Głodni Wiedzy

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Ujawnia się „hałas” i dyskutuje się o bezpieczeństwie Tytana

Ujawnia się „hałas” i dyskutuje się o bezpieczeństwie Tytana

Na pokładzie pozostało mniej niż 24 godziny tlenu

Teoretycznie brakuje tlenu tylko na jeden dzień dla zaginionej piątki Tytanów. Wyścig z czasem mający na celu odnalezienie pięciu żyjących pasażerów łodzi podwodnej i zbadanie wraku Titanica rozkręca się w środę na północnym Atlantyku. Czwartkowe rezerwy powietrza do oddychania powinny wyczerpać się w ciągu dnia w samolocie.

Prywatny norweski statek pływa w okolicy od wtorkowego wieczora

Norwegia jest również zaangażowana w badania. Norweska grupa usług naftowych DOF ogłosiła w środę, że wielozadaniowy statek wyposażony w dwa autonomiczne podwodne roboty połączył wysiłki w celu odnalezienia zaginionej mini-łodzi podwodnej Titanic w pobliżu wraku Titanica na północnym Atlantyku.

„Będą wzruszeni wsparciem” – zeznał krewny jednego z zaginionych.

Shahzada Dawood, 48-letni brytyjsko-pakistański biznesmen, i jego 19-letni syn Suleiman są wśród 5 pasażerów, którzy weszli na pokład Tytana, wciąż zaginionych podczas zwiedzania wraku Titanica.

Sabrina Daoud, siostra i ciotka jeźdźców, zeznawała w środę wiadomości z nieba Podkreślając, że tłum, aby znaleźć jej krewnych, dotyka ją i bardzo dotyka Shahzadę i Suleimana.

„Będą dotknięci tak samo jak my wsparciem społeczności międzynarodowej w tym trudnym okresie” – powiedziała w oświadczeniu wyemitowanym przez brytyjską stację. Modli się: „Niech bezpiecznie do nas powrócą”.

złożone warunki pogodowe

Gdy poranek zaczyna się na amerykańskich plażach, The New York Times Zgłosiłem dość skomplikowane warunki pogodowe w obszarze poszukiwań.

Porywy wiatru o prędkości od 40 do 50 km/h i fale o głębokości 3 metrów przetaczają się przez region Północnego Atlantyku. Warunki nie są optymalne dla służb ratowniczych wysłanych na miejsce zdarzenia.

Vector 6000 na ratunek

Francuski statek Atalante (wspomniany poniżej) ma przybyć do regionu pod koniec popołudnia. Na pokładzie podwodnego robota Vector 6000 jest połączony z powierzchnią kablem o długości 8500 metrów, co pozwala mu poruszać się na głębokości do 6000 metrów. Mogłoby to pozwolić jej wejść w głębiny, w których utknęła na Titanicu, który znajduje się na wysokości ponad 3820 metrów.

READ  Co wiemy o ataku Hamasu na kibuc Kfar Azza

>>> Tech & Co ocenia możliwości Victora 6000

Atalante zawita do regionu w środę

Francja bierze udział w poszukiwaniach i zdecydowała we wtorek o wysłaniu francuskiego statku „Atlante” z Efremer (Francuski Instytut Badawczy Eksploatacji Morza), który ma przybyć do regionu w ciągu dnia. Wyposażony jest w podwodnego robota, który może pomóc w odnalezieniu zaginionej piątki.

według wiadomości z niebaCo najmniej 5 statków jest już w rejonie Titanica.

3 pasażerów zapłaciło 250 000 $ za swoje miejsca

Okręt podwodny OceanGate Expeditions przewoził trzech pasażerów, którzy zapłacili 250 000 $ za miejsce w locie: Hamish Harding, Shahzada Dawood i jego syn Solomon.

Na pokładzie są także Stockton Rush, prezes OceanGate Expeditions, oraz francuski okręt podwodny Paul-Henri Nargolet, nazywany „Mr. Titanic” za częste nurkowania w tym miejscu.

Kim jest pięciu zaginionych pasażerów?

-Francuski Paul Henry Nargolet77-letni płetwonurek głębinowy i entuzjasta archeologii morskiej. Były pilot łodzi podwodnej we francuskiej marynarce wojennej. Następnie przeniósł się do archeologii morskiej, prowadząc wykopaliska licznych wraków statków. W 1987 roku Paul-Henri Nargolet zobaczył wrak Titanica na pokładzie francuskiego okrętu podwodnego Nautilus. Następnie przeprowadzono dziesiątki nurkowań, które w szczególności umożliwiły wydobycie kilkuset obiektów. Najnowsza data to lato 2021 r.

Brytyjski biznesmen Hamisha Hardinga, 58, jest również zaznajomiony z Extreme Explorations. Niewiele jest znanych szczegółów na temat pochodzenia i bogactwa prezesa firmy Action Aviation, firmy zajmującej się sprzedażą prywatnych odrzutowców, która została założona w 2004 roku. Hamish Harding ukończył studia na Uniwersytecie w Cambridge w zakresie nauk przyrodniczych i inżynierii chemicznej, a rok temu poleciał w kosmos na pokładzie rakieta Blue Origin New Shepherd, na dziesięciominutowy lot, oznaczający piątą udaną misję załogową Jeffa Bezosa, jego „mentora”.

Wybitny pakistański biznesmen i jego syn: Shahzada DaudMa 48 lat, wiceprezes Engro Group z siedzibą w Karaczi w południowym Pakistanie i jego syn Sulejman, lat 19 i obaj są obywatelami brytyjskimi. Engro inwestuje w kilka sektorów biznesowych: energetykę, rolnictwo, petrochemię i telekomunikację.

READ  Wodospad Iguazu odnotowuje 10 razy większy przepływ niż normalnie

– Według mediów, piąta osoba, której obecność na pokładzie statku nie została potwierdzona przez oficjalne źródła, będzie Szczyt Stocktona, amerykański prezes OceanGate Corporation. Opisywany jako „odważny wynalazca”, zaczął w 2021 roku zabierać płacących klientów, aby zobaczyli wrak Titanica na pokładzie swojej specjalnie zbudowanej łodzi podwodnej.

>>> Wszystko, co musisz wiedzieć o aktach pasażera, znajdziesz w naszym pełnym artykule tutaj.

Pytania dotyczące Titan Security i skargi z 2018 r

Były dyrektor operacji morskich w amerykańskiej firmie OceanGate, której łódź podwodna zaginęła w pobliżu Titanica, przed strzelaniną martwił się o bezpieczeństwo pasażerów, wynika z dokumentów sądowych z 2018 roku.

W skardze David Lochridge twierdził, że został zwolniony w styczniu 2018 r. po tym, jak „zgłosił poważne obawy dotyczące bezpieczeństwa dotyczące eksperymentalnego i nieprzetestowanego projektu Titana”, tak nazywa się łódź podwodna.

Duży iluminator, znajdujący się z przodu łodzi podwodnej, został zaprojektowany tak, aby wytrzymać ciśnienie odczuwalne na głębokości 1300 metrów, podczas gdy OceanGate zamierzał nurkować na głębokość 4000 metrów, według Davida Lockridge’a.

zanurzalny "tytan"Zniknął w pobliżu Titanica
Okręt podwodny „Titan”, który zniknął w pobliżu Titanica © HANDOUT / OCEANGATE EXPEDITIONS / AFP

Więcej informacji tutaj.

Jak działają dźwięki wyszukiwania?

Admirał Jean-Louis Vichot, były dowódca atomowych okrętów podwodnych, opisuje w Apollin-Matien na RMC, w jaki sposób poszukiwania są kontynuowane dzięki ultradźwiękom.

„Na takich głębokościach jedynym sposobem na ich odnalezienie są ultradźwięki. Pod wodą rozchodzą się tylko fale dźwiękowe. Nie ma już światła”

Jednak inna hipoteza wymieniona przez admirała nie jest uspokajająca w odniesieniu do hałasu zarejestrowanego dziś rano:

„To może być zbieg okoliczności: dźwięk wody uderzającej o wrak Titanica. Ale ten sygnał, który pojawia się co 30 minut, jest nadal subtelny. Pozostaje więc możliwym sygnałem z łodzi podwodnej” – wyjaśnia.

„Dziwne”, że łódź podwodna nie została ponownie złożona

Admirał Jean-Louis Vichot, były dowódca atomowych okrętów podwodnych, był dziś rano gościem RMC i uważa za „dziwne”, że okręt podwodny nie został jeszcze złożony.

READ  Wojna między Izraelem a Hamasem: Hezbollah twierdzi, że dron wystrzelił w baterię Żelaznej Kopuły On żyje

„Dziwne jest to, że łódź podwodna nie wypłynęła na powierzchnię. Zasadniczo ta łódź podwodna ma balast, który z czasem się rozluźnia, przez co staje się lżejszy i musi wrócić na powierzchnię” – zapewnia.

„To trochę majsterkowanie”: Titan nie jest zbyt solidny?

Admirał Jean-Louis Vichot, były dowódca atomowych okrętów podwodnych, był gościem RMC, aby omówić szanse na znalezienie pięciu ocalałych pasażerów. W szczególności powrócił do sztywności łodzi, co jest przedmiotem dyskusji.

„To bardzo podstawowa maszyna w swojej konstrukcji, jest tak mała.

Tam, gdzie okręty podwodne głębinowe są zwykle wykonane ze stali lub tytanu, Titan wykorzystuje połączenie włókna węglowego i tytanu. Niezwykły typ budynku. Nawet jeśli Tytan wykonał już wiele nurkowań do wraku Titanica, który leży na głębokości około 3800 metrów na północnym Atlantyku.

Monitorowanie hałasu pod wodą

Kanadyjskie samoloty wykryły podwodne dźwięki podczas poszukiwań zaginionej łodzi podwodnej od niedzieli z pięcioma osobami na pokładzie w pobliżu wraku Titanica na Oceanie Atlantyckim.

Outre ces bruits de coups, „des signaux acoustiques supplémentaires ont été entendus et aidront à orienter les surface moyens tout en maintenant l’espoir de retrouver des survivants”, a pour he parté potwierdzone la chaîne CNN, citant un document interne du gouvernement des United Państwo.

Czy możemy uratować pasażerów Tytana?

USA, KANADA, FRANCJA: Międzynarodowe zespoły ścigają się z czasem, aby uratować Tytana, mały 6,5-metrowy statek i jego pięciu członków załogi, zanim zabraknie im tlenu. ultimatum wygasa za mniej niż dwa dni.

Znajdują się one w rejonie zatonięcia Titanica, który początkowo musiał odwiedzić jego wrak, czyli na głębokości około 4000 metrów.