PlikMiędzywspólnotowe Stowarzyszenie Energetyczne w Marnie od 2020 roku rozwija sieć infrastruktury do ładowania pojazdów elektrycznych (Irvey). Tym samym w obwodzie zostanie zainstalowanych 57 stacji ładowania. Aby jednak korzystać z tych stacji, organizacja jest współzałożycielem SPL (Société Publique Locale) MODULO na rzecz zrównoważonej lokalnej mobilności, która potwierdza: Dzięki modulo jestem w 100% zielony, ładując się zielonymi energiami ».
Jednakże Samochód elektryczny nie jest jednomyślny W szczególności jego wpływ na środowisko jest wątpliwy Zrobiony fabrycznie. „W przeciwieństwie do pojazdów termicznych większość wpływu pojazdu elektrycznego na środowisko ma miejsce na etapie produkcji.W opinii opublikowanej w 2016 r. W szczególności potwierdza Agencja Zarządzania Środowiskiem i Energią (Ademe)Produkcja baterii, która zużywa dużo energii : „Zawiera czasami rzadkie minerały, takie jak neodym czy kobalt, a także grafit i lit, zwłaszcza z Chin, Demokratycznej Republiki Konga i Ameryki Południowej.Guillaume Petron, dziennikarz i autor The War of Rare Metals, wyjaśnia francjiinfo.
To też jest problem Produkcja energii elektrycznej, której dotyczy problem. Rozpoznany, Ogranicza spalanie paliw kopalnych Odpowiedzialny za jakość powietrza: Pojazd elektryczny nie emituje tlenków azotu i lotnych związków organicznych (LZO) w spalinach. Mówi Ademe. Ale jego „czystość” dla środowiska zależy od jego produkcji. ” Kiedy jeździsz samochodem w Norwegii, która wytwarza energię elektryczną z zapór elektrycznych, jest to idealne. Ale kiedy jesteś w Chinach lub w Polsce, jest to przerażające, ponieważ energia elektryczna jest wytwarzana z wysoce zanieczyszczających energii pierwotnych, takich jak węgiel. „Claude Cramps, emerytowany profesor w Tuluzie, powiedział francuskiej informacji.
Jednak we Francji Ademe potwierdza: „ W ten sposób umożliwia stworzenie samochodu elektrycznego Zmniejszenie udziału samochodu w globalnym ociepleniu. Stwierdzono więc, że w użyciu są korzyści płynące z pojazdu elektrycznego dla środowiska ».
Profesjonaliści to przyznają, postęp techniczny jest nadal konieczny, ale Stawka jest przede wszystkim we wdrażaniu tych nowych modeli ekonomicznych. Aby była skuteczna, będzie musiała zrekompensować wszystkie podmioty w łańcuchu wartości, aż do użytkownika końcowego. »Ademe definiuje.
„Miłośnik muzyki. Miłośnik mediów społecznościowych. Specjalista sieciowy. Analityk. Organizator. Pionier w podróżach.”
More Stories
„Może 15 lub 20 lat…”: dlaczego proces akcesji Ukrainy do UE będzie trwał tak długo
Niemcy i Europa Środkowa: walka u bram!
Czy minie 10-20 lat na przystąpienie Ukrainy do Unii Europejskiej, twierdzi francuski minister spraw europejskich? – Globalizm