (wspierana przez rząd USA) pozwala nam dowiedzieć się więcej.

zgodnie z ich projektem, Baterie półstałe są bliższe konwencjonalnym bateriom niż baterie stałe. Tak więc elektrolit jest nadal cieczą (nie ciałem stałym, jak w przypadku baterii litej), ale nie zawiera już spoiwa, a różne składniki, z których się składa, są mieszane przed produkcją.

Umożliwia to uzyskanie gnojowicy, która jest mniej płynna niż konwencjonalny akumulator litowo-jonowy. Pozwoli to, według 24M, oferować grubsze elektrody do akumulatorów o lepszej gęstości energii i po przystępnej cenie. Amerykańska firma ogłosiła redukcję kosztów o około 50% w porównaniu z konwencjonalną baterią.

160 kWh w sedanach na rok 2023

I jest to konkretnie półstała bateria NCM, zaprezentowana właśnie przez chińską firmę Gotion High Tech. Przy gęstości energii 360 W/kg firma wskazuje, że w sedanie można zainstalować pakiet 160 kWh. W porównaniu do 108 kWh z Mercedes EQS. Wystarczająco, aby zapewnić prawie 1000 kilometrów całkowicie elektrycznej autonomii. Ta bateria będzie dostępna od tego roku dla producentów samochodów.

24 m. bateria

Firma posiada również działający prototyp półsztywnej baterii o gęstości energii 400 W/kg. Umożliwi to oferowanie akumulatorów o pojemności ponad 160 kWh o podobnej wielkości i wadze. Jeśli Hummer EV dostarcza baterię o pojemności 200 kWh, w rzeczywistości jest to możliwe dzięki zamontowaniu dwóch puszek jedna na drugiej.

READ  Zanurz się w przygodzie polegającej na przetrwaniu!

Nio ET5 i ET7 w zasięgu wzroku

To dobra wiadomość dla całej branży motoryzacyjnej, a zwłaszcza dla niemieckiego producenta Volkswagena, największego udziałowca Guoxuan. Tak więc akumulatory te można znaleźć w przyszłych modelach samochodów elektrycznych Volkswagena.. Ale pierwszym producentem, który spodziewał się oferować samochód z akumulatorem półstałym, jest Nio.

Chińska firma, którą jesteśmy winni ET5 i inni ET7, Do końca roku planuje wprowadzić te dwa modele na rynek w wersji dalekiego zasięgu wyposażonej w półsztywną baterię o pojemności 150 kWh. Porównaj z akumulatorem 100 kWh Ostrze Tesli Model S. ale czy mamy? Czy naprawdę potrzebujesz tak długiego przejazdu samochodem elektrycznym? Pytanie jest postawione i uzasadnione.

Elon Musk po raz kolejny stwierdził, że 644 km na jednym ładowaniu to obecne maksimum dla samochodów elektrycznych. Jeśli twierdzi, że jest w stanie zbudować samochód o zasięgu prawie 1000 km, dla…
Czytaj więcej


Do śledzenia nas zapraszamy do Pobierz naszą aplikację na Androida i iOS. Możesz czytać nasze artykuły i pliki oraz oglądać najnowsze filmy na YouTube.