Głodni Wiedzy

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Według pierwszego badania krajowego 13% dzieci ma możliwe zaburzenie

Według pierwszego badania krajowego 13% dzieci ma możliwe zaburzenie

Mierzone w czasie kryzysu zdrowotnego wskaźniki nie pozwalają jednak oszacować potencjalnego wpływu Covid-19, wobec braku danych sprzed kryzysu dotyczących tej grupy wiekowej.

Według pierwszego ogólnokrajowego badania na ten temat, opublikowanego we wtorek 20 czerwca przez Public Health France, wśród uczniów w wieku od 6 do 11 lat 13% cierpi na co najmniej jedno możliwe zaburzenie zdrowia psychicznego.

Do tego czasu dane dotyczące dobrostanu dzieci były nieaktualne lub fragmentaryczne. Kryzys zdrowotny związany z Covid-19 uwydatnił jednak potrzebę opracowania monitorowania rozpowszechnienia zdrowia psychicznego wśród młodych ludzi. Badanie Enabee przeprowadzono we Francji kontynentalnej od 2 maja do 31 lipca 2022 r. przy użyciu specjalnych kwestionariuszy z udziałem ponad 15 000 dzieci i nauczycieli w prawie 400 szkołach, a także 10 000 rodziców.

Kluczowa lekcja: 13% dzieci w wieku 6-11 lat ma co najmniej jeden problem ze zdrowiem psychicznym. Jest to rozpowszechnienie tego samego rzędu, co obserwowane w innych krajach europejskich w tej samej grupie wiekowej. Większość dzieci ma tylko jedno zaburzenie, ale niektóre mogą łączyć kilka.skomentował AFP Nolwenn Regnault, szef Oddziału Perinatalnego, Wczesnego Dziecka i Zdrowia Psychicznego w SPF.

„zaburzenia afektywne” i „zaburzenia opozycyjne”

Szczegółowo, 5,6% dzieci ma Możliwe zaburzenia emocjonalneAlbo zaburzenie lękowe (lęk separacyjny, lęk uogólniony, fobie specyficzne) albo depresja. Około 6,6% dzieci ma „Potencjalne zaburzenie opozycji” (szczególnie zły nastrój, kłótliwe lub buntownicze zachowanie). Wreszcie, 3,2% cierpi na uporczywą nieuwagę i/lub zespół nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi (ADHD).

Możliwe zaburzenia afektywne częściej występują u dziewcząt, a zaburzenia zachowania częściej u chłopców. Dane nie wykazują różnic w zależności od poziomu szkoły i sektora szkoły (szkoły publiczne poza priorytetowymi sieciami edukacyjnymi (REP) i szkoły prywatne vs. REP lub REP + szkoły publiczne).

„pierwszy krok”

Wskaźniki mierzone w czasie kryzysu zdrowotnego nie pozwalają oszacować potencjalnego wpływu Covid-19, wobec braku danych sprzed kryzysu dotyczących tej grupy wiekowej. O „Pierwszy etap” Co sprawia, że ​​można go przywieźć Informowanie decydentów publicznych o przyszłych działaniach informacyjnychskomentowała Stephanie Meunier-Besnard, epidemiolog i kierownik projektu badania Enabee.

READ  Statek kosmiczny NASA z powodzeniem skierował asteroidę do obrony Ziemi

Regularnie powtarzane badanie pozwoli na śledzenie rozwoju wskaźników, ocenę skutków potencjalnych zdarzeń (zakaźnych, środowiskowych itp.) oraz podjęcie działań zapobiegawczych.