Głodni Wiedzy

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

United Airlines i Alaska Airlines odkrywają poluzowane śruby w drzwiach

United Airlines i Alaska Airlines odkrywają poluzowane śruby w drzwiach

To ogłoszenie jest niepokojące. W poniedziałek, trzy dni po tym, jak w samolocie Alaska Airlines 737 MAX-9 zaginęły drzwi, amerykańskie linie lotnicze United Airlines i Alaska Airlines poinformowały, że podczas inspekcji drzwi okucia odkryły źle zamontowane śruby. Tego samego typu, tego samego typu, który oddzielił się od samolotu, który w piątek tuż po starcie z Portland (Oregon) znajdował się na wysokości około 5 tys. m, z 171 pasażerami i 6 członkami załogi na pokładzie. United posiada największą flotę samolotów 737 MAX 9, składającą się z 79 samolotów, z których wszystkie są obecnie zaparkowane na czas przechodzenia kontroli zleconej przez Administrację Lotnictwa Cywilnego Stanów Zjednoczonych (FAA). W sumie 171 samolotów tego typu zostało uziemionych w celu przeprowadzenia inspekcji, a decyzja ta dotyczy również takich firm, jak Turkish Airlines i Aeromexico.

W oświadczeniu przesłanym Agence France-Presse firma podała: „Odkąd rozpoczęliśmy inspekcje w sobotę, dokonaliśmy odkryć, które wydają się mieć związek z problemami z montażem panelu zamykającego drzwi”. „Na przykład śruby, które należy dokręcić”.

Alaska Airlines ogłosiły również, że po wstępnych inspekcjach wykryły „zdemontowane wyposażenie” w niektórych samolotach tego typu.

Zamykanie niektórych drzwi to konfiguracja, którą Boeing oferuje swoim klientom, gdy liczba istniejących wyjść awaryjnych jest już wystarczająca w stosunku do liczby miejsc w samolocie. Oprócz 737 MAX 9 urządzenie to jest już obecne w innych modelach Boeinga, w szczególności w 737-900ER, który został wprowadzony na rynek w 2006 roku i który od tego czasu nie był świadkiem podobnych incydentów. Przed wymianą wszystkich elementów linia United wskazała usunięcie panelu zakrywającego drzwi, usunięcie dwóch rzędów siedzeń, sprawdzenie punktów mocowania, otwarcie drzwi i podjęcie wszelkich działań naprawczych w przypadku każdego kontrolowanego samolotu.

Również w poniedziałek Aeromexico poinformowało, że jest w „ Ostatni etap szczegółowej kontroli » Oczekujemy powrotu 19 MAX-9 „dlat w ciągu najbliższych kilku dni „.

READ  Na żywo – Według Kijowa, wojna na Ukrainie: jedna osoba zginęła, a jeden został ranny w rosyjskich strajkach

Drzwi wpadły do ​​ogrodu

Dla przypomnienia, w piątkowy wieczór w Boeingu 737-9 podczas lotu Alaska Airlines wypadły drzwi. Samolot, który właśnie wystartował z Portland (Oregon) ze 171 pasażerami i 6 członkami załogi na pokładzie, znajdował się na wysokości około 5000 metrów. Dochodzenie NTSB dopiero się rozpoczęło i nie wyciągnięto jeszcze żadnych wniosków. Oszałamiające zdjęcia wypadku, w wyniku którego pozostały jedynie niewielkie obrażenia i ukazała się duża dziura w niebie, obiegły cały świat. W niedzielny wieczór agencja ogłosiła, że ​​znalazła brakujący panel drzwiowy, który spadł na podwórko pewnej osoby w Portland.

Incydent ten uzupełnia długą listę niepowodzeń samolotu 737 MAX, która rozpoczęła się katastrofą dwóch samolotów 737 MAX-8 w październiku 2018 r. w Indonezji i w marcu 2019 r. w Etiopii, w wyniku której zginęło łącznie 346 osób. W następstwie tych katastrof, związanych z programem pilotażowym MCAS, wszystkie samoloty 737 MAX zostały uziemione na 20 miesięcy. Ostatnio o 737 Max ponownie trafiło na pierwsze strony gazet po tym, jak jesienią wykryto usterkę wykonawstwa w tylnej wodoszczelnej grodzi samolotu, a następnie w grudniu poluzowała się śruba steru kierunku. System.

W przypadku zdarzenia, które miało miejsce w ostatni piątek, rozkład drzwi można powiązać z produkcją drzwi lub zasuw, ale także z montażem i kontrolą jakości, wyjaśnia Scott Hamilton ze specjalistycznej strony internetowej Leeham News.

(z AFP)

Telefon komórkowy spadł z samolotu podczas pracy

Prawie 5000 metrów upadku i działające urządzenie: Historia cudownego telefonu komórkowego, który spadł z kabiny samolotu Boeing Alaska Airlines, który w piątek został otwarty w połowie lotu w Stanach Zjednoczonych, zaniepokoi wszystkich, którzy złamali swoje sanktuarium . Telefon z lekkim uderzeniem w kafelki.

W niedzielę o bagażu poinformował internauta.

„Nadal w trybie samolotowym, bateria w połowie naładowana” – napisał Sinnathan Bates. Na jednym ze zdjęć widzimy, że ekran działa bez problemu, a końcówka kabla ładującego jest urwana.

READ  Globalna aktualizacja pandemii

„Dziękuję za pomoc!” – napisała w poniedziałek w tej samej sieci Jennifer Homendy, szefowa amerykańskiej Rady Bezpieczeństwa Transportu (NTSB), która prowadzi dochodzenie w sprawie wypadku. „Naprawdę chciałbym cię poznać”.