Głodni Wiedzy

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Wywiad z Sophie Holgaard (ACCOR)

Wywiad z Sophie Holgaard (ACCOR)

Sophie Holgaard, starszy wiceprezes ds. sprzedaży, Europa Północna, Grupa Accor.

Od zeszłego roku zespoły Accor w Europie Północnej gromadziły swoich głównych klientów korporacyjnych podczas turnieju Masters of Travel, którego druga edycja odbyła się pod koniec maja we Frankfurcie. Jakie są Twoje powody zorganizowania tego spotkania?

Sophie Holgaard- Covid przyspieszył w pewnych kierunkach, a potrzeby firm ewoluowały. Podczas pandemii zadawaliśmy sobie wiele pytańSłyszeliśmy wiele rzeczy. Na przykład, que le voyage d’affaires ne reviendrait jamais à la hauteur de ce qu’il était w 2019 roku, que les Entreprises avaient pris des habitudes de travail en cnoty qu’elles ne changeraient plus, que les entreprises avaient pris des habitudes de travail en cnoty qu’elles ne changeraient plus, que les entreprises avaient pris des habitudes de travail . Stąd ta inicjatywa doszła do: Lepsze zrozumienie tego, kim jesteśmy, łącząc zarządzanie naszymi głównymi klientami w Europie Północnej; Liderzy branży farmaceutycznej, konsultingowej, rozrywkowej, inżynieryjnej czy budowlanej w szczególności z Niemiec, Austrii, Szwecji, Wielkiej Brytanii i Polski.

Jakie lekcje wyciągnąłeś z tego spotkania w tym roku?

ty- Pierwszy wniosek, który potwierdza to, co mówiono od początku pandemii, Prawdopodobnie na zawsze stracimy 20% podróży służbowych. Dzieje się tak dlatego, że zostaną zastąpione środkami wirtualnymi lub po prostu dlatego, że zdajemy sobie sprawę, że nie są one konieczne. ten pomysł Cel podróży W kółko podczas naszego spotkania. Wszyscy nasi klienci wdrażają obecnie zasady dotyczące podróży, które wymagają od pracowników dwukrotnego zastanowienia się przed wyjazdem.

Sala Sofitel Frankfurt Opera, w której odbyło się spotkanie mistrzów podróży.  © Peter Krausgrill
Sala Sofitel Frankfurt Opera, w której odbyło się spotkanie mistrzów podróży. © Peter Krausgrill

Jednak ostatnie dane publikowane przez grupy hotelowe, linie lotnicze i MasterCard pokazują prawdziwe ożywienie w podróżach służbowych. Czy to nie jest sprzeczne z zapowiedzianą redukcją?

ty- Zgadza się, ożywienie jest i byliśmy zaskoczeni jego szybkością. Gdy granice ponownie się otworzyły, zobaczyliśmy niezwykłe szczyty, znacznie przekraczające nasze oczekiwania. Obecne jest pragnienie podróżowania. Ruch krajowy jest w dużej mierze na poziomie 2019 roku, klienci z sąsiednich krajów są w naszych hotelach, nawet jeśli to nie wystarczy, to całkowicie zrekompensowało nieobecność amerykańskich i azjatyckich biznesmenów, którzy pozwolą nam wrócić po powrocie do 2019 roku poziomów. Na spotkaniach i wydarzeniach już wróciliśmy do tego punktu, a w ciągu ostatnich kilku tygodni widzieliśmy prośby o rezerwację seminariów dla ponad 200-300 osób na 2023 rok. Czuje, żeFirmy wracają do planowania i budżetowania swoich wydarzeń. Po tym wiemy, że wszystko się ustabilizuje, ale na jakim poziomie? Wciąż trudno powiedzieć. Jednak najbardziej prawdopodobna pozostaje hipoteza ograniczenia podróży służbowych o 20%.

READ  Alloush jest sercem wersji „Plus belle la vie” z 2024 r.

Oprócz tej oczekiwanej straty, podczas pandemii założono, że w przyszłości podróże służbowe będą prawdopodobnie rzadsze, ale dłuższe. Czy twoim zdaniem tak jest?

ty- W zakresie liczby noclegów wynikających z podróży służbowych, Nie widzieliśmy żadnych większych zmian W tym momencie. W rozmowach z naszymi klientami wspomnieliśmy o możliwości odbycia tylko jednej podróży trzydniowej zamiast trzech pojedynczych, m.in. w celu ograniczenia liczby lotów. Szczerze mówiąc, jeszcze tam nie dotarli. Wszyscy uważają, że to dobry pomysł, ale nikt nie uczynił tego częścią ich polityki podróży.

Widzimy prośby o rezerwację seminariów dla ponad 200-300 osób na rok 2023. Czujemy, że firmy znów zaczynają planować i budżetować swoje wydarzenia

Czy jednak transkontynentalne podróże komercyjne, które zaczynają się odradzać, mogą być bardziej odpowiednie na dłuższe podróże?

ty- Rzeczywiście, trzeba przyznać, że te podróże zawsze bywają dłuższe. Nie jedziemy do Nowego Jorku czy San Francisco na dzień lub dwa. Ale jeśli chodzi o te przemieszczenia, to czujemy Weekendy można coraz częściej włączać w podróże służbowe, co umożliwia również uzyskanie tańszych biletów. Zaczynamy dostrzegać tę ewolucję w rozrywce. Ale biorąc pod uwagę wznowienie podróży długodystansowych, jak właśnie powiedziałem, nie mamy ogromnej bazy do dalszych analiz. Zobaczymy, czy ten trend utrzyma się w przyszłości.

Pullman Liverpool © Abaca Press / Didier Delmas
Pullman Liverpool © Abaca Press / Didier Delmas

Chociaż firmy nie zawsze były dobrze zorientowane w rozrywce, czy uważasz, że pandemia zmieniła ich poglądy do tego momentu?

ty- Podobnie jak w przypadku pracy zdalnej, w tej kwestii następuje zmiana nastawienia. Firmy są bardziej elastyczne i dostosowują się do pragnienia podróżnych, by podróżować w inny sposób i żyć inaczej. Na początku wiele firm nie było otwartych na rozrywkę i domagały się ścisłego przestrzegania polityki podróży. Dziś wyraźnie czujemy, że podróżujący ma prawa i że Firmy łagodzą swoje pozycje Rozrywkę traktują również jako zaletę spełniającą oczekiwania swoich pracowników.

A côté de ces tendances, vous avez sureement dû aborder avec vos customers un sujet d’actualité: l’inflation et la croissance des tarifs des hôtels qui, depuis plusieurs mois déjà, ont dépassient-hause deaux 2019 les komentarz?

ty- Byliśmy zaskoczeni, że firmy notują wzrost w tym tempie Całkowicie naturalny. Być może dlatego, że stoją w obliczu rosnących kosztów energii lub rosnących płac. Od tego momentu otworzyliśmy dyskusję o tym, jak zrekompensować ten wzrost. Na przykład, gdy zbliża się sezon RFP, Wymyślimy inteligentne rozwiązania Z rabatami na dłuższe okresy. Dla nas trzydniowy pobyt to pewne zalety, wśród których nie ma czasu na spanie. Możemy więc przenieść tę funkcję na ceny naszych klientów, aby zrekompensować wzrost cen. Ale na pewno nastąpi wzrost.

READ  Lotto FDG środa 5 maja 2021 Wynik: Remis online

Nie ma wątpliwości, że duża część waszych dyskusji powinna w tej chwili obracać się wokół drugiego głównego tematu, jakim jest odpowiedzialność za środowisko.

ty- W rzeczywistości na ten temat pojawiło się wiele pytań. Nasi klienci mają pilne potrzeby CSR. Stąd potrzeba jasnego zrozumienia ich oczekiwań i wyjaśnienia, co robimy z naszej strony. Accor, na przykład, był pierwszą grupą, która ogłosiła cel zerowej emisji netto do 2050 r. Od dłuższego czasu robimy wiele rzeczy, a niektóre są w toku, w szczególności zakaz używania plastiku jednorazowego użytku pod koniec tego okresu. rok, ale nie pokazaliśmy tego zbyt dobrze, na razie wszystko jest dobrze zorganizowane.

Jeśli istnieje jeden punkt, w którym firmy powodują ogromne cierpienie, jest to ocena wydatków na emisję dwutlenku węgla w każdym locie.

Czego firmy oczekują od grupy hotelowej takiej jak Twoja?

ty- Jeśli istnieje punkt, do którego firmy wysyłają Ogromne SOS, chodzi o ocenę wydatków na węgiel podczas każdego lotu. Dziś kompensowanie emisji dwutlenku węgla już nie wystarcza, musimy znaleźć sposoby na ich ograniczenie. Aby to osiągnąć, nasi klienci proszą nas, abyśmy mogli im dać Hotel wydający węgiel według hotelu?Według określonych kryteriów, a nie przybliżonych średnich. A także, aby ten ślad był widoczny dla podróżnych, aby mogli dokonywać wyborów zgodnych z celami społecznej odpowiedzialności biznesu swojej firmy.

Ostatnio podjęto kilka inicjatyw, aby pomóc firmom lepiej zrozumieć ślad węglowy ich podróży, w szczególności za pośrednictwem HRS z etykietą Green Stay lub kart American Express z kompleksowymi pulpitami nawigacyjnymi. Jak branża hotelarska postrzega ten kluczowy dla firm punkt?

ty- To jedno z największych wyzwań dla całej branży na najbliższe lata. Jeśli wszyscy postanowią opracować własne rozwiązania, w końcu klienci będą musieli się odnaleźć. W rezultacie Accor współpracuje z innymi sieciami – w szczególności z naszym dyrektorem ds. zrównoważonego rozwoju Braunem Poirsonem, który dobrze zna wszystkie te kwestie – aby Twórz globalne i podlegające audytowi standardy. Nie wystarczy już powiedzieć „robię to”, „robię tamto”. Powinieneś być w stanie to udowodnić, z podobną kontrolą dla wszystkich. Jest to wspólny wysiłek długofalowy, ale obowiązkowy.

READ  Oto 100 najczęściej oglądanych programów telewizyjnych w 2022 roku
Novotel London Canary Wharf © Abaca Press / Didier Delmas
Novotel London Canary Wharf © Abaca Press / Didier Delmas

Czy ta ocena śladu węglowego jest również konieczna dla sektora MICE?

ty- W związku z tym wprowadzamy już „Net Zero Carbon Calculator”, system obliczający wydatki na emisję dwutlenku węgla na spotkanie w konkretnym hotelu. Czyli w zależności od wielkości sali konferencyjnej i liczby uczestników, ale także sposobu dojazdu do hotelu, pociągiem, samochodem lub samolotem. Z tego konta mogą: Natychmiast zrekompensuj wpływ wydarzenia Z myclimate organizacji pozarządowej, z którą współpracuje Accor. Nawiasem mówiąc, mistrzowie podróży i wszystkie wewnętrzne spotkania naszej grupy są w ten sposób całkowicie wynagradzane. To rozwiązanie jest bardzo popularne wśród firm, ale jak nam mówią, To nie wystarczy. Należy podejmować decyzje o ograniczeniu wydatków na emisję dwutlenku węgla, a tym samym mieć możliwość wyboru tego czy innego hotelu z pełną znajomością faktów.

Czy może to mieć wpływ na wybór destynacji w przyszłości?

ty- Natknęliśmy się na obliczanie śladu węglowego spotkania klienta, który wahał się między Dubajem a europejską destynacją. A kiedy dokonaliśmy tej kalkulacji, natychmiast porzucili pomysł, aby Dubaj zamienił się w europejski cel podróży. Biorąc pod uwagę transport lotniczy, różnica była na tyle imponująca, że ​​nie pozwolili sobie nawet na zasugerowanie tego pomysłu swoim współpracownikom. Myślę, że’Zobaczymy, jak coraz więcej firm zwraca się do alternatywnych kierunków Do miejsc docelowych „słońca”. Na przykład Chorwacja czy Hiszpania w Europie, albo spróbują czegoś innego, łowienia pod lodem na Dalekiej Północy i tym podobnych, nie posuwając się dalej niż wcześniej. Pozwoli to na rozwój innych destynacji, które mogą być interesujące dla wystaw.