Gotion High-Tech (Guoxuan), chiński producent akumulatorów litowo-jonowych i partner Volkswagen, ogłosił dostępność półsztywnego akumulatora o pojemności 160 kWh. Wystarczająco, aby pojazdy elektryczne oferowały zasięg bliski 1000 kilometrów.
O bateriach półprzewodnikowych mówimy już od kilku lat. Ta technologia nie jest jeszcze gotowa – Według Nissana nie powinno to nastąpić przed 2028 r. – Ale w górę samochody elektryczne Zachęca się producentów do znalezienia rozwiązań zapewniających większą autonomię pojazdów. Tutaj wkraczają baterie półstałe.
Baterie półstałe to jeden pomiędzy Konwencjonalna bateria litowo-jonowa I przyszła solidna bateria. Producenci baterii półstałych dobrze trzymają swoje tajemnice produkcyjne, ale amerykańska firma 24M (wspierana przez rząd USA) pozwala nam dowiedzieć się więcej.
zgodnie z ich projektem, Baterie półstałe są bliższe konwencjonalnym bateriom niż baterie stałe. Tak więc elektrolit jest nadal cieczą (nie ciałem stałym, jak w przypadku baterii litej), ale nie zawiera już spoiwa, a różne składniki, z których się składa, są mieszane przed produkcją.
Umożliwia to uzyskanie gnojowicy, która jest mniej płynna niż konwencjonalny akumulator litowo-jonowy. Pozwoli to, według 24M, oferować grubsze elektrody do akumulatorów o lepszej gęstości energii i po przystępnej cenie. Amerykańska firma ogłosiła redukcję kosztów o około 50% w porównaniu z konwencjonalną baterią.
160 kWh w sedanach na rok 2023
I jest to konkretnie półstała bateria NCM, zaprezentowana właśnie przez chińską firmę Gotion High Tech. Przy gęstości energii 360 W/kg firma wskazuje, że w sedanie można zainstalować pakiet 160 kWh. W porównaniu do 108 kWh z Mercedes EQS. Wystarczająco, aby zapewnić prawie 1000 kilometrów całkowicie elektrycznej autonomii. Ta bateria będzie dostępna od tego roku dla producentów samochodów.
Firma posiada również działający prototyp półsztywnej baterii o gęstości energii 400 W/kg. Umożliwi to oferowanie akumulatorów o pojemności ponad 160 kWh o podobnej wielkości i wadze. Jeśli Hummer EV dostarcza baterię o pojemności 200 kWh, w rzeczywistości jest to możliwe dzięki zamontowaniu dwóch puszek jedna na drugiej.
Nio ET5 i ET7 w zasięgu wzroku
To dobra wiadomość dla całej branży motoryzacyjnej, a zwłaszcza dla niemieckiego producenta Volkswagena, największego udziałowca Guoxuan. Tak więc akumulatory te można znaleźć w przyszłych modelach samochodów elektrycznych Volkswagena.. Ale pierwszym producentem, który spodziewał się oferować samochód z akumulatorem półstałym, jest Nio.
Chińska firma, którą jesteśmy winni ET5 i inni ET7, Do końca roku planuje wprowadzić te dwa modele na rynek w wersji dalekiego zasięgu wyposażonej w półsztywną baterię o pojemności 150 kWh. Porównaj z akumulatorem 100 kWh Ostrze Tesli Model S. ale czy mamy? Czy naprawdę potrzebujesz tak długiego przejazdu samochodem elektrycznym? Pytanie jest postawione i uzasadnione.
Do śledzenia nas zapraszamy do Pobierz naszą aplikację na Androida i iOS. Możesz czytać nasze artykuły i pliki oraz oglądać najnowsze filmy na YouTube.
„Profesjonalne rozwiązywanie problemów. Pragnący być pionierem kulinarnym. Przyjazny miłośnik piwa.”
More Stories
Muzyka Nintendo: Le Spotify wyprodukowane na Nintendo
Cyberpunk 2077 nie umarł, CD Projekt ogłasza wielkie ogłoszenie dla całej społeczności
Nowa trójka astronautów wyrusza na chińską stację kosmiczną