Xiaomi to jedna z najpopularniejszych marek smartfonów we Francji i na całym świecie. Bardzo dużą część swojej renomy zawdzięcza stosunkowi jakości do ceny swoich urządzeń, które często są bardziej dostępne i wyposażone w najnowsze funkcje. Często cytowany jako punkt odniesienia dla kupujących, którzy chcą skorzystać z nowoczesnych technologii bez rozbijania banku, Xiaomi nie odnosi takiego samego sukcesu ze swoimi flagowymi modelami.
Xiaomi stawia na high-end, aby przetrwać
Pomimo dołożenia wszelkich starań firma wciąż ma problemy ze znalezieniem miejsca na rynku high-end lub premium. Dla prezesa firmy, Lei June, jasne jest, że Xiaomi musi wytrwać w ten sposób, aby nie iść na kompromis w sprawie swojej przyszłości. „To przypadek przetrwania dla Xiaomi”wyjaśnia lider podczas swojego dorocznego przemówienia.
Dla CEO Xiaomi konieczne jest, aby marka podążała za swoimi konkurentami w drodze do końca. Wygląda na to, że chiński producent cierpi obecnie z powodu tego, co sprawiło, że odniósł taki sukces, a mianowicie reputacji niedrogiej marki zorientowanej na technologię. Trzeba powiedzieć, że Xiaomi nie podążało tą samą ścieżką co HUAWEI czy OPPO, dwie marki, których wysiłki ostatecznie bardzo szybko wzrosły. Nawet jeśli obie marki mają obecnie trudności na niektórych rynkach zachodnich, kultywują wizerunek, który jest bardziej premium niż Xiaomi.
Wizerunek marki: Xiaomi robi plusk
Jednak firma, która w powijakach została nazwana chińskim Apple, podwoiła swoje wysiłki w ostatnich latach. Modele te stale poruszają się na rynku, a Xiaomi wkracza na nowe terytoria, w tym te z wyższej półki z Xiaomi 13 Ultra lub składany model z Xiaomi MIX Fold 3. Z najwyższej półki mamy również Xiaomi 13 Pro i Xiaomi 13 wcześniej. roku. Te aparaty odnoszą szczególne korzyści ze współpracy z firmą Leica, co świadczy o postępie firmy w dziedzinie fotografii mobilnej.
Oprócz jakości i dostępności tych urządzeń, Xiaomi musi nadal zmieniać swój wizerunek wśród opinii publicznej. W 2021 roku Yan Liu był dyrektorem Xiaomi we Francji i szczegółowo opisał ambicje producenta Niedzielna gazeta. Następnie wyjaśnił, że marka boryka się ze złą reputacją chińskich produktów i cierpi „deficyt wizerunku we Francji”. Nawet jeśli zmiany są podkreślane, producent wie, że będzie musiał zmienić swój wizerunek, jeśli chce kontynuować swój postęp. Kwestia zamykania sklepów Xiaomi niekoniecznie pomogła producentowi poprawić swój wizerunek w oczach opinii publicznej.
Jeśli ta zmiana wizerunkowa jest tak znacząca, to dlatego, że najbardziej prestiżowy segment przynosi największe zyski. Xiaomi może być jednym z największych dostawców smartfonów, ale pod względem przychodów nie dorównuje Apple. Marki klasy podstawowej i średniej pomagają zwiększyć wolumen sprzedaży, ale obecna sytuacja rynkowa powinna skłaniać do przejścia w kierunku wyższej półki. Wraz ze spadkiem wysyłek wypuszczanie droższych modeli przynosi większe zyski.
Czy Xiaomi może zmienić swój wizerunek?
Najnowsze flagowe modele marki, takie jak Xiaomi 13 Ultra czy Xiaomi MIX Fold 3 pokazują, że Xiaomi technicznie rozpędza się. Nie ulega wątpliwości, że producent ma pole do ulepszeń na poziomie oprogramowania, dbając o interfejs MIUI i jego politykę aktualizacji. Chiński producent niekoniecznie nadąża za wolumenami rynkowymi, oferując na przykład tylko trzy lata aktualizacji Androida do Xiaomi 13 Pro.
Kolejną mocną stroną producenta jest imponujący ekosystem, który obejmuje wiele połączonych marek i produktów. Już zaangażowany w strategię high-end, nie ma wątpliwości, że Xiaomi ma środki na rozwój swojego wizerunku w nadchodzących latach.
„Profesjonalne rozwiązywanie problemów. Pragnący być pionierem kulinarnym. Przyjazny miłośnik piwa.”
More Stories
Muzyka Nintendo: Le Spotify wyprodukowane na Nintendo
Cyberpunk 2077 nie umarł, CD Projekt ogłasza wielkie ogłoszenie dla całej społeczności
Nowa trójka astronautów wyrusza na chińską stację kosmiczną