- Polska firma Nevomo ogłasza podpisanie umowy z SNCF na zaprojektowanie Hyperloopa
- Szybki pociąg może osiągnąć prędkość do 500 km/h
- Opiera się na technologii inspirowanej technologią hyperloop Elona Muska, ale bez ograniczeń
Podczas gdy strajk w SNCF trwa, polska firma Nevomo ogłasza podpisanie umowy o współpracy z francuskim przewoźnikiem. Obydwa podmioty będą współpracować przy opracowywaniu MagRail, technologii inspirowanej Hyperloopem Elona Muska, mającej na celu umieszczanie pociągów dużych prędkości na szynach. Luc Laroche, dyrektor ds. innowacji w SNCF, wyjaśnia w komunikacie prasowym:
Mamy przyjemność podpisać niniejszy protokół ustaleń, który obejmie trzy obszary: zwiększenie wydajności istniejących pociągów towarowych do wyższych limitów załadunku i zwiększenie przepustowości naszych linii towarowych, zwiększenie przepustowości na zatłoczonych miejskich liniach pasażerskich oraz rozwój MagRail jako alternatywnej siły napędowej dla obszarów wiejskich linie w połączeniu z lekkimi pojazdami.
Według partnera Nevomo system Hyperloop może pojawić się w modelu SNCF Prędkość robocza 550 km/h, wszystko niezależnie. Prędkość, jakiej SNCF nigdy wcześniej nie osiągnęła, ale którą Chiny przekroczyły już w 2020 r. dzięki prototypowi Maglev, który może poruszać się z prędkością 620 km/h przy prędkości podróżnej i do 800 km/h przy prędkości maksymalnej.
Podobnie jak Hyperloop, ale lepiej
Francuskie przedsiębiorstwo kolei państwowych @GrupaSNCF I #Nevomo Podpisanie umowy o współpracy w Paryżu w celu zbadania możliwości zwiększenia efektywności i przepustowości francuskiej sieci kolejowej z #magrail!https://t.co/X0YDcgDDNX@Gazeta Kolejowa @EURail_JU @EUeic @InnoEnergyEU pic.twitter.com/SD79TjvzdQ
– NEVOMO (@NEVOMO_tech) 10 marca 2023 r
Technologia zastosowana przez Nevomo jest podobna do tej, którą zastosował Hyperloop Elona Muska. Pociąg nie opiera się już na kołach, lecz wykorzystuje siły magnetyczne, aby uniknąć tarcia, a tym samym utraty energii.
bardziej precyzyjne, Technologia ta opiera się na zasadzie nadprzewodnictwa. Pociągi są wyposażone w magnesy nadprzewodzące, a po torach rozmieszczone są elektromagnesy. Dzięki temu pociąg wznosi się wyżej na torze (około 10 cm) i może poruszać się szybciej.
Technologia Nevomo ma ogromną przewagę nad technologią Hyperloop Elona Muska: Działa na istniejącej infrastrukturze. Nawet gdyby konieczne było wyposażenie pociągów w elektromagnesy, koszty i tak byłyby znacznie niższe niż budowa całych linii.
Partnerstwo pomiędzy Nevomo i SNCF umożliwi tej pierwszej przeprowadzenie testów na dużą skalę. Dotychczas firma prowadziła testy na modelach w zmniejszonej skali (w 2020 r.) oraz na torze testowym w Nowej Sarzyźnie (od 2021 r.). Dlatego ta współpraca będzie dobrym impulsem dla badań i rozwoju.
Po stronie PKP jest wiele interesów. Francuska firma wykorzysta wiedzę specjalistyczną Nevomo, aby pozostać w czołówce technologii, ale także szybciej rozwijać się dzięki autonomicznym pociągom, nad czym firma pracuje od lat.
W oczekiwaniu na Hyperloop SNCF powinna uruchomić pociąg TGV M pod koniec 2024 roku. Ten szybki pociąg, wyprodukowany przez Alstom, ma dwie zalety: modułowość (można dodawać lub usuwać wagony według własnego uznania) i kompaktowość energetyczną (-20% zużycia energii i -32% emisji CO2).
📍 Aby nie przegapić żadnych nowości od Presse-citron, śledź nas wiadomości Google I WhatsApp.
„Miłośnik muzyki. Miłośnik mediów społecznościowych. Specjalista sieciowy. Analityk. Organizator. Pionier w podróżach.”
More Stories
Ta polska firma produkuje w 100% biodegradowalne talerze i sztućce z wykorzystaniem pszenicy
Toupret kupuje konkurenta w Polsce
Drobiarski gigant LDC jest w trakcie przejęcia fabryki Konspolu w Polsce