Głodni Wiedzy

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Wojna na Ukrainie: Pierwszy rosyjski film propagandowy o konflikcie to porażka kinowa

„Świadek”, pierwszy rosyjski film fabularny o inwazji na Ukrainę, poniósł porażkę kasową.
Według „The Guardian” film w ciągu pierwszych dwóch tygodni od premiery zarobił niecałe 14 milionów rubli (około 128 tysięcy euro).
Ta propaganda nie jest pierwszą porażką w rosyjskiej kasie.

Śledź pełny zasięg

Wojna na Ukrainie: po dwóch i pół roku wojny wtargnięcie na terytorium Rosji

Gorzka porażka. 17 sierpnia w całym kraju wyświetlono pierwszy rosyjski film fabularny o inwazji na Ukrainę Opiekun . adres wideo („Świadek” po francusku) zwiastun skupia się wokół fikcyjnej postaci Daniela Cohena, słynnego belgijskiego skrzypka, który podróżuje do stolicy Ukrainy, Kijowa, aby tam wystąpić. Data przyjazdu? Luty 2022 r., kilka dni przed wkroczeniem wojsk rosyjskich na Ukrainę.

Na miejscu zeznaje Daniel Cohen „Nieludzkie zbrodnie i krwawe prowokacje ukraińskich nacjonalistów” Chciałbym móc powiedzieć to światu „prawda” O tym konflikcie. W trakcie filmu ukraiński dowódca chodzi z kopią… Mój kampf Adolfa Hitlera, celebrowane także przez ukraińskich żołnierzy. Zdjęcia, które przypominają o pragnieniu Władimira Putina „Denacyfikacja” Od początku wojny Ukraina była wykorzystywana do legitymizacji inwazji na sąsiedni kraj.

Jak zauważył OpiekunWładze rosyjskie chcą zachęcać do produkcji filmów rzekomo gloryfikujących działania Rosji na Ukrainie. świadek Idealnie spójne z tą strategią. Jednak kina wyświetlające film fabularny pozostały prawie puste. W rzeczywistości praca okazała się porażką w kasie.

Chude przepisy

Jak podaje brytyjski portal, film w ciągu pierwszych dwóch tygodni wyświetlania w kinach zarobił niecałe 14 milionów rubli (czyli około 128 tysięcy euro), a jego budżet wynosił 200 milionów rubli (czyli około 1750 milionów euro). Brak zainteresowania można w szczególności tłumaczyć faktem, że wielu Rosjan nie jest zainteresowanych konfliktem.

  • Od lewej do prawej: Olga Skabeeva, Władimir Sołowiew i Margarita Simonyan, trzy twarze rosyjskiej propagandy

    Przeczytaj także

    Wojna na Ukrainie: jak działa rozległa propaganda Rosji

Według sondażu opublikowanego w zeszłym miesiącu przez Centrum Lewady, jedyny niezależny instytut badawczy w Rosji, 40% Rosjan stwierdziło, że nie śledzi wydarzeń na Ukrainie. „Wielu chce oglądać filmy, które pozwalają im na chwilę zapomnieć o tym, co się naprawdę dzieje, zapomnieć o nieszczęściu ukraińskich wiadomości. Ostatnią rzeczą, jakiej chcą, jest przypomnienie o wojnie”.,Analiza z jego strony, z OpiekunIvan Filippov, dyrektor kreatywny w AR Content, firmie produkcyjnej słynnego producenta filmowego i wielokrotnie nominowanego do Oscara Aleksandra Rodnyanskiego.

READ  „To koniec”: 66-letnia Carole Bouquet wyjawia, na co już jej nie stać

Kolejna poważna porażka w rosyjskiej kasie

świadek To nie jedyny rosyjski film propagandowy, który nie przyciągał widzów do kin. the Opiekun Pamiętam na przykład film Krym (2017), Został on wdrożony po nielegalnej aneksji Krymu przez Rosję, a jego pomysł wyszedł nawet od Ministra Obrony Rosji Siergieja Szojgu. Most Qurum (2018), wydany wkrótce potem, skupiający się na moście Kerczeńskim, który Władimir Putin otworzył w 2018 r. Napisany przez Margaritę Simonyan, redaktor naczelną finansowanej przez rząd rosyjski sieci RT i jedną z kluczowych postaci rosyjskiej propagandy, ten film fabularny był także prawdziwą porażką kasową. Bilety…


Noemi Koskas