Głodni Wiedzy

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Recenzja Yamaha SR-C30A: Kompaktowy wzmacniacz ograniczony przez subwoofer

Recenzja Yamaha SR-C30A: Kompaktowy wzmacniacz ograniczony przez subwoofer

SR-C30A to listwa dźwiękowa z dwoma przetwornikami 4,6 mm, które zapewniają stereofoniczną prezentację. Towarzyszy mu bezprzewodowy subwoofer i integruje technologięupmix Dolby Surround. O ile wykonanie taśmy nie jest takie złe dzięki zrównoważonemu basowi i efektom dźwięku przestrzennego, o tyle zestaw stara się zrobić na nas wrażenie w całości przez pewien brak wierności w wysokich tonach i nieefektywny subwoofer.

Przyjrzyjmy się najpierw czystej wydajności taśmy. SR-C30A zapewnia płynne i zrównoważone wyświetlanie, co pozwala cieszyć się muzyką i filmami. Wokale są krystalicznie czyste i naturalnie wyróżniają się na tle pozostałych utworów instrumentalnych lub ścieżek dźwiękowych do filmów. Nuty wysokich tonów są jednak nieco ekstremalne, co pozwala na rozszerzone pole dźwiękowe, znacznie wykraczające poza fizyczne ograniczenia taktu, ale dodatkowo podkreśla obawy dotyczące dokładności w tym obszarze: talerze są kruche, a instrumenty o wyższych tonach „błyszczą”. Te problemy z dokładnością również pogarszają się wraz ze wzrostem rozmiaru. Dlatego należy uważać, aby zachować rozsądek co do poziomu produkcji całości. Bardziej niefortunnym problemem jest to, że moc nie rośnie dramatycznie w zakrętach i pozostaje stosunkowo rozsądna.

Subwoofer zapewnia znaczącą podstawę w basie i dodaje ciepła i krągłości do reprodukcji dźwięku. Jednak przejście między pudełkiem a taśmą jest gwałtowne, co powoduje brak spójności i jednorodności w odtwarzaniu dźwięku. Poza tym pudełko z trudem nadąża: gdy przekroczysz określony poziom głośności (trwały, ale nie majaczący), głośnik nasyca się i irytująco klika. Ponownie, uważaj, aby nie zwiększyć głośności poza jej granice, w przeciwnym razie wrażenia słuchowe zostaną całkowicie zrujnowane.

Taśma posiada cztery tryby odsłuchu. Pierwszy, nazwany Stereo, wyłącza całe przetwarzanie plikówupmix Surround, aby zapewnić klasyczną prezentację stereo, dobrze dopasowaną do muzyki i klasycznych treści telewizyjnych (wiadomości telewizyjne, programy itp.). Tryb Bass EXT powinien być również wyłączony, aby nie cierpieć na nadmiernie inwazyjny bas.

READ  Jaki jest nowy smartfon Xiaomi, który kosztuje tylko 199 euro?

Standardowe tryby Movie, 3D Movie i Game są zarezerwowane dla treści kinowych, ponieważ znacznie rozszerzają zakres dźwięku, jednocześnie stosując niewielki efekt pogłosu, który nie jest szczególnie odpowiedni dla treści muzycznych. W tych trzech trybach obszar dźwięku jest specjalnie otoczony, co jest zaskakujące, biorąc pod uwagę rozmiar paska. Udaje mu się nawet odtworzyć niektóre efekty przestrzenne tła, które jest w stanie odtworzyć bardzo niewiele taśm, nawet z najwyższej półki. Jednak wszystko to obowiązuje w ładne miejsce Bardzo ograniczone, przed barem i około 2 m dalej. W innych przypadkach efekty peryferyjne są chaotyczne i nie mają już żadnego znaczenia.