Nie, milenialsi i pokolenie Z nie są łatwymi płatkami śniegu. Konfrontacja ze stereotypami, wspólne badanie Twój ojciec Ty Centrum badawcze Terra NovaZ opublikowanego w czwartek badania wynika, że relacja z pracą osób poniżej 30. roku życia jest niemal identyczna jak w przypadku osób starszych.
Dowody na istnienie wciąż żywych stereotypów: 93% menedżerów w każdym wieku uważa, że młodzi ludzie mają stosunek do pracy „inny niż ich starsi”, jak wynika z badania, które opierało się na odpowiedziach ponad 3000 młodych pracowników w wieku poniżej w wieku 30 lat i ponad 2000 aktywnych osób w wieku od 30 do 65 lat.
Klisze pokoleniowe
„Każde pokolenie tworzy retorykę mówiącą, że młodzi ludzie mają mniejszą skłonność do wysiłku” – mówi Gilles Gatto, ekonomista i dyrektor generalny Association for Executive Affairs (APEC). „Ale dodaj do tego kryzys Covid i wyzwania dla relacji są ujawnił.” z pracą.”
Jednak według wspólnego badania Apec/Terra Nova osoby starsze i młodsze zajmują te same trzy pierwsze miejsca w swoich „podstawowych oczekiwaniach wobec pracy”. Wśród młodych ludzi na pierwszym miejscu znajduje się płaca (55%), a następnie zainteresowanie pracą (41%).
Na trzecim miejscu znajduje się równowaga życiowa, często postrzegana jako kluczowa dla młodszego pokolenia. Jest to kwestia, którą przywiązują do tej kwestii „nieco mniejszą wagę” niż starsi pracownicy: 34% młodszych pracowników uważa ją za jeden ze swoich głównych priorytetów w porównaniu z 45% osób w wieku 45–65 lat.
Młodzi ludzie, którzy nie wahają się zamknąć drzwi
Gil Gatto mówi: „To, co wyróżnia to pokolenie, to umiejętność porzucenia pracy, która nie odpowiada jego aspiracjom, których nie miało poprzednie pokolenie”.
Terra Nova i Apec stworzyły sześć standardowych profili wśród osób w wieku 18–29 lat w oparciu o ich pochodzenie społeczne i wykonywaną pracę. Więcej niż jedna na dwie młode osoby zalicza się do kategorii „ambitnych” (39%) i „zadowolonych” (14%): mają ogólnie pozytywne relacje z pracą i są w większości na stanowiskach kierowniczych.
Inni dzielą się na „wojowniczych” (20%), „sfrustrowanych” (10%) – tych, którzy postrzegają tę aktywność głównie jako „konieczność, a nawet przeszkodę” – lub „poczekaj i zobacz” (11%). ) i „rozbieżne” (6%), dla których praca kojarzy się z ideą „rutyny”.
„Profesjonalne rozwiązywanie problemów. Pragnący być pionierem kulinarnym. Przyjazny miłośnik piwa.”
More Stories
Muzyka Nintendo: Le Spotify wyprodukowane na Nintendo
Cyberpunk 2077 nie umarł, CD Projekt ogłasza wielkie ogłoszenie dla całej społeczności
Nowa trójka astronautów wyrusza na chińską stację kosmiczną