Volkswagen ogłosił w poniedziałek, że w pierwszej połowie 2022 r. zdecyduje się określić dokładną lokalizację fabryki ogniw akumulatorów, która będzie zlokalizowana w Europie Wschodniej.
Volkswagen chce zbudować 6 dużych fabryk akumulatorów w Europie
Już w tym roku Volkswagen ogłosił plany zbudowania do końca dekady sześciu dużych fabryk ogniw akumulatorowych w Europie, wraz z Węgrami, Polską, Słowacją i Czechami, w wyścigu o otwarcie jednej z tych fabryk w 2027 roku.
Stanowcza decyzja o budowie w pierwszej połowie 2022 r.
Producent powiedział, że nadal planuje podjąć stanowczą decyzję o lokalizacji zakładu w pierwszych sześciu miesiącach przyszłego roku i że decyzja nie została opóźniona.
Rzecznik firmy powiedział, że kryteria tej decyzji uwzględniały warunki proponowane przez państwo, otoczenie gospodarcze, strategię mobilności elektrycznej i ramy wsparcia.
Prezes Volkswagena z wizytą w Czechach
Rzecznik powiedział, że dyrektor generalny Volkswagena Herbert Diess i członek zarządu ds. technologii Thomas Schmoll odwiedzili w poniedziałek Czechy, aby wymienić się ze swoją jednostką Skoda, a także omówić strategię elektryfikacji kraju.
Czeski minister przemysłu Karel Havlicek powiedział wcześniej, że Volkswagen opóźnił decyzję o wyborze lokalizacji.
„Mieli zdecydować do końca roku, a teraz przesunięto to na połowę 2022 r. i to nie tylko w odniesieniu do Czech” – powiedział Havlicek, potwierdzając informacje opublikowane wcześniej przez agencję informacyjną CTK.
Nasza opinia, przez leblogauto.com
Należy zauważyć, że w szczególności Polska jest jednym z krajów biorących udział w wyścigu, który ma obecnie burzliwe relacje z Unią Europejską.
W grudniu ubiegłego roku polski producent samochodów ElectroMobility Poland (EMP) ogłosił, że pierwsza w Polsce sponsorowana przez państwo fabryka pojazdów elektrycznych ma wejść do produkcji do 2024 roku w regionie, który w dużym stopniu opiera się na wydobyciu węgla.
Pozostając w tyle za swoimi sąsiadami, Czechami i Słowacją, w przejściu na produkcję pojazdów elektrycznych, Polska wprowadziła w 2020 roku prototypy SUV-ów i sedanów pod marką Izera.
W listopadzie 2020 roku szef Volkswagen Slovakia Oliver Groenberg poinformował, że Volkswagen planuje zainwestować 1 mld euro w swoją fabrykę na Słowacji. Z tej kwoty 500 milionów euro wydano na produkcję modeli nowej generacji Passata i Skody Superb.
Ta nowa inwestycja na Słowacji jest wynikiem rezygnacji z planów utworzenia nowego zakładu produkcyjnego w Turcji. Decyzja wpłynęła również na umysły związkowców czeskiego oddziału Volkswagena, Skoda Auto, w którym od dwóch dekad mieści się marka Superb.
Źródła: Reuters, CTK
„Miłośnik muzyki. Miłośnik mediów społecznościowych. Specjalista sieciowy. Analityk. Organizator. Pionier w podróżach.”
More Stories
Ta polska firma produkuje w 100% biodegradowalne talerze i sztućce z wykorzystaniem pszenicy
Toupret kupuje konkurenta w Polsce
Drobiarski gigant LDC jest w trakcie przejęcia fabryki Konspolu w Polsce