Głodni Wiedzy

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Redfall: (duże) problemy z Xbox Series X |  S wyszczególnione przez Digital Foundry |  Xbox One

Redfall: (duże) problemy z Xbox Series X | S wyszczególnione przez Digital Foundry | Xbox One

Powiedzieć, że wydanie Redfall było porażką dla Xboksa i Microsoftu, to nic nie powiedzieć. Arkane stara się zaimponować w kilku aspektach, szczególnie w części technicznej. Digital Foundry przedstawia dziś pełną analizę premier Xbox Series X | S i wyszczególnia wiele problemów nękających grę.

Więcej niż 20 sekund, aby załadować niektóre dekoracje

Redfall działa pod kontrolą silnika Unreal Engine 4, który wydaje się mieć spore problemy z obsługą otwartego świata gry. Digital Foundry najpierw zwraca uwagę na problem z ładowaniem tekstur, powodujący, że niektóre wyświetlają się niepoprawnie przez ponad 20 sekund.

Tak jest w przypadku graffiti, krwi, różnych napisów na pojazdach z gry, czy nawet niektórych tekstur podłogi i ścian. Digital Foundry wyczarowuje najgorsze pojawił się Tekstury od czasu gry Rage, ambitnego projektu ID Software, który niestety słynął z tego bardzo zauważalnego zjawiska.

Ekspert wyjaśnia, że ​​problem ten dotyczy tekstur, które nie są najlepiej dopracowane, biorąc na przykład drzewo z teksturą gorszej jakości niż w Halo Anniversary.

Jeśli stwierdzi również, że niektóre zasoby, takie jak trawa, są zbyt udane, często zdarza się, że gracz jest rozpraszany przez słabej jakości tekstury i ważne jest, aby studio to poprawiło.

Bugs Galore i Strawberry AI

Poza stroną wizualną, Redfall cierpi również na wiele błędów. Niezależnie od tego, czy chodzi o awarie, animacje, skrypty czy efekty wizualne, te błędy sprawiają, że gra wygląda, jakby w ogóle nie była ukończona, i czasami mogą zagrozić postępowi gracza.

Sztuczna inteligencja również pozostawia wiele do życzenia, a niektóre sytuacje podkreślone przez Digital Foundry są naprawdę bolesne w grze z 2023 r. Nierzadko zdarza się, że wrogowie ignorują gracza i jego ciosy, a nie atakują go pomimo stanu gotowości lub nie odpowiadać po zabiciu sojusznika.

READ  Grałem w szachy z ChatGPT (GPT-4): to jest do bani, a nawet próbowałem oszukiwać

Dobra rozdzielczość obrazu i dość zadowalająca liczba klatek na sekundę

Jeśli chodzi o samą jakość obrazu, Redfall wypada znacznie lepiej i oferuje obraz 4K na Xboksie Series X oraz 1440p na Xboksie Series S. Jeśli najprawdopodobniej zostanie zastosowana rozdzielczość dynamiczna, ekspert z Digital Foundry stwierdza, że ​​nie znaleźć jakiekolwiek fluktuacje podczas swojej analizy.

Jeśli chodzi o różnice między wersjami Xbox Series X i Series S, zauważamy, że efekty SSR (odbicia) są wyłączone na Xbox Series S, a cienie są również gorszej jakości na minikonsoli Microsoftu. Ten ostatni jest również prezentowany na obu nośnikach ze względu na jego przeciętną jakość i odległość, z jakiej się pojawia.

Pod względem liczby klatek na sekundę gra oferuje tylko jeden tryb graficzny przy 30 FPS. W przypadku FPS oczywiście lepiej byłoby mieć 60 klatek na sekundę, ale tryb wydajności pojawi się dopiero później. Jeśli gra jest generalnie stabilna przy 30 klatkach na sekundę, Digital Foundry wciąż odnotowuje pewne spadki celu i znaczne spowolnienia, gdy na ekranie pojawiają się efekty takie jak wolumetryczny ogień lub dym w wersji na Xbox Series X.

Poniżej pełna analiza z Digital Foundry. Mamy oczywiście nadzieję, że nadejdą łatki, które naprawią największe problemy gry, a chętni będą mogli cieszyć się nią w lepszych warunkach.

Pamiętaj, gra Redfall jest już dostępna na Xbox Series X | S i PC, a także w Xbox Game Pass i PC Game Pass.