Głodni Wiedzy

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Okręt podwodny zniknął w pobliżu Titanica: W środę rano w okręcie podwodnym było jeszcze około trzydziestu godzin rezerwy tlenu

Okręt podwodny zniknął w pobliżu Titanica: W środę rano w okręcie podwodnym było jeszcze około trzydziestu godzin rezerwy tlenu

Od niedzieli, 18 czerwca, okręt podwodny Titan, który miał zbadać wrak Titanica, zniknął w Oceanie Atlantyckim z pięcioma pasażerami na pokładzie. Zostało im tylko kilka godzin tlenu.

Od niedzieli, 18 czerwca, po utracie kontaktu z łodzią podwodną Titan, należącą do ekspedycji OceanGate Expeditions, która wyruszyła na badanie wraku Titanica, rozpoczął się wyścig z czasem.

W rzeczywistości, zgodnie z najnowszymi szacunkami opublikowanymi przez US Coast Guard we wtorek o godzinie 19:00 czasu paryskiego, statek miał zasięg zaledwie 40 godzin, czyli mniej niż dwa dni. W środę rano możemy więc wywnioskować, że pozostała rezerwa tlenu wynosi obecnie około trzydziestu godzin.

Według OceanGate, który zbudował łódź podwodną z bazy w Port Everett w stanie Waszyngton, na pokładzie łodzi podwodnej znajdowało się pięć osób. W tej chwili poszukiwania „nie przyniosły żadnych rezultatów” – powiedział kapitan Jimmy Frederick podczas konferencji prasowej w Bostonie.

Ale w czwartek sonar wykrył dźwięki pod wodą podczas poszukiwań na północnym Atlantyku.

Zdaniem Stephena Williamsa, eksperta w dziedzinie robotyki podwodnej z University of Sydney, wypadek można wyjaśnić wieloma scenariuszami, w tym scenariuszami „umiarkowanymi”, z utratą ciągu lub kontaktu. W tym przypadku okręt podwodny był w stanie zrzucić balast, aby wynurzyć się na powierzchnię i czekać na jego odzyskanie. Możliwe też, że opadł na dno, ale bardzo trudno będzie go odzyskać.

Najgorszym scenariuszem byłoby zdarzenie zagrażające integralności konstrukcji. „Byłoby to katastrofalne zdarzenie na tej głębokości” – powiedział. Firma szczyci się wykorzystywaniem większości dostępnego sprzętu „z półki”, tj. Nabytego komercyjnie, ponieważ okręty podwodne głębinowe są zazwyczaj budowane całkowicie na zamówienie.