Głodni Wiedzy

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Vaucluse: Chorégies d’Orange przedstawia orzeźwiający i świąteczny „eliksir miłości”

Vaucluse: Chorégies d’Orange przedstawia orzeźwiający i świąteczny „eliksir miłości”

Za pierwsze wokale do edycji Chorégies d’Orange z 2022 roku, „eliksiru miłości” Donizettiego, pełny sukces spektaklu padł na Adriano Sinivię. W piątek 8 lipca, mimo mgły opadającej na starą scenę, jednorodność dystrybucji i wyobraźnia spektaklu zdobyła ponad 4000 widzów.

O ile wybór „eliksiru miłości” włoskiego kompozytora Gaetano Donizettiego mógł budzić a priori obawy, że dzieło jest tylko umiarkowanie dostosowane do szczególnego kontekstu antycznego teatru w Orange, to wizja zaproponowana przez reżysera Adriano Sinevię natychmiast rozwiała wszelkie obawy . Ta produkcja zbudowała swój wpływ na humor, czystą wyobraźnię, gagi i świąteczny nastrój.

nieoczekiwane przewidywania

W wyobrażonej na planie maszynie XXL, z gigantyczną pszenicą, makami i gigantycznym kołem traktora, wyrażono rustykalny i przesadny charakter tematu, w dużym stopniu wykorzystano też komediową stronę fabuły.

Dzięki trendowi aktorów wykorzystujących przepisy z Teatru Bulwarowego, bardzo kolorowych kostiumach i niespodziewanych (i bardzo udanych) projekcjach na Wielkim Murze utworzonym z rzymskich kamieni pomnika, gwarantowana jest pełna rozrywka.

Akcesoria i światła uzupełniają dziki i porywający charakter koncepcji, która jest utrzymywana na dobrej drodze do końca. Co ucieszyła oferta, tak dobrze przyjęta w momencie pozdrowienia.

kierunek bez barier

W tym utworze repertuarowym zbudowanym na czułości, lekkości, rytmie i przejmującym sentymencie konieczne jest powierzenie dyrygentury orkiestry dyrygentowi idealnie dopasowanemu do stylu i charakteru utworu. Z Giacomo Sagripanti to mądry wybór.

Kierowany pamięcią i potrafiący zachować równowagę urzędów pomimo podmuchów Mistralu, które nadeszły w noc Chorégies, wygrał mecz na czele orkiestry Radio France Philharmonic i związanych z nią chórów z Awinionu i Monte Carlo. . Pod względem brzmienia i interpretacji tego „eliksiru” bardzo zadowalająca.

Doskonała platforma audio

Ale Opera Donizettiego nie zadowala się malowniczymi odkryciami i mile widzianym widowiskiem rozrywkowym. Głosy również powinny być (na szczęście) obecne. Pod pomnikiem Augusta wszyscy tam byli.

READ  „Właśnie zostałam zaatakowana na ulicy”: Delphine Weisbeezer jest zdenerwowana

W otoczeniu Anny Nalbandianants (Nieskazitelny Giannita) główni wykonawcy obsady bez wątpienia spełnili oczekiwania fanów opery. Najpierw Erwin Schrute. Po raz trzeci został zaproszony do Chorégies, gdzie urugwajski bas-baryton wykonał krótką pracę w roli Dulcamary.

Z zadziwiającą łatwością na scenie, niewyczerpanym zakresem teatralnym i łatwością wypełniania pustki swoim proporcjonalnym głosem, po raz kolejny zwyciężył.

Elastyczna i kontrolowana linia krawędzi

Nowicjusz Orange, polski baryton Andrezej Filończyk (Belcore), ujawnił oczywiście swoją intrygującą lekką barwę i masywną grę (ale takiej perspektywy wymagały wystawienie wszystkich zaangażowanych w tę produkcję), podczas gdy południowoafrykański sopran malował pięknie świeżą Yende Adina. Oświetlony, z piękną klarownością, wyłaniający się z elastycznej i kontrolowanej linii wokalnej, jego głos potrafi wyrazić wszystkie uczucia postaci.

Wreszcie, z Francesco Demuro, Orange klaszczą dla najlepszej wody Nemorino. Wezwany na miejsce Rene Barbera, początkowo planowany, Sardyńczyk czule i inteligentnie bronił poświęconych mu stron „Napój miłosny”. Jego piosenka „Una furtiva lagrima” (którą śpiewał) podkreślała jego styl, wyczucie niuansów i jego przydatność do takiej roli.

Spektakl będzie wyemitowany 22 lipca o godzinie 21:00 na kanale France 5.