Głodni Wiedzy

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Sega ogłosiła przejęcie studia odpowiedzialnego za „Angry Birds” za 706 milionów euro

Sega ogłosiła przejęcie studia odpowiedzialnego za „Angry Birds” za 706 milionów euro

Jeż i ptak: Formuła jest podobna do tytułu legendy La Fontaine. Dobrze podsumowuje przyszłe przejęcie studia gier wideo Rovio przez wydawcę Segę, odpowiedzialnego odpowiednio za tytułowe klapy gry wideo. Wściekłe Ptaki oraz Sonic the Hedgehog, ikona lat 90., która została gwiazdą filmową. Przyjazna oferta przejęcia dla fińskiego specjalisty od gier mobilnych została sformalizowana przez historycznego japońskiego gracza w gry wideo w poniedziałek, 17 kwietnia. we wspólnym oświadczeniu : wynosi 706 mln euro.

Długoterminowym celem firmy Sega jest przyspieszenie jej rozwoju w branży. [du jeu vidéo mobile] »ogłosił Haruki Satomi, prezes i dyrektor generalny Sega Sammy Holdings Group. Firma, której roczne obroty w 2022 roku wyniosą około 2,6 miliarda euro, chciałaby zdywersyfikować swój katalog: na razie główne licencje, takie jak Mój głosodgrywanie ról osobowość i in Yakuza (Ostatnio zmieniono nazwę jak smok), Gry strategiczne wojna totalna lub zarządzanie np Menedżer piłkarski Gra się w nie głównie na konsoli lub PC.

W ten sposób Sega wykazuje zainteresowanie know-how i technologiami opracowanymi przez Rovio w dziedzinie „usług gier online”, kategorii gier ogólnie oferowanych do pobrania za darmo, ale przynoszących zyski w czasie dzięki sprzedaży opcjonalnych bonusów lub płatnych aktualizacji.

Ten model ekonomiczny pozwolił grom wideo na smartfony stać się wiodącym rynkiem w branży w latach 2010. W 2022 roku ich obroty sięgną 84 miliardów euro na całym świecie, Według raportu specjalistycznej firmy NewzooZa 47 miliardów euro na gry konsolowe i 35 miliardów na gry komputerowe.

Historyczny gracz w grach mobilnych

w grze

Rovio ma dwudziestoletnie doświadczenie w branży gier mobilnych. Po kilku latach pracy dla Nokii, innej fińskiej firmy, Rovio od 2009 roku lata samotnie, stawiając na osobisty projekt dla dwóch swoich pracowników, z nieoczekiwanym pokazem: kolorowe ptaki walczą z zielonymi świniami, którym skradziono jaja. powodzenieWściekłe Ptaki Pchanie zespołu do czołówki sektora, który był wówczas w pełnej ekspansji: gry wideo na smartfony. Oferowany początkowo za mniej niż jedno euro, przekształcił dwunastoosobową firmę w międzynarodową korporację założoną w pięciu krajach, zatrudniającą pięciuset pracowników. W 2012, Wściekłe Ptaki Jest to pierwsza gra mobilna, która została przekroczona miliard pobrań, zgodnie z Księga rekordów Guinnessa.

Przeczytaj także: Materiał jest zarezerwowany dla naszych subskrybentów Nostalgia za „Angry Birds”, tymi sztandarowymi ptakami w smartfonie

Po oszałamiającym starcie Ruvio przeżywa zamieszanie. Po pierwsze, firma jest zmuszona porzucić ekonomiczny model płatnych gier, aby dostosować się do całkowicie darmowych, narzuconych przez konkurencję Starcie klanów i in Saga Candy Crush. Następnie cierpi z powodu masowej dywersyfikacji, ryzykując wprowadzanie produktów pochodnych, a nawet parków rozrywki, które drogo kosztują.

READ  Po wydaniu słuchawek Apple Vision Pro Mark Zuckerberg „nie chce” takiej samej przyszłości dla Meta

Przez lata były mistrz objął prowadzenie na skrzydle. Ekosystem gier mobilnych, który stale rośnie, jest bliski nasycenia, a obroty Rovio pozostają stabilne – w 2022 roku osiągnęły poziom 317,7 mln euro.

Dwie firmy szukają reorganizacji

Wielu inwestorów i obserwatorów krytykuje Rovio za niezdolność do samoodnowy.zauważa analityk George Gegiashvili, który specjalizuje się w branży gier wideo dla brytyjskiej firmy zajmującej się analizami strategicznymi Omdia. Wchodząc na kolana Segi, fińska firma może mieć nadzieję na przełamanie szklanego sufitu stojącego przed jej rozwojem, wykorzystując inne licencje tokenowe.

Jeże i ptaki też mają podobne myśli za głowami. Rovio i Sega aktywnie pracują w ostatnich latach, aby przenieść przygody swoich słynnych postaci na duży i mały ekran. Mój głos i Wściekłe Ptaki Każdy z nich był przedmiotem dwóch udanych adaptacji filmowych. Filmy te odniosły wystarczający sukces, aby uruchomić trzeci odcinek w każdej licencji. Postacie zostały również przeniesione do różnych seriali animowanych. Po sukcesie Ostatni z nas Oparte na Filmy Super Mario BrosAdaptacje są powszechne. Zjawisko to może być równie znaczące w latach 20. XXI wieku, jak adaptacje superbohaterów w latach 2000.uważał George Gegiashvili.

Film wydany

Gry kinowe i mobilne to nowe osiągnięcie firmy Sega. Po rezygnacji z roli producenta konsol do gier wideo w 2001 roku, w 2022 roku firma została zmuszona do zamknięcia swoich salonów gier, które historycznie stanowiły jej podstawową działalność. Jednak gry wideo na konsole, komputery i stacje do gier są nadal opracowywane i publikowane.

Przeczytaj także: Materiał jest zarezerwowany dla naszych subskrybentów „Super Mario Bros., film”: Słynny hydraulik przenosi się do magicznego świata