Głodni Wiedzy

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Siemens przedstawia pierwszy pociąg wodorowy opracowany z Deutsche Bahn

Siemens przedstawia pierwszy pociąg wodorowy opracowany z Deutsche Bahn

Niemiecka grupa Siemens zaprezentowała w czwartek model pociągu wodorowego opracowany wspólnie z przedsiębiorstwem kolejowym Deutsche Bahn, z zamiarem uruchomienia pierwszej operacji w 2024 roku w transporcie regionalnym.

Pojazd napędzany własną mobilną naczepą do przechowywania wodoru powinien ostatecznie „zastąpić wagony z silnikiem Diesla w transporcie regionalnym”, zgodnie z komunikatem prasowym Deutsche Bahn.

Wykorzystanie wodoru na kolei do jazdy bez emisji zanieczyszczeń jest częścią niemieckiego projektu rządowego, który chce „zelektryfikować 75% sieci kolejowej do 2030 r.” – skomentował Michael Thürer, sekretarz stanu przy Ministrze Cyfryzacji i Transportu.

Ten model pociągu, nazwany „Mireo Plus H”, działa bez emisji, wykorzystując „zielony wodór”, wytwarzany z czystej energii, uwalniając jedynie parę i wodę.

Według Michaela Petera, dyrektora generalnego Siemens Mobility, „Każdy dostarczony pociąg pozwoli zaoszczędzić do 45 000 ton CO2 w okresie eksploatacji do 30 lat w porównaniu z analogicznymi podróżami samochodowymi”.

Zgodnie z komunikatem prasowym będzie miał zasięg 800 km z dwoma samochodami i 1000 km z trzema samochodami, przy maksymalnej prędkości 160 km na godzinę.

Deutsche Bahn wsparła rozwój stacji paliw zdolnej do tankowania pociągu wodorowego z taką samą prędkością jak pociąg z silnikiem diesla.

Mireo Plus H rozpocznie testy w Badenii-Wirtembergii (południowy zachód) w 2023 r. dla pierwszej komercyjnej operacji od 2024 r., między miastami Tybinga, Horbe i Würzheim.

Dyrektor generalny Siemens Mobility Michael Peter przed nowym pociągiem wodorowym Mireo Plus H 5 maja 2022 r. w Krefeld w Niemczech (AFP – Ina FASSBENDER)

Tym programem Siemens stara się dogonić swojego francuskiego konkurenta Alstom, który już sprzedaje pociągi pasażerskie na wodór: 41 pociągów zamówiły dwa niemieckie landy, a próby przeprowadzono w Austrii, w -Bas (z Engie), w Polsce, Szwecji i Francji.

Alstom i firma energetyczna Engie opracują również potężne lokomotywy towarowe z wodorowymi ogniwami paliwowymi.

READ  Pegasus: Problem oprogramowania szpiegującego w Polsce został rozwiązany w 5 kluczowych punktach!