Konkurencyjne technologicznie, tańsze, naprawdę ambitne… Nadchodzą chińskie samochody elektryczne. Chińscy producenci od lat martwią się branżą i nagle tu są. Wybraliśmy sześć samochodów, które będą reprezentować rynek francuski.
Chińscy producenci samochodów od dawna planowali podbić rynek europejski. Teraz już po wszystkim, na francuskich drogach pojawi się coraz więcej chińskich samochodów. Po tym, jak cały przemysł samochodowy od lat z niepokojem szepcze, że Chińczycy nadchodzą, nagle się tu pojawiają. Wybraliśmy starannie wybrane samochody, które naszym zdaniem będą reprezentować rynek francuski.
AURA Funky Kot
Laura Funky Cat, Zrób Wielki Mur, Kogo poznaliśmy w Norwegii, to w 100% elektryczny samochód miejski, który przyjmuje stylistykę retro z gładkimi liniami na zewnątrz i dużymi, wyłupiastymi oczami z technologią Matrix LED jako reflektorami. Jest to bardzo niebezpieczna alternatywa dla Peugeot e-208, Renault Zoe a nawet przyszłość MG 4.
Oferowane będą dwie wersje, mała bateria o pojemności 49 kWh, która zgodnie ze standardem powinna przejechać 300 km WLTP. Duża bateria przechowuje 63 kWh na zasięg 400 km. Dwa najmocniejsze silniki elektryczne o mocy 126 kW (171 KM) pozwolą rozpędzić się od 0 do 100 km/h w 8,3 sekundy. Mały silnik ma moc 105 kW (143 KM).
Małą dodatkową rzeczą od Funky Cat jest jego system pokładowy. W rzeczywistości część oprogramowania jest niezwykle elastyczna, a projekt jest bardzo przekonujący i przebarwiony. Na środku deski rozdzielczej znajduje się 10,25-calowy wyświetlacz zestawu wskaźników oraz drugi, podobnej wielkości (i w pełni wrażliwy na dotyk) ekran informacyjno-rozrywkowy.
Wielką niewiadomą pozostaje cena i dostępność we Francji. W Wielkiej Brytanii Ora Funky Cat będzie dostępny pod koniec roku w cenie 30 495 funtów, czyli około 36 000 euro.
XPeng P7
W marcu 2022 r. firma Xpeng (Xiaopeng Motors) otworzyła pierwsze zamówienia na swojego sedana P5 w Norwegii, Szwecji, Danii i Holandii. Będzie miał bardzo krótką żywotność, a XPeng w końcu polega na P7, aby włamać się do Europy.
Nowy XPeng P7 to chiński sedan zaprojektowany z myślą o klientach zainteresowanych Teslą Model 3. Chociaż P7 jest w rzeczywistości w połowie drogi między Modelem 3 a Modelem S. Ale biorąc pod uwagę ceny, jest to zniżka dla modelu 3.
P7 bazuje na platformie B XPenga o kryptonimie „Edward”, która została wspólnie opracowana i zaprojektowana w ramach kontraktu z Porsche. Nie ma (prawie) czego zazdrościć Tesli, czy to wydajności (655 Nm momentu obrotowego i 0-100 km/h w 4,3 sekundy), autonomii (do 530 km/h w cyklu mieszanym WLTP), czy prędkości ładowania (do do 100 km/h). kilowat).
Xpeng P7 ma również własny system operacyjny z aktualizacjami OTA, a także trybami wspomagania jazdy, aby umożliwić, jeśli to możliwe, autonomiczną jazdę na poziomie 3.
Jeśli chodzi o jego przybycie do Europy, jego cena w Norwegii wynosi 42 500 euro. Widzimy to już w galeriach w Oslo, Maxime Fontanier mógł tego spróbować. We Francji na pewno będziesz musiał zapłacić trochę więcej… od Norwegia Nie ma podatku od pojazdów elektrycznych.
MG 4
MG jest już we Francji, a najnowsze ogłoszenie to MG 4. La MG 4 (MG MG4) jawny poproś o książkęJest to pierwszy model z gamy, który bazuje na nowej platformie MSP (Scalable Modular Platform) opracowanej przez SAIC.
Chiński Accord startuje z akumulatorem o pojemności 51 kWh, który według producenta pozwala przejechać 350 km w cyklu WLTP, przy mocy wyświetlanej na poziomie 170 KM. Oferowana będzie również wersja 2ᵉ, z akumulatorem 65 kWh oferującym zasięg 450 km przy 204 KM. Następnie konkuruje z wersją 220 Megane E-Tech z baterią 60 kWh.
Później zobaczysz także inne wersje z napędem na wszystkie koła w świetle dziennym. Obecnie najbardziej wydajny wariant osiąga od 0 do 100 km/h w mniej niż 8 sekund, przy prędkości maksymalnej ograniczonej do 160 km/h.
MG zapowiedziało, że MG4 w wersji podstawowej będzie sprzedawany w cenie 30 tys. euro. Więcej niż atrakcyjna cena nie bierze pod uwagę Premia środowiskowa w wysokości 6000 euro obowiązuje do końca roku Przed zwiększeniem do 5000 euro w przyszłym roku. Dla porównania, MG 4 będzie wtedy kosztował co najmniej 5000 euro mniej niż Renault Megane E-Techoferowany od 35 200 euro w wersji 130-konnej i z baterią 40 kWh.
Należy pamiętać, że MSP jest kompatybilny z wymianą baterii, Nio jest już oferowany również w Chinach i Norwegii. Marka nie sprecyzowała, czy MG będzie wyposażony w tę funkcję, ale wiemy, żeBędzie wyposażony w półautonomiczną jazdę za pośrednictwem MG Pilot. Umowa będzie również kompatybilna ze zdalnymi aktualizacjami OTA.
Nowy ET7
Podobnie jak wielu nowych producentów samochodów, Nio zdecydowało się wylądować w Norwegii, aby wprowadzić na rynek sedana ET7 i SUV ES8. Zauważ, że często mówi się o Nio. Postęp chińskiej marki Wymiana baterii W kilka minut na dedykowanych stacjach. Kogo wyróżniliśmy jestET7.
ET7 jest w pewnym sensie standardowym przedstawicielem marki w Europie, biorąc pod uwagę, że jest to duży elektryczny sedan pozycjonowany jako konkurent popularnej marki. Tesla Model S.
Samochód zawiera kilka akumulatorów, jedna jest zawarta pomiędzy 70 i 75 kWh z niezależnością 500-550 kmjedna sekunda 100 kWh z niezależnością 700 kmi w końcu bateria półstała Z 150 kWh Pozwól, aby samochód zgłosił roszczenie środowisko 1000 km niezależność Na chińskim kursie CLTC z jednym ładowaniem.
Samochód jest wyposażony w dwa silniki elektryczne, które wytwarzają łączną moc 480 kW (około 653 KM) i maksymalnym momencie obrotowym 850 N. Przedni silnik jest silnikiem z magnesami trwałymi, podczas gdy tylny silnik jest silnikiem indukcyjnym. Te dwa silniki umożliwiają rozpędzanie się od 0 do 100 km/hw 3,9 sekundy.
Na razie ceny w Niemczech nie zostały jeszcze ujawnione, ale Nio celuje w premium, czyli Mercedes-Benz, Audi lub BMW. Marka gwarantuje, że cena będzie zasadniczo równa cenie Model Tesli 3 Dzisiejszy występ, to jest około 65 000 euro. Po Niemczech producent będzie chciał wejść na rynek w Holandii, Szwecji i Danii, trzech krajach, w których samochody elektryczne i infrastruktura są bardziej demokratyczne niż we Francji.
Away U6
Na koniec zakończmy najlepiej sprzedającą się kategorią we Francji: SUV-y. Nie chodzi o rozciąganieAway U5, już dostępny, ale od U6. Jest to SUV o profilu coupe, z silnikiem przednim o mocy 160 kW, trzema akumulatorami o pojemnościach: 63, 72 i 88 kWh. Przy szacowanej autonomii, w cyklu CLTC, od 450 do 600 kilometrów (WLTP).
Jest jeszcze za wcześnie, aby poznać ceny U6. Jednak powinny one nadal być bardzo zbliżone do tych z U5, które wynoszą 39 990 euro i 44 990 euro bez premii ekologicznej.
Świat fok
Jest też BYD („Make Your Dreams”), który jest obecnie największym na świecie producentem pojazdów elektrycznych. może zacząć od Świat fok Niedawno zaprezentowano samochód elektryczny w postaci Tesli Model 3, który ma zasięg około 500 km.
To elektryczny sedan, którego ambicją jest oczywiście rywalizacja łeb w łeb Model Tesli 3który nadal jest najlepiej sprzedającym się modelem w Europie.
Łącznie w asortymencie do tego celu będą oferowane co najmniej trzy wersje Świat fok. Mniej wydajna wersja będzie wtedy oferować 204 konie mechaniczne z jednego silnika, podczas gdy wariant z katalogu będzie łączyć dwa silniki elektryczne. Pomiędzy nimi oferowana będzie wersja pośrednia o mocy 313 koni mechanicznych, tylko z napędem.
Do śledzenia nas zapraszamy do Pobierz naszą aplikację na Androida i iOS. Możesz czytać nasze artykuły i pliki oraz oglądać najnowsze filmy na YouTube.
„Profesjonalne rozwiązywanie problemów. Pragnący być pionierem kulinarnym. Przyjazny miłośnik piwa.”
More Stories
Muzyka Nintendo: Le Spotify wyprodukowane na Nintendo
Cyberpunk 2077 nie umarł, CD Projekt ogłasza wielkie ogłoszenie dla całej społeczności
Nowa trójka astronautów wyrusza na chińską stację kosmiczną