Xiaomi, które właśnie pokonało zakładników Apple, stając się drugim co do wielkości producentem smartfonów na świecie, „Teraz zmienia swój model gospodarczy” i idź z „Kluczowy konkurent”Według Canalys. Następny krok: zdejmij Samsunga.
Po raz pierwszy Xiaomi stało się drugim co do wielkości producentem smartfonów na świecie w drugim kwartale 2021 r., z 17% udziałem w rynku i wzrostem sprzedaży o 83% rok do roku (+62% w pierwszym kwartale 2021 r.), według dane. Kanały. Chińska firma tymczasowo przejmuje pionek w Apple, które spada na trzecie miejsce z 14% udziałem w rynku i wzrostem sprzedaży o zaledwie 1% (+41% w I kw. 2021 r.).
W liście do pracowników marki Lei Jun, założyciel i dyrektor generalny Xiaomi, podkreślił, że zdobycie pozycji nr 2 na świecie to kamień milowy w historii firmy.
Samsung nadal zajmuje pierwsze miejsce, z udziałem w rynku wynoszącym 19% i wzrostem sprzedaży o 15% w drugim kwartale w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku (+28% w pierwszym kwartale). Oppo i Vivo znajdują się w pierwszej piątce z 10% udziałem w rynku
+ 300% w Ameryce Łacińskiej
Już w pierwszym kwartale Xiaomi odnotowało imponujący wzrost, z obrotem 76,9 miliarda juanów (9,84 miliarda euro), co oznacza wzrost o 54,7% rok do roku. Jej zysk netto wyniósł 6,1 miliarda juanów (780 milionów euro), co oznacza wzrost o 163,8% rok do roku. Sprzedaż smartfonów wzrosła już o 69,1% w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku, w szczególności dzięki szybkiemu wzrostowi w Chinach kontynentalnych.
Według Canalys w drugim kwartale zagraniczny biznes Xiaomi mógł szybko rosnąć: na przykład +300% w Ameryce Łacińskiej, 150% w Afryce i 50% w Europie Zachodniej.
Xiaomi „Teraz zmienia swój model gospodarczy”
Chińska firma „Teraz zmienia swój model gospodarczy” i idź z „Konkurencja dla dużego gracza, z inicjatywami takimi jak konsolidacja partnerów dystrybucyjnych i bardziej ostrożne zarządzanie starymi akcjami”powiedział Ben Stanton, dyrektor ds. badań w Canalys. kontraktowanie „Jednak nadal jest bardzo zorientowany na rynek, a w porównaniu do Samsunga i Apple, średnia cena sprzedaży jest odpowiednio o 40% i 75% tańsza. Dlatego głównym priorytetem Xiaomi w tym roku będzie rozwój sprzętu o wysokiej sprzedaży, takiego jak Mi 11. Ale to będzie ciężka bitwa, ponieważ Oppo i Vivo mają ten sam cel.”, on dodał.
„Xiaomi ma już na celowniku następną wersję: zastąpić Samsunga jako największego sprzedawcę na świecie”Ben Stanton podsumował. Musimy jednak spojrzeć na to z odpowiedniej perspektywy. Wiemy, że rynek smartfonów ma terminy i trzeci kwartał jest szczególnie przydatny dla Apple’a, bo właśnie w tym czasie wypuszczane są jego nowe iPhone’y. A w tym roku firma z Cupertino wyraźnie liczy na doskonałą sprzedaż. Według Bloomberga, gigant zamierza zwiększyć produkcję swojego nadchodzącego telefonu o 20%. Odpowiada to zamówieniu 90 milionów stacji tylko w pierwszym kwartale startu, w porównaniu z 75 milionami wcześniej… kontynuuje.
„Profesjonalne rozwiązywanie problemów. Pragnący być pionierem kulinarnym. Przyjazny miłośnik piwa.”
More Stories
Muzyka Nintendo: Le Spotify wyprodukowane na Nintendo
Cyberpunk 2077 nie umarł, CD Projekt ogłasza wielkie ogłoszenie dla całej społeczności
Nowa trójka astronautów wyrusza na chińską stację kosmiczną